W rezydencji w Beverly Hills, gdzie jedynym źródłem energii jest elektryczna ciężarówka


W zeszłym tygodniu General Motors wezwał małą grupę dziennikarzy do rezydencji w Beverly Hills, aby poznać przyszłość domowej energii. A zaczęło się od zapobiegawczego zaciemnienia.

Gdy zachód słońca zapadł nad wzgórzami Hollywood, główny inżynier General Motors przełączył wyłącznik i odłączył dom z pięcioma sypialniami od sieci. Światła zgasły i niecałe 20 sekund później domowy system GM włączył je ponownie, pobierając z silnika maksymalnie 5 kW mocy. w pełni naładowany Chevy Silverado EV zaparkowany w garażu.

Kiedy ponownie zapaliły się światła, niewielka grupa dziennikarzy i pracowników GM Energy klaskała, jakby po raz pierwszy doświadczyli prądu.

Kiedy ponownie włączono światła, niewielki tłum zaczął klaskać, jakby po raz pierwszy doświadczył prądu elektrycznego

Chociaż pickup może być niezwykłym miejscem w dzielnicy Tony, firma chciała pokazać, w jaki sposób jej nowa spółka zależna energetyczna, GM Energy, może zasilić cały dom, używając wyłącznie Silverado jako mobilnego generatora. GM chciał zademonstrować nowe funkcje swoich produktów energetycznych typu „pojazd do domu” (V2H) w eleganckiej, choć w większości sterylnej rezydencji w nadmiernie zamożnej enklawie Los Angeles.

(Jeśli szukasz domu, uber-lux Posiadłość w Beverly Hills, w której odbyło się demo GM, jest obecnie na sprzedaż za prawie 25 milionów dolarów – i też jest podobno należał kiedyś do członka Rat Pack, Deana Martina.)

Reklama

Przed wydarzeniem GM Energy zainstalowało m.in dwukierunkowa ładowarka, którą firma nazywa GM Energy PowerShift Charger, a także własny zestaw V2H Enablement, który obejmuje falownik, koncentrator domowy zawierający system komputerowy zarządzający obciążeniami w domu oraz akumulator zapasowy. The pełny zestaw kosztuje 12 699 dolarówale kupujący mogą zdecydować się na poszczególne komponenty w tej samej cenie.

Wykorzystując sprzęt GM Energy, rezydencja o powierzchni 3000 metrów kwadratowych była przez kilka godzin w czwartkowy wieczór zasilana wyłącznie akumulatorem z w pełni naładowanego pakietu akumulatorów Ultium o pojemności 215 kWh, stanowiącego podstawę nowego Silverado EV.

Dom, niegdyś należący do Deana Martina, został wystawiony na sprzedaż za 25 milionów dolarów.
Zdjęcie: Abigail Bassett

Nie sposób jednak nie zauważyć widocznego dysonansu poznawczego. W obliczu zapotrzebowania na chłodzenie i słabnącej sprzedaży pojazdów elektrycznych producenci samochodów, tacy jak GM, coraz częściej próbują reklamować swoje samochody typu plug-in jako coś w rodzaju szwajcarskiego scyzoryka do sieci elektrycznej. Celem jest zachęcenie konsumentów do wydawania większych pieniędzy na pojazdy elektryczne, aby uzyskać dostęp do wszystkich dodatkowych funkcji niedostępnych dla każdego, kto jeździ samochodem napędzanym paliwami kopalnymi.

W domu na resztę nocy wyłączono silnik elektryczny Silverado, zasilając ponad 50 lamp górnych w środku, w całym pomieszczeniu grała muzyka, kuchnię, w której cały personel szefa kuchni w dalszym ciągu przygotowywał dla gości gorące zakąski, oraz oświetlenie zewnętrzne, które działało aż do podjazdu o długości 200 stóp.

Chociaż technologia pojazdów elektrycznych otwiera przed konsumentami szereg nowych i innowacyjnych korzyści, a tworzenie systemów V2H dla pojazdów elektrycznych niesie ze sobą wiele korzyści, rynek czystej energii odnotował w ostatnich miesiącach nieco mieszane wyniki finansowe. Mimo to GM pozostaje optymistyczny i prężnie się rozwija, dysponując zespołem zatrudnionym w firmach private equity, zajmujących się technologiami klimatycznymi i nie tylko.

„To naprawdę uwalnia potencjał gamy pojazdów elektrycznych GM”

„To naprawdę uwalnia potencjał oferty pojazdów elektrycznych GM” – powiedział Wade Sheffer, wiceprezes GM Energy. „Posiadanie tej technologii w garażu, przygotowanej do robienia tego, co robi obecnie, jeszcze bardziej podnosi wycenę tej nieruchomości”.

