W Tiktok chińskie fabryki trollują niespokojnych amerykańskich kupujących


Hermès torebki, Birkenstocks, Tide Saps, Lululemon Activewear i góry luksusowych mebli – co, jeśli powiem, że możesz wyciąć pośrednika i kupić je prosto ze źródła za ułamek kosztów?

Tak więc w mediach społecznościowych pojawia się gatunek wirusowych filmów, które twierdzą, że pokazują chińskim producentom produkującym produkty ukochane przez amerykańskich konsumentów. Filmy mają radosną muzykę w tle, trochę edycji światła i są dostarczane w języku angielskim, wyraźnie atakując amerykańskich kupujących. W jednym klipie na Tiktok mężczyzna trzyma szereg butów, które wyglądają jak model Boston Birkenstock. Zamiast pełnej ceny 165 USD, wersja @China.yiwu.Factor to tylko 10 USD za parę. Film zyskał sześć milionów wyświetleń, zanim został usunięty.

„Chińscy producenci wypracowani luksusowe marki to mój nowy ulubiony Tiktok”, czytamy w komentarzu. „Zacznijmy pomijać te sklepy detaliczne i kupmy od źródła”, mówi inny użytkownik. Filmy są doskonale stworzone w celu wywołania maksymalnych emocji od amerykańskich widzów przytłoczonych lękiem taryfowym i wstrząsem politycznym.

Gdy Trump podnosi globalną gospodarkę, wykorzystując groźbę arbitralnych i poważnych Taryfyw tym 145 -procentowy podatek od chińskich towarów, miliony Amerykanów realizują: polegamy na Chinach na wiele rzeczy. Nasze telefony i komputery, buty, odzież, urządzenia domowe i inne są produkowane w Chinach. Na tym tle chińskich filmów fabrycznych kuszą amerykańskich kupujących obietnice okazji – ale nie jest to tak proste, jak klipy.

Weźmy na przykład Birkenstocks o wartości 10 USD. Według strony internetowej firmy bostońskie zatykanie jest wytwarzane w Niemczech, a nie Chinach i Birkenstock pozycjonuje się jako przeciwstawianie się offshoringowi jego produkcji. Prawdą jest, że czasami komponenty produktów są wytwarzane w centrum produkcyjnym, takim jak Chiny wysłane gdzie indziej do wykończenia lub zmontowaniana przykład na przykład oznaczenie „wykonane we Włoszech”. Prawdą jest również, że nawet gdy towary luksusowe Czy Wykonane w innych krajach kupujący kojarzą się z jakością lub kunsztem, często tak jest niedopłacane chińscy pracownicy wykonywanie pracy w krajach europejskich. Gdy kupujący bliżej przyjmowali systemy produkcyjne poprzez sprawozdawczość śledczych i konta pracowników, nauczyli się być sceptyczni – nawet oburzonymi – roszczeń produkcyjnych, szczególnie w przypadku towarów luksusowych. Pod tym sposobem myślenia każda firma cię odrywa i ma sens, że skórzane sandały i buty oznaczone „Made in Germany” są w rzeczywistości tanio produkowane w Chinach. Ale małe kopanie sugeruje, że chińskie fabryczne „Birkenstock” nie są tym, czym się wydają.

Konto @china.yiwu.factor tiktok łączy się z witryną sklepu Alixpress, który sprzedaje to, co mówi, że są zamszowe buty za około 15 USD. Na pierwszy rzut oka wyglądają jak Birkenstocks – ale diabeł jest w szczegółach. Zdjęcia w recenzjach klientów pokazują, że niektóre buty to markowe Kidmi, a nie Birkenstock, podczas gdy inne nie mają żadnej marki. Podeszwy to inny design, a klamry są również stemplowane. Wymienia również sklep sklepowy Aliexpress Birkenstock wyglądają sandały Ta nosi kolejną markę, Orado. Na tych butach różnica jest jeszcze bardziej surowa: zamiast charakterystycznej formowanej wkładki Birkenstock, sandały te wyglądają gładko i śliskie. Dolne podeszwy wydają się być niewłaściwym kolorem. Zarówno buty Kidmi, jak i Orado są sprzedawane na Amazon po nieco wyższej cenie.

Reklama

Birkenstock i Tiktok nie odpowiedzieli natychmiast na prośbę o komentarz.

