Vodafone buduje inteligentne przedsiębiorstwo na SAP S / 4 Hana


Nieruchomość SAP firmy Vodafone, oparta na S / 4 Hana System planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP), stała się podstawą transformacji firmy telekomunikacyjnej w inteligentne przedsiębiorstwo, według dwóch korporacyjnych liderów technologii biznesowych.

Holger Grewe, szef grupy ds. Transformacji korporacyjnej, i Ignacio Garcia, dyrektor ds. Informatyki ds. Systemów korporacyjnych, at Vodafoneprzedstawiają relacje dostawcy usług telekomunikacyjnych z SAP jako strategiczne, a nie tylko relacje między dostawcą a klientem.

Współpracując z SAP i Accenture, Vodafone stworzył jeden cyfrowy rdzeń oparty na systemie ERP SAP S / 4 Hana w sposób, który mógł wyskoczyć z pokazu slajdów podczas konferencji. Wdrożenie miało na celu poprawę efektywności operacyjnej w funkcjach biznesowych, takich jak finanse, łańcuch dostaw i IT, i zostało przeprowadzone w 26 krajach dla ponad 130 osób prawnych.

Uruchomienie systemu nastąpiło pod koniec listopada 2019 r. Projekt trwał 18 miesięcy, przenosząc pojedynczą instancję Vodafone SAP Enterprise Core Components (ECC) stanie się jednym z pięciu największych instancji SAP S / 4 Hana na świecie, z największą liczbą środków trwałych w każdym pojedynczym systemie SAP na świecie.

Projekt obejmował również globalne roll-outy produktów peryferyjnych SAP-as-a-service Concur, Czynniki sukcesu i Ariba.

Zakres obowiązków Grewe w Vodafone obejmuje zarządzanie danymi we wszystkich funkcjach i we wszystkich regionach, a także konfigurację i obsługę SAP S / 4 Hana w zakresie finansów, łańcucha dostaw i zasobów ludzkich (HR), rezerwację podróży i wydatki w SAP Concur oraz logistykę z ulepszonym zarządzaniem magazynem. Koncentruje się również na fuzjach i przejęciach, integracji i separacji w firmie, która ma złożoną historię fuzji i podziałów.

Reklama

Jak mówi Grewe, cyfrowa transformacja funkcji wsparcia przy użyciu technologii SAP rozpoczęła się w Vodafone w 2007 roku. Tutaj „funkcje wsparcia” oznaczają HR, łańcuch dostaw i finanse.

„Wyjątkowe w Vodafone jest to, że mogliśmy mieć rdzeń standardowych procesów we wszystkich naszych firmach”

Holger Grewe, Vodafone

„Spojrzeliśmy na to z punktu widzenia, że ​​Vodafone nabywa, integruje, a także zbywa spółki” – mówi. „W okresie rozkwitu naszych fuzji i przejęć dodaliśmy wiele firm, które rozwinęły się samodzielnie i ustawiły w tle własne procesy, systemy i tak dalej. Kluczem do programu transformacji w tamtym czasie było sprawienie, aby Vodafone działał w ten sam sposób, niezależnie od tego, gdzie działaliśmy ”.

Vodafone jest wieloletnim klientem SAP, ale to nie jest takie szczególne, mówi Grewe. „To, co jest wyjątkowe w Vodafone, to fakt, że mogliśmy mieć rdzeń standardowych procesów we wszystkich naszych firmach. Są inne, które mają wiele różnych systemów SAP, ale w każdym z tych systemów uruchamiają bardzo różne procesy, podczas gdy naszym celem było tak naprawdę procesy, które wybraliśmy, że doszliśmy do ustandaryzowanego modelu ”- mówi.

A teraz, wraz z wdrożeniem S / 4 Hana, firma została przeniesiona na nowy poziom – mówi.

„Pierwszy krok był naprawdę dość kłopotliwy, ponieważ przejście z jednego rynku na drugi zajmuje sporo czasu. Pierwszy krok zajął nam od czterech do pięciu lat. Krok S / 4 dotyczy optymalizacji procesów, a także optymalizacji doświadczenia użytkownika ”- mówi Grewe.

„Można też uczciwie powiedzieć w starym [SAP] ITP świecie, mieliśmy ten jeden, pojedynczy system i bardzo trudno było wydobyć dane z systemu i przeprowadzić odpowiednią analizę. Z S / 4 teraz naprawdę jesteśmy w stanie uzyskać dane i wgląd w znacznie łatwiejszy sposób ”.

Gratka danych od Hany

Ignacio Garcia, jako dyrektor ds. Informatycznych, popiera swojego kolegę w tej kwestii, że w S / 4 można znaleźć więcej informacji niż z ECC.

