Grand Theft Auto 6 Według wydawcy Take-Two Interactive ukaże się jesienią 2025 roku. Okno wydania – jakkolwiek niejasne – stanowi zawężenie tego, co wcześniej udostępniło Take-Two Interactive kiedy to położyło Grand Theft Auto 6 po prostu w roku kalendarzowym 2025. Okno premiery na jesień 2025 ma sens, umieszczając długo oczekiwaną grę tuż przed świętami.
„Jesteśmy pewni, że Rockstar Games zapewni niezrównaną rozrywkę, a nasze oczekiwania co do komercyjnego wpływu tytułu stale rosną.” Take-Two Interactive stwierdziło w swoim najnowszym raporcie o wynikach. „Patrząc w przyszłość, wierzymy, że nasza firma jest gotowa osiągnąć nowy poziom sukcesu i spodziewamy się sekwencyjnego wzrostu liczby rezerwacji netto w latach fiskalnych 2025, 2026 i 2027”.
Oczywiście zawsze istnieje ryzyko opóźnienia. Rockstar Games słynie z opóźniania swoich gier, aby zapewnić poważny poziom dopracowania; Red Dead Redemption 2 był publicznie opóźniony trzy razychwila Grand Theft Auto 5 w 2013 r. wystąpiło duże opóźnienie. Gotowość Take-Two Interactive do publicznego zawężenia okna premiery w ramach raportu fiskalnego może sygnalizować pewność, że Rockstar będzie w stanie dotrzymać tego terminu.
Grand Theft Auto 6 zostało oficjalnie ujawnione 4 grudnia, dzień wcześniej niż oczekiwano po ujawnieniu zwiastuna wyciekł do Internetu. Akcja gry rozgrywa się w Vice City, Miami z Grand Theft Auto — miejscu, na którym skupiała się gra z wydarzeniami z 2002 roku Grand Theft Auto Vice City i prequel z 2006 roku Grand Theft Auto: Historie z Vice City. Akcja tych gier rozgrywała się w latach 80., ale Rockstar Games tak Grand Theft Auto 6 we współczesności, skupiając się na duecie w stylu Bonnie i Clyde’a w postaci Jasona i Łucji, z których ta ostatnia jest pierwszą grywalną bohaterką serialu.
Grand Theft Auto 5 również nadal pozostaje hitem – Take-Two Interactive odnotowało sprzedaż 5 milionów egzemplarzy w ostatnim kwartale finansowym, co daje w sumie 200 milionów gier sprzedanych od czasu premiery.
Take-Two Interactive poinformowało również, że spodziewa się osiągnąć wartość rezerwacji netto w roku finansowym 2025 w wysokości od 5,55 do 5,65 miliarda dolarów. Przed złożeniem wniosku w kwietniu br. Take-Two Interactive zwolniony 5% personelu, czyli około 600 pracowników. (Pomimo zwolnień Take-Two Interactive poinformowało, że powiększyło swój personel). Anulowało także kilka projektów – z których żaden nie był „podstawową franczyzą” – ale nadal ma w przygotowaniu 40 gier na cały rok finansowy 2027, Take-Two Interactive – powiedział prezydent Karl Slatoff podczas telekonferencji poświęconej wynikom finansowym.