Wszystkie znaki wskazują na wniosek, że „Fabryka” Birkenstock wytwarza dupki rozpoznawalnego buta za ułamek kosztów przy użyciu wizualnie podobnych, ale zasadniczo różnych materiałów. Jeśli kupisz „Birkenstocks” Tiktok, prawdopodobnie dostaniesz OK wersję, której ktoś na ulicy nawet nie zauważy, że jest oszołomieniem – to nie czyni ich Birkenstocks. Ale przekonanie, że jesteś doświadczonym kupującym, który „wyciął pośrednik” dla prawdziwej rzeczy, może być wystarczającą nagrodą.

Amerykanie są największymi nabywcami na świecie i Przyzwyczailiśmy się do dzikich ofert, dno cen beczek i zmniejszona jakość W zamian za możliwość zakupu dużo rzeczy. W filmie Tiktok przez użytkownika @Luoluo.sunny kobieta siedzi przed ścianą fałszywych torb Louis Vuitton i mini Kelly, które dowodzą około 30 000 USD na rynku z drugiej ręki i jest niezwykle trudna do zakupu w sklepie, nawet jeśli masz pieniądze. „Witaj Boss!” Kobieta mówi. „Czy lubisz Mini Katie? Podążaj za mną”. Trzyma małe torebki w jasnych różowych i niebieskich kolorach, chroniąc się wciąż na uchwytach i metalowych klamrach. Wygląda na to, że jest w pewnym centrum handlowym, w którym społeczny porządek widocznego konsumpcji został odwrócony do góry nogami: „designerskie” torby wiszące na haczykach i ułożone w pękające kartonowe pudełka.

Że niektórzy kupujący kupują w fantazję Torba Hermès o wartości 2 USD jest substytutem prawdziwej rzeczy sugeruje, że prawdziwy koszt (i bardziej dyskusyjna „wartość”) produktu jest tracona przez wielu Amerykanów, którzy nigdy nie wkroczyli na podłogę fabryczną. I tak długo, jak możemy kupić dziesiątki torebek 2 USD, które naśladują luksusowy produkt, być może możemy tymczasowo o tym zapomnieć czynsz gwałtownie wzrosła a krajowa płaca minimalna nie wzrosła od 15 lat.

Jak na ironię, te towary naśladowcze bezpośrednio-konsumentów mają niezależnie od tego, że podatki Trumpa są skłonne do gwałtownego wzrostu ceny. Jeśli zamówiłeś, powiedzmy, 10 z torebek 2 USD i wysłałeś je bezpośrednio do domu, pakiet Zostanie trafiony taryfami albo 120 procent wartości pakietu lub zryczałtowanej stawki 100 USD za pakiet, w zależności od opcji wybranej przez spedytora. Za ten koszt amerykański nabywca mógłby zamiast tego kupić przyzwoitą skórzaną torbę na rynku używanym.

Nawet jeśli większość ludzi nigdy nie kupuje produktów z rachunków fabrycznych Tiktok, przesyłanie wiadomości są korzystne dla Chin. Jak my miękka moc słabnie pod Trumpemistnieje otwarcie dla innych krajów, zwłaszcza Chin, mogą się zamknąć – czy to jest udzielanie pomocy zagranicznej, w której wycofały się USA Lub Zachęcanie Amerykanów do odwiedzenia Chin kupować meble na tanie i wysyłaj je z powrotem do domu w skrzyniach. „W ten sposób wygrasz wojnę handlową”, mówi komentarz pod wideo producentów mebli.

Gdzie indziej pojawiły się żarty z algorytmu Tiktok nagle obsługujące niezliczone filmy fabryczne, riffing pod kątem twierdzenia amerykańskich prawodawców, że aplikacja jest chińską maszyną propagandową.

„Wydaje mi się, że Tiktok z dnia na dzień przełączył się na chińskie serwery” – powiedział jeden z widzów. „I nie narzekam”. Komentarz był polubiony ponad 100 000 razy.





Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Sprawa korupcji Erica Adamsa się skończyła, ale prokuratorzy DOJ nadal rezygnują

Coś jest zepsute w Departamencie Sprawiedliwości. Trzej prokuratorzy federalni powiedzieli swoim przełożonym, że wolą rezygnować, niż przyznać się do wykroczenia w związku z...

Nintendo Impreas Switch 2 Ostrzeżenie o dostawie w Japonii

Niedobory Switcha 2 wyglądają coraz bardziej prawdopodobne po tym, jak Nintendo przyznał dzisiaj, że „nie może spełnić” wszystkich aplikacji w przedsprzedaży, które już...

Najlepsze horrory roku, w rankingu Scariness

Rok jest na świetny początek, przynajmniej jeśli chodzi o horrory. Istnieją filmy o tajemnicach rodzinnych, od absurdalnie głupiego po bolesne i tragiczne. Jest...
Advertisment