„Wcześniej nie mieliśmy wystarczającej mocy obliczeniowej. W naszej branży mamy setki tysięcy wież, a każda wieża składa się z tysięcy elementów. Dane ze wszystkich tych aktywów były zbyt duże, aby je wcześniej analizować. Teraz z Haną możemy przeprowadzać analizy i przewidywać tego typu dane ”- mówi.

„To jeden z przykładów korzyści, ale jest ich więcej. Istnieje również integracja z zewnętrznymi źródłami danych i IoT [internet of things] dane. Wcześniej było to trudne i nie odbywało się to w czasie rzeczywistym, a teraz to osiągamy. A to otwiera nasz system na naprawdę w pełni cyfrowe doświadczenie ”.

Wdrożenie S / 4 odbywa się lokalnie. „W pewnym momencie przejdziemy do chmury” – mówi Garcia. „Teraz czerpiemy korzyści z utowarowienia domeny [in-house] ścieżka do centrum danych. Teraz sprawy się zmieniają, technologia ewoluuje, duzi dostawcy uzyskują teraz certyfikaty w rozmiarach, które mamy, i ostatecznie przeniesiemy się do chmury.

„Udało nam się zoptymalizować nasze własne działania i być znacznie bardziej wydajnymi. Zabiliśmy całe dziedzictwo i dodatkową złożoność, jaką mieliśmy w krajobrazie ”

Ignacio Garcia, Vodafone

W międzyczasie jednak „SAP ma również dwa serca”, ostrzega Grewe.

„Jednym z nich jest przejście na oprogramowanie jako usługę, a drugim jest to, że lokalni klienci są bardzo duzi, szczególnie po stronie S / 4, ponieważ SaaS nigdy nie zaspokoi wszystkich wymagań dużej organizacji korporacyjnej. Muszą pójść na kompromis w kwestii szybkości rozwoju tych dwóch ścieżek, które nadal muszą wspierać ”- mówi.

„I oczywiście dla nas, jako jednej z największych instalacji S / 4 Hana na świecie, chcemy mieć pewność, że strona lokalna otrzyma niezbędną uwagę, jeśli chodzi o integrację i nieszablonowe możliwości.”

Jego kolega Garcia twierdzi, że wdrożenie radykalnie uprościło środowisko oprogramowania korporacyjnego Vodafone. „Udało nam się zoptymalizować nasze własne działania i być znacznie bardziej wydajnymi. Zabiliśmy całe dziedzictwo i dodatkową złożoność, jaką mieliśmy w krajobrazie. Więc powiedziałbym, że tak, moc Hany jest fundamentalna, nie tylko dla przetwarzania, ale także dla integracji.

„Nasz system integruje się ze wszystkimi lokalnymi rynkami. Mamy ponad 1000 interfejsów z różnymi systemami. Mamy dane przepływające przez firmę. I to jest sednem naszej funkcji finansowej i wszystkiego innego. Ale ta prostota i integracja są również kluczowe, ponieważ integralność danych i brak awarii pozwala nam być bardziej cyfrowym ”.

Garcia kończy, powołując się na Bill Gates tropi od lat 90. XX wieku, że „przedsięwzięcie przyszłości powinno być jak ludzkie ciało, pobierać informacje od zmysłów, superszybko przetwarzać je w mózgu i natychmiast wysyłać instrukcje do ciała”.

„To właśnie próbujemy zrobić, eliminując wąskie gardła w przypadku ręcznego przetwarzania” – mówi. „To dla nas analogia, gdzie informacje po prostu płyną. Nie jest to nowa koncepcja, ale teraz mamy moc obliczeniową, aby ją zrealizować. Wszędzie zabijamy ręczne procesy ”.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Potrzebujemy Eternal Sunshine of the Spotless Mind dla Gmaila

Czy zaglądałeś ostatnio do swojej skrzynki e-mail? Oto sugestia: nie rób tego. Mogę ci powiedzieć, jak to wygląda, nawet go nie...

Mandalorianin daje Star Wars: Rebel’s Gazareb dużą scenę CGI

Odcinek z tego tygodnia Mandalorianin sezon 3, „Pirat”, był świadkiem powrotu Carona Tevy, kapitana New Republic Starfighter Paula Sun-Hyunga Lee,...

Pojawiają się wyniki Snapdragon 8cx Gen 4 SoC Geekbench, prawdopodobnie próbka inżynierska

Wyniki testów porównawczych dla Qualcomm Snapdragon 8cx Gen 4 SoC pojawił się w przeglądarce Geekbench wcześnie rano, pod oznaczeniem Snapdragon 8cx Next Gen....
Advertisment

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Bardzo chcielibyśmy usłyszeć od Ciebie! Podaj swoje dane, a pozostaniemy w kontakcie. To takie proste!