Walka z blokowaniem reklam w YouTube stoi przed nowym wyzwaniem: przepisami dotyczącymi prywatności


W miarę jak YouTube zaostrza swoje ograniczenia dotyczące programów blokujących reklamy, obrońcy prywatności w Unii Europejskiej obstawiają, że regulacje rządowe mogą położyć kres tym represjom.

Jeden z ekspertów ds. prywatności, Alexander Hanff, złożył skargę w październiku z irlandzką Komisją Ochrony Danych (DPC). Hanff twierdzi, że system wykrywania blokowania reklam YouTube stanowi naruszenie prywatności – czemu Google zaprzecza – i jest nielegalne w świetle prawa UE. „Skrypty wykrywające AdBlock to oprogramowanie szpiegujące – nie można ich inaczej opisać i dlatego niedopuszczalne jest ich wdrażanie bez zgody” – mówi Hanff Krawędź. „Uważam, że jakiekolwiek wykorzystanie technologii, która może zostać wykorzystana do szpiegowania moich urządzeń, jest w większości sytuacji zarówno nieetyczne, jak i nielegalne”.

Walka z wykrywaniem programów blokujących reklamy nie jest niczym nowym, ale „globalne wysiłki” YouTube mające na celu powstrzymanie blokad reklam ponownie wzbudziły zainteresowanie tym tematem. Witryny takie jak YouTube mogą wykryć programy blokujące reklamy, pobierając kod JavaScript, który sprawdza, czy coś na stronie się zmieniło, lub wykrywając, kiedy elementy wymagane do załadowania reklamy są zablokowane. według New York Timesa.

Oto, co YouTube wyświetla użytkownikom, którzy mają włączone blokowanie reklam.

Chwila YouTube zaczął blokować programy blokujące reklamy w ramach „małego eksperymentu” w czerwcu, YouTube później potwierdził Do Krawędź że firma zintensyfikowała wysiłki. Oznacza to, że więcej użytkowników z włączoną blokadą reklam nie może oglądać filmów na platformie. Zamiast wyświetlać film, YouTube wyświetla monit zachęcający użytkowników do zezwolenia na reklamy w YouTube lub zasubskrybowania YouTube Premium.

To posunięcie nie spodobało się zarówno użytkownikom, jak i obrońcom prywatności. A raport z Przewodowy pokazuje, że użytkownicy instalują i odinstalowują programy blokujące reklamy w rekordowym tempie, szukając programu blokującego reklamy, na który nie mają wpływu ograniczenia YouTube. Tymczasem YouTube utrzymuje, że programy blokujące reklamy naruszają warunki korzystania z platformy i uniemożliwiają twórcom zarabianie na reklamach.

Reklama

Hanff pierwszy wyciągnął rękę do Komisji Europejskiej w sprawie stosowania narzędzi do wykrywania blokowania reklam w 2016 r. In odpowiedź na jego obawyKomisja potwierdziła, że ​​skrypty używane do wykrywania programów blokujących reklamy podlegają również art. 5 ust. 3 dyrektywy o prywatności i łączności elektronicznej, czyli przepisowi, który wymaga, aby strony internetowe pytały użytkownika o zgodę przed zapisaniem informacji na urządzeniu użytkownika lub uzyskaniem do nich dostępu, takich jak pliki cookie. „Artykuł 5 ust. 3 nie ogranicza się do żadnego konkretnego rodzaju informacji lub technologii, takich jak pliki cookie” – napisała wówczas komisja. „Artykuł 5 ust. 3 miałby również zastosowanie do przechowywania przez strony internetowe skryptów na urządzeniach końcowych użytkowników w celu wykrycia, czy użytkownicy zainstalowali lub korzystają z programów blokujących reklamy”.

Nie wydaje się jednak, aby miało to znaczący wpływ na sposób, w jaki witryny wykrywają programy blokujące reklamy. Komisja Europejska wydawało się odwrócić swoje stanowisko w proponowanej reformie prawa dotyczącego prywatności z 2017 r., stwierdzając, że dostawcy witryn internetowych powinni mieć możliwość sprawdzenia, czy użytkownik korzysta z modułu blokującego reklamy bez jego zgody.

