Klucze cyfrowe mogą stać się bardziej popularne i wszechobecne po tym, jak producenci samochodów i branża technologii konsumenckich wspólnie ogłoszą utworzenie nowej grupy roboczej w celu opracowania ogólnobranżowych standardów łączności ultraszerokopasmowej (UWB).
Grupa robocza jest efektem działania dwóch konsorcjów łączenie się w zespoły (nie podoba Ci się, gdy konsorcja współpracują z innymi konsorcjami?): Car Connectivity Consortium (CCC), którego członkami są Apple, Samsung, Xiaomi i większość dużych producentów samochodów; oraz FiRa Consortium, organizacja non-profit wspierająca UWB, której członkami są Apple, Google, Cisco, Samsung, Qualcomm i inne.
Rezultatem jest grupa robocza o nazwie, której naprawdę nie można zrozumieć: Joint Ultra-wideband (UWB) MAC PHY Working Group (JUMPWG). (Po prostu cieknie ci z języka, prawda?) Jednak pomimo przestępstw związanych z akronimami, grupa „zapewni długoterminową interoperacyjność i skalowalność zaawansowanej technologii UWB opracowanej dla klucza cyfrowego CCC, zachęcając do szerszego stosowania technologii UWB w celu bezpiecznego i dokładne określenie odległości umożliwiającej dostęp pojazdu” – stwierdziła w oświadczeniu prezes CCC Alysia Johnson.
Rezultatem jest grupa robocza o nazwie, której naprawdę nie da się zrozumieć
Nowej grupie roboczej będzie przewodniczył Jinjing Jiang, inżynier systemów bezprzewodowych w Apple. Celem jest zgromadzenie w tym samym pomieszczeniu wszystkich producentów telefonów i samochodów, aby porozmawiali o tym, co trzeba zrobić, aby opracować bezpieczne i niezawodne standardy, na które wszyscy będą mogli się zgodzić, ponieważ nikt nie chce być obwiniany za naruszenia cyberbezpieczeństwa lub hakerów wykorzystujących technologię do kradzieży danych osobowych. samochody. (Niektórzy producenci samochodów już to ułatwili.)
Klucz cyfrowy CCC wykorzystuje komunikację UWB i komunikację bliskiego zasięgu (NFC) wraz z energooszczędnym Bluetoothem do wysyłania i odbierania komunikacji między telefonem a samochodem. Niektórzy producenci samochodów korzystają z tej technologii, aby umożliwić ludziom otwieranie i uruchamianie samochodów bez wyjmowania telefonu z kieszeni.
Od tego czasu minęły ponad dwa lata Najpierw dokuczał Samsung że współpracuje z producentami samochodów, takimi jak BMW, Audi i Ford, aby zapewnić wygodę UWB w cyfrowych kluczykach samochodowych. Wypuszczono BMW własny klucz cyfrowy w przypadku wielu smartfonów, chociaż ta wersja technologii działała poprzez NFC, a nie UWB, co wymagało od użytkowników trzymania telefonu obok klamki drzwi kierowcy w celu odblokowania pojazdu.
Tymczasem, Apple korzysta z UWB dla „iPhone’a”, Apple Watch i AirTag. Technologia ta umożliwia bardziej precyzyjne rozpoznawanie lokalizacji i obsługuje takie funkcje, jak precyzyjne wyszukiwanie dla AirTag.