Wapno, Największa firma dzielenia się rowerami i skuterami na świecieogłosił, że zawarł umowę z materiałami Redwood, aby poddać recyklingowi baterie litowo-jonowe.
Lime twierdzi, że jego baterie rowerowe i elektroniczne zwykle trwają 500 cykli ładowania lub od pięciu do siedmiu lat. Gdy akumulatory osiągną koniec życia, wapno wysyła je do Redwood’s North Nevada Recycling Facilitygdzie pierwszym krokiem będzie ustalenie, ile akumulatora jest wielokrotnego użytku, takie jak różne złącza, przewody, tworzywa sztuczne i inne komponenty.
Następnie Redwood rozpocznie proces recyklingu chemicznego, w którym rozkłada się i udoskonalenia odpowiednie elementy, takie jak nikiel, kobalt i miedź. Większość tego wyrafinowanego materiału można następnie ponownie zintegrować z procesem tworzenia baterii. Firma przenosi materiały i przekształca je w „wysokiej jakości” materiały akumulatorowe, które można następnie sprzedać wielu partnerom, aby tworzyć nowe akumulatory EV. Redwood twierdzi, że około 95–98 procent tych materiałów jest ostatecznie odzyskane i zwracane do łańcucha dostaw.
Lime twierdzi, że był pod wrażeniem wysokich wskaźników odzyskiwania Redwood, co pomogło przekonać spółkę dzielenia się skuterami do zawarcia umowy. Firma planuje recykling baterii ze wspólnych motocykli i skuterów w zaledwie trzech krajach: USA, Niemczech i Holandii. Lime twierdzi, że obecnie prowadzi 270 000 wspólnych pojazdów w 30 krajach.
„Jesteśmy we wspólnej mikromobilności. Tak więc częścią tego, co robimy w zasadzie, jest okrągłą sztuką” – powiedział szef zrównoważonego rozwoju Lime, Andrew Savage. „Kolejność akumulatorów z końca życia jest dość podobna, gdzie chcemy upewnić się, że jeśli bateria nie jest już dostępna dla przenoszenia ludzi, że możemy wrócić do łańcucha dostaw, aby uzyskać najwyższe i najlepsze zastosowanie”.
Redwood Materials został założony w 2017 roku przez Jeffreya „JB” Straubela, założyciela i byłego dyrektora technologii Tesli. Oprócz rozbicia złomu z procesu tworzenia baterii Tesli z Panasonic, Redwood recyklinguje również baterie EV i E-Bike BródW ToyotaW NissanW BMWW GmW Rad Rowery PowerW WyspecjalizowaneW AmazonkaW Lyfti inni.
„Jesteśmy we wspólnej mikromobilności. Tak więc częścią tego, co robimy w zasadzie, jest okrągłą zabawą”.
Redwood zauważa, że każda bateria rowerowa i skutera wynosi około 0,5 kWh, w porównaniu z baterią EV, która wynosi około 65 kWh. Zebranie około 130 tak zwanych akumulatorów średnio-formatowych zapewnia wystarczającą ilość materiału recyklingowego dla jednego pojazdu elektrycznego baterii.
Alexis Georgeson, wiceprezes ds. Relacji rządowych w Redwood, nazwał wysiłek recyklingu baterii średnio-formatowych „ogromną okazją”.
„Przeznaczyliśmy 20 Gigawat-godzinę materiału właśnie w 2024 r.”-powiedziała. „To wystarczy, aby wyprodukować kolejne 250 000 eV. I zostało to rozłożone przez złom produkcyjny z gigafactories na małe urządzenia elektroniczne konsumenckie, średnie formaty takie jak te motocykle i skutery, a następnie duże opakowania EV i przechowywanie stacjonarne”.
Jeśli chodzi o produkcję materiałów, Georgeson powiedział, że Redwood koncentruje się na katodzie, która stanowi 60 procent kosztów baterii. „Wyprodukowaliśmy folię miedzianą anodową i dostarczyliśmy ją już partnerom takim jak Panasonic”, powiedziała, „ale naprawdę zwracamy teraz uwagę na skalowanie i inwestowanie więcej w katodę”.