Waymo ujawnia więcej danych o pojazdach autonomicznych do celów badawczych


Waymo publikuje więcej danych ze swoich pojazdów autonomicznych, co, jak twierdzi, jest korzystne dla społeczności naukowej. Opierając się na skarbcu danych to wydany w 2019 roku, firma Alphabet nazywa tę najnowszą partię „największym interaktywnym zbiorem danych, jaki dotychczas udostępniono do badań nad prognozowaniem zachowania i ruchu dla autonomicznej jazdy”.

Ten „zbiór danych ruchu” obejmuje ponad 100 000 segmentów, każdy o długości około 20 sekund, obiektów takich jak samochody i ludzie oraz ich trajektorie, jak przechwycone przez pojazdy Waymo wyposażone w czujniki. Firma włączyła odpowiednie mapy 3D i szczegóły geograficzne w każdym segmencie, aby zapewnić badaczom kontekst do modelowania prognoz. W sumie Waymo twierdzi, że udostępnia 570 godzin „unikalnych danych”.

Prezentowana jest szeroka gama typów dróg w różnych środowiskach miejskich, w tym w San Francisco, Phoenix, Mountain View, Los Angeles, Detroit i Seattle. Waymo twierdzi, że zawierał dane wydobyte specjalnie ze względu na unikalne kwalifikacje do celów badawczych, w tym „rowerzyści i pojazdy korzystające z jezdni, samochody szybko przejeżdżające przez ruchliwe skrzyżowanie lub grupy pieszych skupione na chodniku”.

Waymo twierdzi również, że jego „pola percepcji”, czyli kolorowe pola używane do rozróżniania różnych obiektów na drodze, są „najnowocześniejsze” i lepsze od innych zbiorów danych open source. „Jest to ważne, ponieważ im lepszy jest system percepcji w śledzeniu obiektów i agentów w danych ruchu, tym dokładniejszy będzie wynikowy model przewidywania zachowania w przewidywaniu, co będą robić” – pisze Drago Anguelov, kierownik działu badań w Waymo.

Aby zgodzić się na zrzut danych, Waymo uruchamia również wyzwanie związane z otwartym zestawem danych, aby zachęcić zespoły badawcze do pracy nad zachowaniem i prognozowaniem. Istnieją cztery wyzwania: przewidywanie ruchu, przewidywanie interakcji, wykrywanie 3D w czasie rzeczywistym i wykrywanie 2D w czasie rzeczywistym. Zwycięzca każdego wyzwania otrzyma 15 000 $, a drużyny zajmujące drugie miejsce 5 000 $, a za trzecie 2 000 $.

Waymo nie jest pierwszą firmą, która udostępniła otwarty zbiór danych. W marcu 2019 roku Aptiv stał się jednym z pierwszych dużych operatorów AV do publicznego udostępniania zestawu danych z czujników. Cruise, będąca w większości własnością General Motors spółka zależna, również wydała AV narzędzia do wizualizacji dla publiczności. Wydano również Argo, które jest wspierane przez Forda zbiór danych map HD o nazwie „Argoverse”.

Reklama



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Tesla, BYD i VW wykorzystują minerały do ​​akumulatorów pojazdów elektrycznych, co wiązało się z oskarżeniami o łamanie praw człowieka

Najnowsze doniesienia o nadużyciach dotyczą wydobycia minerałów wykorzystywanych do produkcji pojazdów elektrycznych i akumulatorów raport z programów organizacji non-profit Business & Human Rights...

Recenzja MSI Claw: wstyd

Nikt nie powinien kupować MSI Claw. Technicznie nie jest uszkodzony: pierwszy 7-calowy przenośny komputer do gier z procesorem Intel Core Ultra nie...

Zobacz wyrafinowane podejście Ayaneo do Game Boya i Game Boya Micro

The Kieszonka analogowa to najbardziej zaawansowany Game Boy, jaki kiedykolwiek obsługiwał wózki, ale firma Ayaneo właśnie zaprezentowała parę emulator-centryczne komputery kieszonkowe, które mogłyby...
Advertisment