Waymo rozszerza swoją działalność na dwa największe miasta, w których działa.
Firma oferująca roboty taksówki ogłosiła dziś, że rozszerza zakres swoich usług w San Francisco i Los Angeles, ponieważ chce przyciągnąć większą liczbę klientów do swojego rozwijającego się biznesu.
W San Francisco obszar usług Waymo rozciąga się na południe od miasta na Półwysep San Francisco, obejmując Daly City, Broadmoor i Colma — łącznie 10 dodatkowych mil kwadratowych, co daje łącznie 55 mil kwadratowych. Firma niedawno pozbył się listy oczekujących w San Franciscoudostępniając całodobową usługę robotaxi każdemu w obszarze świadczenia usług, kto pobrał aplikację Waymo One.
W Los Angeles, gdzie lista oczekujących firmy nadal obowiązuje, Waymo rozszerza się na kilka nowych dzielnic, w tym Marina del Rey, Mar Vista i Playa Vista. Firma dodaje również więcej Hollywood, Chinatown i Westwood do swojego obszaru usług.
Wzrost obszaru usług może wydawać się niewielki w porównaniu do usług przewozowych obsługiwanych przez ludzi, takich jak Uber i Lyft, które działają w setkach miast bez żadnych uciążliwych ograniczeń geograficznych. Ale jest to istotne dla Waymo, które zamierza udowodnić, że może rozwijać się szybciej w każdym kolejnym mieście, w którym się pojawi. Fakt, że firma już się rozwija w Los Angeles, mimo że rozpoczęła działalność dopiero kilka miesięcy temu, jest oznaką rosnącego zaufania do pojazdów autonomicznych firmy.
Innym znakiem pewności siebie jest niedawne zobowiązanie w wysokości 5 miliardów dolarów od spółki macierzystej Alphabet, co powinno pomóc firmie rozwijać się w ciągu najbliższych kilku lat. Nie wiemy dokładnie, ile przychodów Waymo przynosi Alphabet, ani ile traci. Jednostka „Inne zakłady” Alphabet, do której należy Waymo, najbardziej niedawno osiągnął przychód kwartalny w wysokości 365 milionów dolaróww porównaniu z 285 milionami dolarów rok temu. Jednak straty jednostki wzrosły do 1,13 miliarda dolarów z 813 milionów dolarów w drugim kwartale 2023 roku.
Dzisiejsze wiadomości o rozszerzeniu obszarów usług w San Francisco i Los Angeles nie uwzględniają dwóch głównych źródeł dochodu: lotnisk. Waymo było prowadzenie podróży lotniskowych na lotnisku Phoenix Sky Harbor od końca 2022 r.ale nie wprowadziła jeszcze swoich pojazdów autonomicznych ani na SFO, ani do LAX. Rzecznik Waymo, Christopher Bonelli, powiedział, że firma prowadzi wstępne rozmowy z SFO w celu rozpoczęcia „niekomercyjnych operacji mapowania i jazdy z człowiekiem za kierownicą na lotnisku”.
Lotniska stanowią ogromną okazję do zarobku dla robotaksówek, a podróże na lotnisko stanowią szacunkowo 20 procent podróży samochodem typu ridehail prowadzonych przez ludzi. Mimo to lotniska mogą być chaotycznym środowiskiem, szczególnie dla samochodów, a regulatorzy prawdopodobnie są zbyt trudni do przekonania, że pojazdy autonomiczne będą poruszać się po ich drogach bezproblemowo.