Walmart ogłoszony we wtorek że planuje zwiększyć liczbę sklepów oferujących przesyłki z dronem; do końca roku ma nadzieję realizować dostawy z 34 miejsc w Arizonie, Arkansas, Florydzie, Teksasie, Utah i Wirginii. Firma twierdzi, że rozszerzenie da dostęp do usługi nawet 4 milionom gospodarstw domowych, co jest znaczącym wzrostem. Kiedy firma uruchomił program w listopadzie 2021 r.był dostępny tylko w jednym mieście w Arkansas.
Walmart twierdzi, że klienci mieszkający w pobliżu sklepów z dronami będą mogli zamawiać przedmioty o łącznej wadze poniżej 10 funtów między 8 rano a 20:00. Dostawy, które kosztują 3,99 USD, są realizowane za pomocą drona obsługiwanego przez firmę DroneUp, która współpracuje z Walmart. (Sprzedawca ma zainwestował również w firmę kurierską.) Pracownicy w lokalizacji Walmart odbierają zamówienie, pakują je do pudła, a następnie mocują pudło do drona. Następnie pilot leci dronem do klienta, który zrzuca go na trawnik przed domem, używając czegoś, co wygląda jak gigantyczny pazur.
Wygląda na to, że Walmart nie tylko próbuje rozszerzyć zasięg programu — firma chce również zwiększyć liczbę przesyłek dostarczanych za pomocą drona. W komunikacie prasowym firma twierdzi, że zrealizowała „setki dostaw w ciągu kilku miesięcy”. Mówi się, że wraz z rozszerzeniem będzie w stanie wykonać ponad milion dostaw dronów rocznie.
W komunikacie prasowym firma stwierdziła, że myśli, że ludzie będą korzystać z usługi w przypadku „awaryjnych produktów” i była zdziwiona, że coś takiego jak Hamburger Helper stało się najlepiej sprzedającym się produktem w jednym miejscu. Będę całkowicie szczery, sceptycznie podchodzę do tego twierdzenia — jak ktoś mógłby wprowadzić usługę, w której przesyłka jest wysyłana do Ciebie w „zaledwie 30 minut” i nie spodziewasz się, że ludzie wykorzystają go, by zastąpić te szybkie wycieczki do sklepu po jeden lub dwa przedmioty?
Dzięki tej planowanej ekspansji Walmart może objąć prowadzenie, jeśli chodzi o komercyjną dostawę dronów w USA. Dziennik Wall Street raporty że chociaż firmy takie jak FedEx i UPS przyglądają się dronom, obecnie są bardziej na etapie eksperymentów niż „oferowania ich jako fazy usług”. Alphabet, firma macierzysta Google, obsługuje usługę dostarczania dronem o nazwie Wing in Teksas i Wirginia, i to dostarczył setki tysięcy paczek na całym świecie, ale obecnie nie ogłosiła dalszych planów ekspansji.
Dalej jest oczywiście Amazon, który od wielu lat pracuje nad swoją usługą dostarczania dronem. Kilka ostatnie raportyjednak sprawiają wrażenie, jakby firma była walczy o uruchomienie swojego programu; pomimo demonstracyjnej dostawy w 2016 r. w Wielkiej Brytanii Amazon obecnie nie dostarcza paczek dronami i nie jest jasne, czy i kiedy to się zacznie.
Amazon próbuje jednak zagrać w zupełnie inną grę. Chce, aby dostawy dronów były autonomiczne, co oznacza, że nie będzie żadnych ludzkich pilotów. System Walmart i DroneUp ma jednak „certyfikowanych pilotów” na czele. Chociaż może to utrudnić Walmartowi skalowanie dostaw dronów w szybkim tempie, niektórzy jego klienci prawdopodobnie przyzwyczajają się do tego, że ich paczki spadają z nieba; to nie jest coś, co można powiedzieć o Amazon.
Jak Ars Technica zwraca uwagę, jednak system Walmart ma pewne ograniczenia. Obecnie prawnie wymagane jest, aby drony były w zasięgu wzroku podczas lotu, co oznacza, że muszą mieć wieże kontrolne na parkingach swoich sklepów, aby oferować obsługę dronów. To ograniczenie oznacza również, że dostawy muszą odbywać się w promieniu 1,5 mili od sklepu. I oczywiście DroneUp musi zatrudniać więcej operatorów, ponieważ coraz więcej osób korzysta z usługi. Na początku tego roku ogłosił plany, aby to zrobić, a teraz jest jasne, dlaczego; teraz DroneUp i Walmart muszą tylko spełnić swoje obietnice ekspansji.