Rivian planuje wypuścić na rynek system asystenta jazdy bez użycia rąk dla swoich elektrycznych pojazdów R1T i R1S jeszcze w tym roku, a w 2026 roku wprowadzi na rynek wersję „odrywającą wzrok”, ujawnia dyrektor generalny Rivian RJ Scaringe w wywiadzie prasowym przy okrągłym stole według post na forum Rivian i zgłoszone przez Elektrek. Wygląda na to, że pierwsza część systemu będzie działać podobnie do oprogramowania Blue Cruise firmy Ford lub Super Cruise firmy GM, które są asystentami poziomu 2 i działają tylko na autostradach w pełni odwzorowanych przez każdego producenta.
Nie jest jasne, czy obecne pojazdy Rivian pierwszej i drugiej generacji będą obsługiwać nadchodzące oprogramowanie asystenta głośnomówiącego, czy też będzie to dotyczyć ulepszonych modeli lub nadchodzący SUV R2.
Pojazdy drugiej generacji są już wyposażone w ekskluzywne funkcje, takie jak reflektory matrycowe i ulepszony pasek świetlny zmienić koloryWedług użytkownika Rivian Forum, który według Scaringe’a może zostać wykorzystany jako wskaźnik informujący innych, że Rivian działa autonomicznie. Pojazdy Gen 2 są również wyposażone w nowszą wersję Platforma Autonomii Rivianuco może oznaczać, że pojazdy pierwszej generacji nie będą wyposażone w niektóre z nadchodzących zaawansowanych funkcji ADAS.
Obecnie ciężarówki Rivian są wyposażone w zaawansowane systemy asystentów kierowcy „Driver Plus” (ADAS), które działają podobnie do standardowego oprogramowania Autopilota Tesli, ponieważ umożliwiają utrzymywanie pasa ruchu oraz automatyczne przyspieszanie/zwalnianie na autostradach. Jednakże, podobnie jak w przypadku innych systemów poziomu 2, nadal musisz zwracać uwagę na drogę.
W e-mailu do KrawędźCourtney Richardson, menedżerka ds. komunikacji produktów w Rivian, potwierdza przedstawione we wczorajszym wywiadzie uwagi Scaringe’a na temat nadchodzących ulepszeń systemu ADAS. Richardson twierdzi, że w tej chwili nie ma żadnych dalszych szczegółów do dodania. Obecnie tylko Mercedes-Benz dostarcza system autonomiczny poziomu 3 działa to w niektórych stanach USA i pozwala kierowcom odwracać wzrok od drogi.