„Jeśli YouTube nadal będzie uważał, że instalowanie oprogramowania szpiegującego na naszych urządzeniach ujdzie mu na sucho, ich też usunę”.

Ostatnia skarga Hanffa do Komisji nawiązuje do jego wcześniejszego listu. Wzywa DPC do podjęcia działań przeciwko YouTube i powstrzymania go od korzystania z narzędzi do wykrywania blokowania reklam. Hanff opowiada Krawędź że oprócz naruszenia art. 5 ust. 3 dyrektywy o prywatności i łączności elektronicznej uważa, że ​​stanowi to również naruszenie podstawowego prawa do prywatności wynikającego z Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka i innych konwencji. Hanff twierdzi, że od chwili złożenia skargi irlandzki DPC już to potwierdził, wykonał z nim telefony i wymienił „wiele e-maili”. Krawędź skontaktował się z DPC z prośbą o komentarz, ale nie otrzymał od razu odpowiedzi.

Hanff nie jest też jedynym zwolennikiem sprzeciwu wobec blokowania reklam w YouTube. Patrick Breyer, niemiecki obrońca praw cyfrowych i poseł do Parlamentu Europejskiego, pisze na Mastodonie że „YouTube chce nas zmusić do reklamowania i śledzenia poprzez monitorowanie za pomocą ściany zapobiegającej blokowaniu reklam”. Breyer twierdzi, że zwraca się również do Komisji Europejskiej o zgodność z prawem systemów wykrywania blokujących reklamy na mocy dyrektywy o prywatności i łączności elektronicznej.

Rzecznik YouTube Christopher Lawton odpowiedział na wyzwanie Hanffa i Breyera, powtarzając to samo oświadczenie, które przekazał Krawędź w zeszłym miesiącu, odnotowując, że YouTube podjął „globalne wysiłki”, aby rozprawić się z programami blokującymi reklamy. Lawton dodaje, że firma „oczywiście będzie w pełni współpracować w przypadku jakichkolwiek pytań i zapytań ze strony DPC”.

Jeśli Komisja Europejska uzna, że ​​system wykrywania blokowania reklam YouTube narusza unijną dyrektywę o prywatności i łączności elektronicznej, może ukarać platformę karą grzywny i zmusić ją do zmiany tej funkcji. Jest trochę za wcześnie, aby określić, jak komisja odpowie na wyzwanie Hanffa, ale wynik prawdopodobnie nie spowoduje żadnych zmian w istniejącym systemie dla nas, w USA.

Na razie Hanff nie ustępuje. „Od prawie 2 dekad walczę o silniejszą ochronę prywatności i praw do ochrony danych” – mówi. „Jeśli YouTube nadal będzie uważał, że instalowanie oprogramowania szpiegującego na naszych urządzeniach ujdzie mu na sucho, ich też usunę”.

Dodatkowe raporty Jona Portera.





Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Halo: Nowa ekspansja Flashpoint otrzymuje ogromne brutalne miniatury

Wzrost wygnanych Koncentruje się na Warmaster Atriox, z którego oddani fani Halo rozpoznają jako główny antagonista Halo Wars 2oraz frakcja wojowników, których prowadzi,...

Canon przeprojektował swój podstawowy EOS R50 z ulepszonymi możliwościami wideo

Canon ogłosił zaktualizowaną wersję swojej EOS R50 Dzięki ulepszonym możliwościom wideo, mniejszym nadwoziu i tańszej cenie - częściowo dzięki utraty elektronicznego wizjera. Oryginał,...

Hello Games Wprowadza No Man’s Sky: Relics Aktualizacja

Po gorąco na piętach ogromnego Aktualizacja Worlds Part II w styczniu Co wprowadziło całą gamę ulepszeń wizualnych, dodawania rozgrywki i ulepszeń jakości życia...
Advertisment