W kierowaniu reklam na Facebooku pomagają tysiące innych firm


Facebook pobiera dane o poszczególnych użytkownikach z wielu tysięcy firm, a nowe badanie (PDF) z Consumer Reports próbował podać dokładniejsze liczby.

Badacze odkryli, że średnio Facebook otrzymywał dane od 2230 różnych firm w przypadku każdego z 709 wolontariuszy. Skrajny przykład pokazał, że „w danych jednego wolontariusza znaleziono prawie 48 000 różnych firm”. W sumie archiwa danych Facebooka wykazały, że 186 892 firm dostarczyło dane o wszystkich uczestnikach badania.

Wolontariusze rekrutowani z pomocą z Znaczniki pobrali swoje dane osobowe z Facebooka za pomocą narzędzia Pobierz swoje informacje i udostępnili je badaczom.

Firmy korzystające z platformy reklamowej Meta przesyłają dane osobowe klientów i zwyczaje zakupowe, które Meta wykorzystuje do wyświetlania ukierunkowanych reklam tym osobom lub osobom o podobnych profilach. Badacze uważali, że łatwość „mikrotargetowania” kampanii na określone dane użytkownika spowodowała, że ​​96 000 z wymienionych firm atakowało tylko jednego z wolontariuszy.

Dziewięćdziesiąt sześć procent archiwów uczestników badania zawierało informacje udostępniane przez brokera danych o nazwie LiveRamp, ale nie byli to wszyscy brokerzy danych. Pojawili się także duzi sprzedawcy detaliczni, tacy jak The Home Depot, Walmart czy Amazon, podczas gdy inne mniejsze firmy były „zaskakująco dobrze reprezentowane”, jak na przykład salon samochodowy w mieście w Teksasie liczącym 24 665 osób, z którego skorzystało 10 procent wolontariuszy biorących udział w badaniu. własny.

Większości nie udało się jednak zidentyfikować, ponieważ używali nonsensownych kombinacji znaków, takich jak „Bm 5 100tkqc nlm” lub nazw rodzajowych, takich jak „Viking”. Ale nazwa nie ma większego znaczenia, prawda? Acxiom, firma będąca właścicielem LiveRamp, mówi, że może dotrzeć „ponad 2,5 miliarda konsumentów nadających się na rynek na świecie” i przechwala się swoją „zdolnością do budowania pełnego obrazu konsumenta w celu lepszego rozpoznawania konsumentów”.

Reklama

Wszyscy słyszeliśmy, jak ktoś mówił nasze smartfony nas słuchająi dzięki temu muszą wiedzieć, które reklamy nam wyświetlić. Prawda jest taka, że ​​firmy nie tylko czekają, aż porozmawiamy o dżinsach — one już wiedzą, że chcemy dżinsy, jaki rozmiar nosimy, jakie marki lubimy i mniej więcej o której porze roku zwykle zaczynamy je kupować.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

NBA zakazuje Jontayowi Porterowi zawodnikowi Toronto Raptors prowadzenia zakładów sportowych online

NBA na stałe wykluczyła z ligi napastnika Toronto Raptors Jontaya Portera za naruszenie zasad hazardu – napisano w oświadczeniu w środę. Według...

Intel buduje największy na świecie system neuromorficzny, aby zapewnić bardziej zrównoważoną sztuczną inteligencję

Intel ogłosił dzisiaj, że zbudował największy na świecie system neuromorficzny. Ten wielkoskalowy system neuromorficzny o kryptonimie Hala Point, początkowo wdrożony w Sandia...

Amazon upiera się, że Just Walk Out nie jest potajemnie prowadzony przez pracowników obserwujących Twoje zakupy

Amazon odpiera twierdzenia, że ​​w Indiach jego bezkasową technologią Just Walk Out zarządzają ludzie, a nie sztuczna inteligencja. W wpis na blogu...
Advertisment