Waymo może w pewnym momencie sprzedawać pojazdy autonomiczne dla własności osobistej, Sundar Pichai powiedział podczas ZAZWOLANIE ZARędności ubiegłej nocy. Pichai został zapytany o długoterminowy model biznesowy dla Waymo i odpowiedział, że obejmuje rozszerzające się partnerstwa, takie jak z Moove w Miami i Uber w Austin i wkrótce Atlanta, ale wspomniała także o „przyszłej opcjonalności własności osobistej”.
To nie pierwszy raz Waymo rozszerzył pomysł, aby sprzedać ci samochód samozadowolenia. W 2018 roku zawarł umowę z Chryslerem Buduj samojezdne minivany Pacifica Firmy rozpoczęły dyskusje na temat tego, jak ostatecznie je sprzedać jako prywatne.
A Waymo nie jest jedyną firmą, która myśli o sprzedaży osobistego samochodu samojezdnego. Elon Musk, dyrektor generalny Tesli, udostępnił „My, robot„Wydarzenie w zeszłym roku, że ludzie mogą Kup cybercab za 30 000 $ do 2026 r. Wezwanie z zarobkami Tesli we wtorekMusk żartował tę robotaksję zbudowaną przez konkurenta Waymo „Koszt o wiele więcej pieniędzy” w porównaniu z Cybercab. Robotaksi Tesli siedzi dwa, brakuje kierownicy i wykorzystuje wizję kamery zamiast skomplikowanego zestawu czujników, w tym Lidar, które są wyposażone w najczęstsze pięciomiejscowe EV Jaguar I-Pace w Waymo.
Waymo ma o wiele więcej robotaksji operacyjnej na drodze w porównaniu do Tesli, która nie ma. Waymo niedawno Rozszerzone testy do Japoniia Tesla planuje wprowadzić robotaksję Austin tego lata jak obiecuje piżmo „Miliony” autonomicznych samochodów Tesli będą aktywne do końca przyszłego roku.