Szwedzki producent samochodów Volvo twierdzi, że tak sprzedajemy tylko samochody elektryczne do 2030 r. wycofanie wszystkich opcji z silnikami wysokoprężnymi, benzynowymi i hybrydowymi w celu ograniczenia globalnej emisji dwutlenku węgla. Firma wcześniej planowała, że do 2025 r. Połowa sprzedaży jej samochodów będzie napędzana energią elektryczną, ale twierdzi, że nowa strategia to „przyspieszenie” realizacji tego celu, napędzanego „dużym popytem” na opcje elektryczne. Firma twierdzi również, że przyszła sprzedaż jej samochodów elektrycznych w „nadchodzących latach” będzie odbywać się wyłącznie online.
Volvo, należące do chińskiego konglomeratu Geely, wypuściło w zeszłym roku swój pierwszy w pełni elektryczny samochód – XC40 Recharge. SUV ma zasięg około 200 mil i może naładować akumulatory do 80 procent pojemności w 40 minut. W nasz czas z samochodem okazało się, że jest to „imponująca mieszanka szwedzkiej pomysłowości, użyteczności crossovera i wydajności elektrycznej”, chociaż dostawy do USA są obecnie opóźnione podczas gdy Volvo czeka na kluczową aktualizację oprogramowania.
Udostępniając swoją przyszłą rodzinę samochodów elektrycznych wyłącznie w sprzedaży online, Volvo podąża podobnym krokiem w stosunku do Tesli, która Zamknięte większość sklepów stacjonarnych w 2019 roku. Przejście Tesli na handel elektroniczny pomogło firmie obniżyć koszty operacyjne i przypuszczalnie Volvo spodziewa się podobnych korzyści. Przedsiębiorstwo mówi będzie „mocno” inwestować w swoją internetową platformę sprzedaży, oferując klientom mniej produktów z bardziej przejrzystymi cenami.
„Aby odnieść sukces, potrzebujemy rentownego wzrostu. Dlatego zamiast inwestować w kurczącą się firmę, decydujemy się inwestować w przyszłość – elektryczną i internetową ”- powiedział dyrektor generalny Volvo, Håkan Samuelsson w oświadczenie prasowe. „Jesteśmy w pełni skoncentrowani na tym, aby stać się liderem w szybko rozwijającym się segmencie elektryki premium”.
Volvo twierdzi, że po prostu „nie ma długoterminowej przyszłości” dla samochodów z silnikami spalinowymi i nie jest jedynym producentem samochodów, który doszedł do takiego wniosku. Brytyjski producent Jaguar twierdzi, że planuje być marka całkowicie elektryczna do 2025 roku, podczas gdy stuletni producent luksusowych samochodów Bentley dąży do tego osiągnąć ten sam cel do 2030 roku. Jak sugerują te nazwy, przejście na całkowicie elektryczny jest bardziej realne dla marek z wyższej półki. Volvo zaprezentuje dziś drugi w pełni elektryczny samochód.