Potraktuj to jako rytuał przejścia: Valve w końcu odniosło taki sukces w budowaniu sprzętu do gier, że zostaje pozwany przez Immersion Corporation.
Immersion — firma zajmująca się dotykowym sprzężeniem zwrotnym, która kupiła, opracowała lub w inny sposób zgromadziła tak wiele patentów na technologię rumble, że prawie każda duża firma technologiczna licencjonowała lub zawarła ugodę pozasądową — oskarża teraz Valve o naruszenie jej patentów za pomocą Pokład parowy podręczny, tzw Indeks zaworów Platforma VR, jej oprogramowanie SteamVR i Half-Life: Alyx wśród innych tytułów. Nie ma wzmianki o dawno minionym Valve Kontroler paryktóry również wykorzystywał wiele dotykowych informacji zwrotnych.
Immersion prosi o odszkodowanie, tantiemy i nakaz sądowy przeciwko Valve „w zakresie wdrażania, obsługi, utrzymywania, testowania i używania narzędzi Accused Handheld Instrumentalities i Accused VR Instrumentalities”.
Firma złożyła skargę w poniedziałek w sądzie federalnym, w szczególności w Western District of Washington, powołując się na patenty 7336260, 8749507, 9430042, 9116546, 10 627 907, 10 665 067I 11 175 738.
Rzeczy pewne: śmierć, podatki, proces Immersion, jeśli używasz rumble
Zarówno Sony, jak i Microsoft licencjonują portfel patentów Immersion po procesach sądowych i ugodach. Apple, Google, Motorola i Fitbit również się osiedliły. Meta jest obecnie w trakcie swój własny proces o immersję, złożony rok temu. Nintendo pozornie uciekł garniturbyć może ze względu na własny rozwój technologii Rumble Pak na Nintendo 64, ale teraz licencjonuje również technologię Immersion.
A jeśli spojrzysz na poszczególne patenty, do których linkuję powyżej, są one znacznie bardziej dopracowane niż sprzęt. Zdziwiłbym się gdyby Valve nie rozstrzygnąć.