„Jeśli umieścisz jeden z tych systemów GM Home w domu każdego klienta, możesz stworzyć zdecentralizowaną sieć” – dodał William Hotchkiss, dyrektor ds. bezpieczeństwa i jakości dostawców, zakupów i łańcucha dostaw. „Możesz zacząć tworzyć z niej połączoną sieć, aby móc zarządzać popytem, ​​a wszyscy będą mieli większą niezawodność”.

Pełny zestaw od GM Energy kosztuje ponad 12 000 dolarów.
Zdjęcie: Abigail Bassett

Uruchomiono GM Energia GMO w 2022 roku jako sposób na konkurowanie na rosnącym rynku energii domowej i planuje sprzedaż dodatkowego sprzętu, m.in. Power Banku czy stacjonarnego systemu baterii domowych.

Producentowi samochodów nie jest obce działanie w obszarach, które wydają się niezgodne z jego podstawową działalnością motoryzacyjną. To sprawiło mechaniczne serca w latach pięćdziesiątych i, ostatnio, maski oddechowe podczas pandemii covid-19.

Jednak w czasach, gdy sprzedaż pojazdów elektrycznych nie rosła tak szybko, jak przewidywało wielu producentów samochodów, pozostają pytania, czy inwestowanie w energię elektryczną w domu ma sens biznesowy. Rynek nie jest mały, ale nie rośnie specjalnie, jak wskazują obecne szacunki wart około 150 miliardów dolarów.

Pozostaje pytanie, czy inwestowanie w energię domową ma sens biznesowy

Inni producenci samochodów również dostrzegli szansę. Tesla reklamowała swoją działalność energetyczną, obejmującą ładowarki domowe, akumulatory stacjonarne i panele słoneczne, jako jasny punkt podczas rozmowy o wynikach za ostatni miesiąc. Firma ogłosiła niedawno, że w 2025 r. rozpocznie wdrażanie ładowania dwukierunkowego. Na rynku baterii domowych i instalacji fotowoltaicznych dominuje Tesla.

Hyundai oferuje własne energia domowa integracji, która obejmuje panele słoneczne i akumulatory, a także pojazdy elektryczne, takie jak Ioniq 5 i 6, które mają ładowanie dwukierunkowe. Ale producent samochodów powiedział, że skupia się bardziej na moc pojazdu do sieci przez pojazd do domu.

GM przyjmuje podobne podejście i współpracuje z Qmerit, aby pomóc właścicielom domów w instalacji technologii GM Energy. Firma twierdzi, że jej nowy „holistyczny” system domowy „pomoże przyspieszyć wdrażanie pojazdów elektrycznych.

Jak ujął to Sheffer w naszym wywiadzie: „General Motors po prostu wierzy, że nastąpi masowe przyjęcie pojazdów elektrycznych i będziemy inwestować w cały ekosystem. Jesteśmy odrębną spółką w obrębie firmy, więc General Motors zainwestował w nas, abyśmy dostarczyli wszystkie możliwe elementy.”

Obecnie Chevy Silverado EV jest jedynym pojazdem GM obsługującym technologię V2H.
Zdjęcie: Abigail Bassett

Chociaż Silverado EV jest jedynym obecnie pojazdem wyposażonym w tę funkcję V2H, ostatecznie inne pojazdy elektryczne GM, w tym GMC Sierra EV Denali, Chevy Equinox i Blazer EV oraz Cadillac Lyriq, również otrzymają tę funkcję albo za pośrednictwem połączenia internetowego -Air lub aktualizacja zainstalowana przez dealera.

Chociaż funkcje te są podobne do tych, które są już oferowane w Fordzie F-150 Lightning, GM obiecuje uczynić go bardziej dostępnym dla mas. Plan zakłada przekształcenie całej gamy pojazdów elektrycznych, aby umożliwić korzystanie z funkcji V2H. Jednak w chwili premiery nie ma planów udostępniania systemu osobom trzecim.

Na przykład zestaw GM Home nie jest obecnie kompatybilny z innymi pojazdami elektrycznymi, w tym z Hondą Prologue, która również jest wyposażona w akumulator Ultium firmy GM. Według dyrektorów biorących udział w zeszłotygodniowej imprezie nie ma obecnie planów zmiany tego stanu rzeczy do czasu zmiany norm ISO.

„W tej chwili GM Energy oferuje najbardziej kompleksowy ekosystem ładowania domowego na rynku, bez wyjątku” – powiedział Sheffer. „Kiedy już będziemy mieli power bank i połączenie z energią słoneczną, zatrzymajmy opony”.

