Walmart twierdzi, że jest zainteresowany współpracą z Microsoftem przy potencjalnej transakcji TikTok. Sprzedawca detaliczny przedstawia partnerstwo jako sposób na rozszerzenie swojej działalności reklamowej i rozwój zewnętrznego rynku. Jest tak, jak sugerują raporty, że Microsoft jest bliski sfinalizowania umowy z TikTok można było ogłosić w nadchodzących dniach.
„Sposób, w jaki TikTok zintegrował możliwości handlu elektronicznego i reklamy na innych rynkach, jest wyraźną korzyścią dla twórców i użytkowników na tych rynkach” – mówi rzecznik Walmart w oświadczenie do CNBC. „Uważamy, że potencjalna relacja z TikTok US we współpracy z Microsoftem mogłaby dodać tę kluczową funkcjonalność i zapewnić firmie Walmart ważny sposób docierania do klientów wielokanałowych i obsługi ich, a także rozwoju zewnętrznego rynku i działalności reklamowej. Jesteśmy przekonani, że partnerstwo Walmart i Microsoft spełni oba oczekiwania użytkowników TikTok w USA, jednocześnie spełniając obawy organów regulacyjnych rządu USA ”.
Partnerstwo Walmart i Microsoft nie byłoby pierwszymi firmami. Microsoft i Walmart połączyły siły, aby zmierzyć się z Amazon kilka lat temu. Umowa doprowadziła do tego, że Walmart wykorzystał Azure i Microsoft 365 w całej swojej działalności, a także nowe projekty skupione na uczeniu maszynowym, sztucznej inteligencji i platformach danych.
Zaangażowanie Walmart TikTok pojawia się również kilka godzin później Kevin Mayer zrezygnował ze stanowiska CEO TikTok ze względu na trwające zawirowania polityczne. Trump zażądał, aby plik Amerykańska firma kupuje amerykański biznes TikTok, a Microsoft ma pojawił się jako pierwszy biegacz w toczących się rozmowach. Firmy lubią Wyrocznia i Netflix podobno obaj byli również zainteresowani TikTok, przynajmniej jeden raport sugerując, że Oracle zbliża się do zabezpieczenia jakiegoś rodzaju transakcji.