Zawór ma sortowanie recenzji w sklepie Steam na podstawie tego, jak skutecznie pomagają graczom podejmować decyzje dotyczące zakupu gier.
Historycznie sortowaliśmy recenzje według liczby głosów „pomocnych” przyznanych każdej recenzji przez innych graczy. Jednak zauważyliśmy, że wielu graczy używa recenzji do udostępniania żartów, memów, grafiki ASCII i innych treści, które mogą nie być najbardziej pomocne dla potencjalnego nabywcy.
Rozwiązaniem problemu jest nowy „system pomocności”, który wprowadza domyślnie włączony przełącznik „najbardziej pomocna”, który pomija wysoko ocenione grafiki ASCII lub memy, aby wyświetlić recenzje, które Valve uznaje za bardziej pouczające.
Valve twierdzi, że wykorzystuje kombinację algorytmów uczenia maszynowego, raportów użytkowników i pomocy zespołu moderującego Steam, aby kategoryzować recenzje i brać pod uwagę zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze. Platforma już rozpoczęła ten proces, ale twierdzi, że „prawdopodobnie zajmie to sporo czasu”, aby ocenić ponad 140 milionów istniejących recenzji, a także te nowo opublikowane.
Użytkownicy mają możliwość powrotu do starego systemu kategoryzacji recenzji, jeśli sobie tego życzą. Wystarczy, że przejdą do rozwijanej listy „Wyświetlanie” znajdującej się tuż nad recenzjami użytkowników i odznaczą pole wyboru „Użyj nowego systemu pomocności”.
Wiadomości pojawia się zaledwie dzień po tym, jak Valve również ogłosiło nie będzie już pozwalać na dodawanie linków do opisów w sklepie Steam począwszy od „wczesnego” września. Steam twierdzi, że stara się zapobiec temu, aby jego strony sklepu stały się reklamami innych stron sklepu Steam, a także zapobiec zamieszaniu wokół gier „prologowych”.