„Kiedy już będziemy mieli power bank i połączenie z energią słoneczną, zatrzymajmy opony”

Hotchkiss i Sheffer potwierdzili również, że obecnie nie ma planów, aby GM wkroczył na rynek produkcji lub instalacji paneli słonecznych, biorąc pod uwagę sposób, w jaki napięta może być przestrzeń. (Firma mówiła wcześniej, że będzie współpracować z zewnętrznymi dostawcami energii słonecznej, takimi jak Sun Power). Według Sheffera nadal trwają prace nad planami umożliwienia klientom sprzedaży nadwyżek energii z powrotem do sieci, zauważając, że GM prowadzi obecnie pilotażowe projekty mniejszych programów z przedsiębiorstwami użyteczności publicznej w całym kraju.

Zasadniczo są to systemy zasilania rezerwowego dostarczanie mikrosieci dla społeczności i właścicieli domów chcą się odizolować przerwy w dostawie prądu spowodowane ekstremalnymi warunkami pogodowymi wynikającymi ze zmiany klimatu.

Wraz z ociepleniem się świata i zmianami klimatycznymi rozciąga sieć elektryczną bliżej jej granickonsumenci coraz częściej szukają sposobów zapewnienia sobie nadal dostępu do niezawodnej energii. Ponieważ pojazdy elektryczne spędzają większość czasu zaparkowane w przydomowych garażach i podłączone do prądu, GM widzi szansę na wykorzystanie zaparkowanych pojazdów elektrycznych do magazynowania energii. Demonstracja z zeszłego tygodnia pokazuje, jak to może wyglądać.

Polityka ma również znaczenie w przestrzeni energetycznej. Jak zapotrzebowanie na energię elektryczną rośnie, zamykane są elektrownie węgloweI do sieci trafia więcej energii słonecznej i wiatrowej, niektórzy politycy i krytycy czystej energii dostrzegają potencjał pogłębienia się kryzysu niezawodności zasilania. GM twierdzi, że zapewniając ludziom możliwość zasilania domów w przypadku awarii sieci, otwiera nowe możliwości przed indywidualnymi konsumentami. I z Polaryzujący dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, coraz bardziej zraża niektórych swoich najbardziej lojalnych potencjalnych klientówGM oferuje mniej „polityczną” alternatywę.

Okazuje się również, że konsumenci oczekują tego rodzaju funkcji od swoich pojazdów elektrycznych, przynajmniej według niedawnego badania przeprowadzonego przez JD Moc. Badanie wykazało, że ponad jedna trzecia właścicieli pojazdów elektrycznych stwierdziła, że ​​jest zainteresowana ładowaniem dwukierunkowym jako sposobem na zarabianie pieniędzy poprzez sprzedaż energii z powrotem do sieci i pomoc w zrównoważeniu szczytowego zapotrzebowania na energię elektryczną.

Chociaż dla GM Energy i pakietu nowych funkcji wspierających obsługę V2H jest jeszcze bardzo wcześnie, kadra kierownicza pozytywnie ocenia przyszłość przedsięwzięcia. „GM to firma samochodowa czerpiąca korzyści z sieci. Sensowne jest tylko to, że mamy cały ekosystem” – powiedział Sheffer. „Dlatego GM powiedział, że będziemy pionierami w tym zakresie. Jeśli nie zaczniemy, nikt nigdy tam nie dotrze. Więc zaczynamy.”

To także nie było rozwiązanie tymczasowe. Kierownictwo GM obiecało, że rezydencja będzie mogła działać przy tym poziomie zużycia przez trzy do czterech dni, zanim całkowicie rozładuje się akumulator. Kiedy wyszedłem około 21:30, poziom naładowania Silverado EV spadł tylko o 1 procent.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

YouTube Music umożliwia wyszukiwanie poprzez nucenie do telefonu z Androidem

W aplikacji YouTube Music na Androida dostępna jest funkcja, która będzie po części Shazamem i po części Twoim przyjacielem, gdy powiesz „hej, co...

9to5Mac Overtime 019: Spójrz na te ramki, stary

Jeff jest szefem produkcji treści wideo w 9to5. Początkowo dołączył do 9to5Mac w 2016 roku, tworząc filmy, solucje, poradniki, pisemne samouczki i...

Ława przysięgłych przyznaje Bungie zwycięstwo na mocy przełomowej decyzji przeciwdziałającej oszustwom

Wczorajsza decyzja jury przyznała Bungie (PDF) porządną sumę 63 210 dolarów. – powiedział doradca Bungie, James Barker, w oświadczeniu przesłanym e-mailem na...
Advertisment