W miarę jak opinia publiczna postrzega sztuczną inteligencję, platformy crowdfundingowe zaczynają się burzyć


W miarę rozpowszechniania się wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji w tabletach wydaje się, że szybko rośnie przepaść między konsumentami a twórcami w zakresie jej etycznego wdrażania. Jednocześnie istnieją kluczowe różnice między sposobem działania trzech głównych platform finansowania społecznościowego – a konkretnie Zestaw BackerKit, Znaleziono gręI Kickstartera — traktować technologię. Ostatni projekt, gra karciana o nazwie Draconis 8przedstawia ciekawy przykład tego, jak rozwiązano problem szybkiego przycisku.

Gry mądrych czarodziejów Draconis 8 W październiku tego roku w ramach kampanii na Kickstarterze zebrano 120 000 dolarów od prawie 1200 osób wspierających. W wywiadzie dla BoardGameWiredyrektor generalny Wise Wizard Rob Dougherty i Draconis 8 główny artysta Antonis Papantoniou bronił wykorzystania sztucznej inteligencji jako „narzędzia współpracy” w procesie artystycznym, które pozwalało im płacić jednemu artyście za wykonanie setek kart. Dougherty i Papantonious przytoczyli przejrzyste i szczegółowe oświadczenia kampanii dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji jako dowód tego, co uważają za podejście etyczne.

Choć etyka tej technologii jest wpływ ekologiczny i społeczny są przedmiotem dyskusji, wykorzystanie tej technologii budzi powtarzające się kontrowersje. To wystąpienie sztuki wspomaganej sztuczną inteligencją firmy, która stworzyła nagrodzone dzieło Gwiezdne Krainy gra polegająca na budowaniu talii spowodowała niektóre z nich można umieścić w mediach społecznościowych w rozczarowaniu i frustracji. Kilku fanów firmy twierdzi, że tak nie kupię kolejnej gry przez Mądry Czarodziej, z przynajmniej jeden sklep stwierdzając, że nie będzie już magazynować produktów firmy. Jednak te nastroje przeciwko sztucznej inteligencji nie są jednomyślne. Projekty takie jak Cuda Pierwszego, GrimcovenI Terraformacja Marsa jeszcze w czerwcu tego roku udało się zebrać miliony dolarów od tysięcy darczyńców, co stanowi zachętę dla platform finansowania społecznościowego do utrzymywania projektów związanych ze sztuczną inteligencją w witrynie, dopóki są na niej pieniądze.

Polityka AI na Kickstarterze pozwala projektom na wykorzystanie generatywnych narzędzi AI, o ile zostaną one ujawnione. Chociaż niektóre projekty mają na swojej platformie wyraźne stwierdzenia „stworzone przez człowieka”, a nielicznym się to podoba Draconis 8 posiadać szczegółowe wyjaśnienia dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji, innych projektów, np. anulowanych Odyseja Legend TCG, która wykorzystuje sztuczną inteligencję w formacie podobnym do Draconis 8przenieś wszelkie wzmianki o sztucznej inteligencji do sekcji często zadawanych pytań. Wiele projektów na Kickstarterze nie zawiera żadnego oświadczenia dotyczącego tej technologii.

Warto zauważyć, że podczas Draconis 8 została ufundowana na Kickstarterze, gra zostanie zrealizowana za pomocą BackerKit – co pozornie stoi w sprzeczności z całkowitym zakazem sztucznej inteligencji na platformie. Zapytana o tę rozbieżność, dyrektor generalna BackerKit, Rosanna Yau, stwierdziła: „Polityka BackerKit dotycząca sztucznej inteligencji, opisana w naszym Zasady finansowania społecznościowegojest dostosowany specjalnie do platformy crowdfundingowej BackerKit.” Polityka zabrania treści tworzonych wyłącznie przez generatywną sztuczną inteligencję w projektach finansowania społecznościowego, które są sprawdzane i egzekwowane przez pracowników BackerKit. „W przypadku innych usług BackerKit, takich jak zarządzanie darowiznami, które pełnią przede wszystkim funkcję narzędzi do organizacji i realizacji danych, nasza polityka dotycząca sztucznej inteligencji nie ma zastosowania w ten sam sposób”. Platforma crowdfundingowa Gamefound ma podobnie niejasny związek z generatywną sztuczną inteligencją. W e-mailu do Polygon rzecznik Gamefound powiedział, że zachęca to twórców do przejrzystości, ale firma „rozważa wprowadzenie polityki, która wymagałaby ujawniania wykorzystania sztucznej inteligencji w projektach w bardziej ujednolicony sposób”.

Stwierdzenia te wskazują, jak może wyglądać przyszłość tych witryn, w miarę jak generatywna sztuczna inteligencja będzie coraz potężniejsza i mniej popularna. W miarę utrzymywania się społecznego odrzucenia niektórzy dostrzegają tego oznaki bańka AI może zostać przygotowana na pęknięciea programiści pro-AI prawdopodobnie będą pracować nad i tak lekkimi barierami ochronnymi, jakie te platformy mają do dyspozycji, póki wydajność jest nadal dobra.

Reklama



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

The Game Awards 2024: najważniejsze ogłoszenia, zwiastuny i ujawnienia

Lawina zapowiedzi nowych gier uderzyła o godz Nagrody gier 2024począwszy od powrotów klasycznych marek (Okami, Turok, Virtua Fighter) po ujawnienie zupełnie nowych światów...

Okami otrzyma kontynuację

Podczas gali The Game Awards firma Capcom przygotowała niemałą niespodziankę. Deweloper zapowiedział kontynuację Okamipięknej i ukochanej przygodowej gry akcji, która została wydana w...

Na gali The Game Awards ogłoszona zostanie kolejna gra studia Naughty Dog, w której występuje Troy Baker

Nowa gra studia Naughty Dog pt Międzygalaktyczny: heretycki prorok jest w drodzeogłoszone na tegorocznej edycji Nagrody w grach. Gra osadzona jest w uniwersum...
Advertisment