VESA ogłasza zaktualizowaną specyfikację DisplayHDR 1.2


Stowarzyszenie Video Electronics Standards Association (VESA) ogłosiło dzisiaj, że opublikowało ważną aktualizację szeroko przyjętej specyfikacji testu zgodności monitorów i wyświetlaczy o wysokiej wydajności (DisplayHDR), która wprowadziła pierwszy w branży w pełni otwarty standard w branży wyświetlaczy, określający wysoki zakres dynamiki (HDR). jakość. Zaktualizowana specyfikacja DisplayHDR w wersji 1.2 obejmuje znacznie bardziej rygorystyczne wymagania dotyczące wydajności, w tym dotyczące luminancji, gamy kolorów i głębi bitowej, a także kilka nowych wymagań testowych dotyczących dokładności kolorów, współczynnika kontrastu, poziomu czerni i migotania napisów, aby uwzględnić najnowsze postępy w dziedzinie technologia wyświetlania.

Firmy mogą już dziś rozpocząć certyfikację produktów w ramach nowej specyfikacji DisplayHDR 1.2. Ponadto VESA będzie nadal zezwalać na certyfikację produktów zgodnie z poprzednią specyfikacją DisplayHDR 1.1 do końca maja 2025 r. w przypadku monitorów i do maja 2026 r. w przypadku laptopów, aby umożliwić produkty już będące w fazie rozwoju i zaprojektowane pod kątem zgodności z poprzednią specyfikacją. Do chwili obecnej ponad 3000 modeli wyświetlaczy uzyskało certyfikat zgodności ze standardem DisplayHDR.

Zobacz produkty DisplayHDR 1.2 podczas Display Week

VESA zaprezentuje produkty certyfikowane zgodnie z nową specyfikacją DisplayHDR 1.2, a także innymi standardami VESA podczas sympozjum i wystawy Display Week w San Jose w Kalifornii w dniach 14–16 maja 2024 r. na stoisku VESA nr 129 podczas konwencji w San Jose Centrum.

Według Rolanda Woostera, przewodniczącego grupy zadaniowej VESA odpowiedzialnej za DisplayHDR i przedstawiciela stowarzyszenia z Intel Corp. ds. technologii wyświetlania na ekranie: „Od poprzedniej aktualizacji standardu DisplayHDR prawie pięć lat temu branża wyświetlaczy poczyniła dramatyczne postępy poprawę jakości przy zachowaniu tej samej ceny. W rezultacie firma VESA podjęła duże przedsięwzięcie mające na celu zmianę standardu, aby w pełni wykorzystać te ulepszenia. Jesteśmy podekscytowani możliwością udostępnienia najnowszej wersji naszego standardu DisplayHDR – najbardziej udanego frontu VESA. dotychczasowy standard wydajności ekranu z ważnymi aktualizacjami, które pomogą przyspieszyć przyjęcie w branży wyświetlaczy najnowocześniejszej technologii wyświetlaczy, co z kolei umożliwi konsumentom dostarczanie produktów wyświetlaczy o lepszej jakości.

Przegląd DisplayHDR 1.2
Wprowadzony po raz pierwszy w 2017 r. wyświetlacz DisplayHDR CTS przeszedł kilka zmian w celu uwzględnienia wyższych poziomów wydajności, nowych technologii wyświetlania i znacznie bardziej rygorystycznych specyfikacji. Wśród aktualizacji DisplayHDR w wersji 1.2 znajdują się znacznie bardziej rygorystyczne wymagania dotyczące gamy kolorów w celu poprawy dokładności kolorów. Obejmują one dodanie wymagań dotyczących gamy kolorów DCI-P3 dla poziomu DisplayHDR 400, przy jednoczesnym zwiększeniu wymagań DCI-P3 dla poziomów 500, 600 i 1000, aby zrównać je z poziomem 1400. DisplayHDR 1.2 synchronizuje również wymagania dotyczące głębi bitowej kolorów warstwy 400 ze wszystkimi poziomami wydajności, aby wymagać co najmniej 8 bitów + 2 bity ditheringu przy użyciu kontroli szybkości klatek (FRC).

Ponadto DisplayHDR v1.2 usprawnia testowanie poziomu luminancji bieli, zmieniając go z 10-procentowego testu środkowego kwadratu na czarnym tle na 8-procentowy test środkowego kwadratu na tle innym niż czarne. Ta zmiana zapewnia testowanie, gdy cały ekran jest oświetlony w bardziej realistycznych warunkach; na przykład podczas odtwarzania wideo HDR w jednym oknie, podczas gdy typowa zawartość ekranu w stylu SDR jest wyświetlana na pozostałej części ekranu. VESA zaostrzyła także wymagania dotyczące testów luminancji i dokładności punktu bieli, a także rozszerzyła testy luminancji, aby objąć szerszy zakres testowy, od 1 cd/m² do prawie 100 procent poziomu logo.

