Zajęło to wystarczająco dużo czasu, ale Meta w końcu przyznała, co użytkownicy Threads mówią od pierwszego dnia: platforma potrzebuje własnego bezpośredniego systemu przesyłania wiadomości. Nie jest to coś powiązanego z Instagramem, a nie przekierowaniem, tylko DM, dokładnie tam, gdzie odbywają się rozmowy.
A teraz właśnie to w końcu dostają.
Od tego tygodnia (Via The Verge), Wątki testują natywną skrzynkę odbiorczą DM w trzech krajach: Hongkongu, Tajlandii i Argentynie. Wdrożenie jest na razie ograniczone, ale według Marka Zuckerberga rozszerzy się „wkrótce”. Nie ma jeszcze słowa na temat tego, co to oznacza dla reszty z nas, ale przynajmniej statek się odwrócił.
Użytkownicy znajdą nową skrzynkę odbiorczą, stukając ikonę koperty na dolnym pasku zadań na iOS i Androida lub na lewym panelu, jeśli używają wątków w Internecie.
To niewielka zmiana, ale z dużymi implikacjami
Kiedy po raz pierwszy uruchomiono wątki, szef Instagrama Adam Mosseri podniósł pomysł połączenia DM na Instagramie z wątkami, argumentując, że ludzie nie potrzebują kolejnej skrzynki odbiorczej. Ale ta propozycja spotkała się z natychmiastowym i powszechnym wycofaniem, szczególnie od długoletnich użytkowników Twittera, którzy migrowali do wątków i niekoniecznie działali na Instagramie.
Mimo że jedna z wczesnych koncepcji polegała na odzwierciedleniu wiadomości w obu aplikacjach, wielu postrzegało to jako niezgrabne obejście, nie wspominając o niechcianej mieszance dwóch platform o bardzo różnych przypadkach użycia. Niektórzy użytkownicy utrzymują zupełnie inne osobowości na Instagramie i wątkach, a łączenie tych tożsamości w jedną skrzynkę odbiorczą byłoby przepisem na zamieszanie, jeśli nie bóle głowy w zakresie prywatności.
Teraz kurs odwracający Meta i chociaż wciąż nie ma harmonogramu globalnego wdrażania, zmiana jest jasna: chociaż była pomocna w gorącej minucie, aby oprzeć wykres społecznościowy wątków na Instagramie, naprawdę trzeba go traktować jako swoją sprawę, jeśli kiedykolwiek chce uchwycić energię i znaczenie Meta, na które Meta miała na celu, gdy uruchomiła wątki na pierwszym miejscu.
FTC: Używamy dochodów z automatycznych linków partnerskich. Więcej.