Volvo jest odpychanie termin, zgodnie z którym firma będzie sprzedawać wyłącznie pojazdy elektryczne, i obecnie twierdzi, że osiągnięcie tego celu zajmie co najmniej rok 2040.
Trzy lata temu szwedzki producent samochodów wprowadził na rynek zobowiązanie do sprzedaży wyłącznie pojazdów elektrycznych do 2030 r.Od tego czasu sprzedaż pojazdów elektrycznych gwałtownie wzrosła, ale ostatnie spowolnienie wzrostu sprawia, że wielu producentów rozważa ponowne rozpatrzenie swoich obietnic.
Volvo obwinia za tę korektę szereg czynników, w tym „wolniejsze niż oczekiwano wdrażanie infrastruktury ładowania, wycofanie zachęt rządowych na niektórych rynkach i dodatkową niepewność wywołaną ostatnimi taryfami na pojazdy elektryczne na różnych rynkach”.
Volvo jest teraz wśród nich, argumentując, że to połączenie hybrydowych i czysto akumulatorowo-elektrycznych pojazdów pomoże jej osiągnąć cel. Firma twierdzi, że jej celem jest, aby do 2030 r. 90–100 procent jej sprzedaży stanowiły pojazdy elektryczne i hybrydowe typu plug-in. Twierdzi, że pozostała część będzie obejmować łagodne pojazdy hybrydowe, które wykorzystują mały silnik gazowy do zasilania akumulatora pojazdu.
Volvo twierdzi, że do 2025 r. spodziewa się, że odsetek „zelektryfikowanych produktów” wyniesie od 50 do 60 procent. Obecnie firma sprzedaje pięć w pełni elektrycznych samochodów, w tym Ładowanie XC40, Ładowanie C40, WYŁ30I WYŁ90. Niektóre modele firmy zostały opóźnione przez problemy z oprogramowaniem I spory handloweVolvo należy do Geely, jednego z największych producentów samochodów w Chinach.
Volvo podało, że jego udział w całkowicie elektrycznych samochodach wyniósł 26 procent w drugim kwartale 2024 r., co, jak twierdzi, jest „najwyższym udziałem wśród wszystkich jego konkurentów z segmentu premium”. Jego udział zelektryfikowanych samochodów — pojazdów elektrycznych i hybryd typu plug-in — stanowił 48 procent.
Volvo nie jest jedyną firmą, która rozważa ponowne przemyślenie swojego zobowiązania do przejścia na napęd całkowicie elektryczny. Bród, Mercedes-Benz, Generalny MotorsI Jaguar Land Rover wszystkie ograniczyły plany produkcji pojazdów elektrycznych, opóźniły budowę czynników produkcji lub anulowały niektóre modele. Tesla, która nadal kontroluje połowę rynku w USA, powiedziała na początku roku, że przygotowuje się do rok wolniejszego wzrostu.