Reklama

Dodano nowe testy
Oprócz ulepszenia i rozszerzenia kilku testów, VESA dodała kilka całkowicie nowych testów wydajności do DisplayHDR v1.2. Obejmują one:

  • Nowy kompleksowy test dokładności kolorów, który mierzy średnią Delta-TP dla 96 różnych kolorów na każdym z trzech różnych poziomów luminancji, testując dokładność kolorów HDR dla zakresu reprezentatywnych odcieni kolorów. W przypadku tego nowego testu zaktualizowana specyfikacja dopuszcza jedynie błąd Delta-TP wynoszący 8 na poziomach 400, 500 i 600 oraz jeszcze większy błąd Delta-TP wynoszący 6 na poziomie 1000 i wyższym.
  • Nowe testy współczynnika kontrastu statycznego, które zwiększają wymagania specyfikacji sprzętu wyświetlacza na wszystkich poziomach, a dodatkowo wymagają lokalnego przyciemniania 2D na poziomach DisplayHDR 1000 i wyższych.
  • Nowy test poziomu czerni HDR i SDR, który pomaga zapewnić najwyższą wydajność poziomu czerni w trybie HDR, jednocześnie zmniejszając zużycie energii i wydłużając czas pracy baterii (np. w wyświetlaczach laptopów)
  • Nowy test zgniatania czerni mierzący dokładność wielu poziomów luminancji czerni, aby zapewnić wyświetlanie niesamowitych szczegółów cieni na potrzeby tworzenia lub wykorzystania zdjęć lub filmów
  • Nowy test migotania luminancji napisów, który pomaga zapewnić idealne zachowanie lokalnego przyciemnienia, gdy poziom luminancji dostosowuje się szybko, na przykład gdy napisy natychmiast pojawiają się i znikają w skądinąd ciemnej scenie filmowej.

„HDR szybko staje się kluczową funkcją, szczególnie w grach” – powiedział Greg Staten, wybitny technolog ds. koloru w HP (członek VESA) i członek zarządu VESA. „Wraz z wersją VESA DisplayHDR 1.2 w dalszym ciągu podnosimy poprzeczkę jakości i dokładności, dzięki czemu klienci mogą zaufać jakości wyświetlaczy noszących logo VESA DisplayHDR”.

Według Jang Seok-ho, wiceprezesa działu rozwoju IT firmy LG Electronics, „Firma LG Electronics z dumą uczestniczy w programie testowania i tworzenia logo VESA DisplayHDR 1.2. Wierzymy, że na szybko rozwijającym się rynku monitorów nastąpi jeszcze większa innowacja dzięki wypuszczeniu standardu VESA standard DisplayHDR 1.2, który poprawił realistyczne kolory i doskonałą klarowność w testach, oferując możliwość dostarczania bardziej realistycznych obrazów na monitorach do gier. Jesteśmy dumni, że nadchodzący monitor do gier OLED 45GS95QE firmy LG jest pierwszym, który uzyskał certyfikat VESA DisplayHDR. 1.2, co gwarantuje, że spełnia nowe wymagania testowe i zapewnia klientom najwyższy poziom wrażeń wizualnych. Firma LG wypuszcza także nowy model na rok 2024, który naszym zdaniem jest dobrze wyposażony, aby spełnić wysokie standardy wymagane w testach wydajności VESA, a także spełnić wymagania. oczekiwań i różnorodnych potrzeb współczesnych konsumentów.”

Według Vincenta Chiou, wiceprezesa korporacyjnego, dyrektora generalnego jednostki biznesowej wyświetlaczy i przewodniczącego komisji ProArt firmy ASUS, „ASUS konsekwentnie demonstruje zaangażowanie w zapewnianie wyjątkowych wrażeń wizualnych poprzez przyjęcie rygorystycznych testów wydajności w wielu naszych monitorach o wysokiej wydajności. wierzymy, że najnowszy standard VESA DisplayHDR zapewnia znaczną poprawę wydajności, w tym szersze pokrycie gamy kolorów i umożliwienie profesjonalnym monitorom ASUS reprodukcji kolorów z niespotykaną dotąd dokładnością. Dzięki zastosowaniu aktualizacji standardu DisplayHDR v1.2 w całej naszej linii produktów, ASUS gwarantuje, że nasi klienci to zrobią ciesz się spójnym i najnowocześniejszym doświadczeniem HDR, wypychając naszą technologię na czoło branży. Zaangażowanie w ten postęp nie tylko odzwierciedla nasze ciągłe inwestycje w innowacje, ale także otwiera nowy rozdział w doświadczeniach wizualnych dla naszych klientów.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

EVGA wyprodukowała sklasyfikowaną płytę główną AMD X670E, prototyp kosztuje na aukcji 1300 dolarów

Firma EVGA zaprojektowała płytę główną z chipsetem AMD X670E dla segmentu entuzjastów dla platformy Socket AM5, która nigdy nie trafiła na rynek masowy....

Wydarzenie Pokémon Go „Spelunker’s Cove” i zadania badawcze w określonym czasie

PokemonGo organizuje wydarzenie Pokémon typu wodnego i skalnego o nazwie „Zatoka Spelunkera” zbiegło się z Pokémon Go Fest: Madrid. ...

Intel identyfikuje główną przyczynę problemów ze stabilnością jeziora Raptor w wadliwym algorytmie mikrokodu eTVB

Firma Intel zidentyfikowała główną przyczynę problemów ze stabilnością obserwowanych w niektórych wysokiej klasy modelach procesorów Core „Raptor Lake” 13. i 14. generacji, które...
Advertisment