Użytkownicy chmury firmy Microsoft dotknięci globalną awarią związaną z problemem Azure Active Directory


Firma Microsoft zidentyfikowała niedawną zmianę w systemie uwierzytelniania jako możliwą przyczynę awarii, która zrujnowała użytkowników jej portfolio aplikacji biurowych i biurowych opartych na chmurze na całym świecie.

Zgłoszenia użytkowników dotyczące problemów technicznych z pakietem produktywności online Microsoft 365 giganta oprogramowania zaczęły pojawiać się około godziny 19:00 w poniedziałek 15 marca 2021 r., zgodnie z danymi śledzenia awarii Downdetector.

Microsoft wkrótce potem zaktualizował swoją stronę stanu zdrowia usługi i potwierdził, że użytkownicy mogą napotykać problemy podczas próby uzyskania dostępu do kluczowych narzędzi firmy do współpracy online, komunikacji i produktywności.

Firma potwierdziła, że ​​każda usługa opiera się na usłudze zarządzania tożsamością i dostępem w chmurze Azure Active Directory (AAD) może mieć wpływ.

Obejmują one usługi składowe składające się na platformę Microsoft 365, takie jak Outlook, Word, Excel i PowerPoint, ale problemy miały również wpływ na dostęp do szerszego portfolio usług w chmurze firmy.

Jak potwierdzono na stronie stanu firmy Microsoft, użytkownicy jej publicznej platformy chmurowej Azure, jej oprogramowania do analizy biznesowej Dynamics 365 oraz usługi Microsoft Managed Desktop również mieli problemy z dostępem.

Reklama

Firma opublikowała również serię aktualizacji dla użytkowników podczas incydentu za pośrednictwem swoich kanałów mediów społecznościowych. Obejmowały one przyznanie, że ostatnia aktualizacja systemu uwierzytelniania została zidentyfikowana jako powodująca problemy, które mogą mieć wpływ na użytkowników na całym świecie.

Na potwierdzenie tego, około godziny 21:17 15 marca firma potwierdziła, że ​​wdraża „ogólnoświatowe środki zaradcze” w celu rozwiązania tego problemu, a pełne „środki zaradcze” spodziewane są w ciągu 60 minut od ich wdrożenia.

„Kondycja usług poprawiła się w wielu usługach platformy Microsoft 365”, napisano na koncie Microsoft 365 w serwisie Twitter o 23:19. „Podejmujemy jednak kroki w celu rozwiązania niektórych izolowanych skutków ubocznych dla usług, które nadal mają na nie wpływ”.

Tuż przed 3 nad ranem dzisiaj (16 marca) firma opublikowała kolejną aktualizację na Twitterze, mówiącą, że incydent został w dużej mierze rozwiązany.

„Nasze monitorowanie wskazuje, że większość usług została w pełni przywrócona” – powiedział. „Jednak zajmujemy się podzbiorem usług, które nadal mają niewielki wpływ i opóźnienia w odzyskiwaniu”.

Firma potwierdziła również, za pośrednictwem swojej strony dotyczącej stanu zdrowia usług, że opublikuje dalsze informacje na temat incydentu dziś rano.

Microsoft użytkownicy złapani w incydencie wyemitowali swoje frustracje, a wielu pyta, dlaczego firma miałaby rozpocząć aktualizację swojego systemu uwierzytelniania w ciągu tygodnia roboczego, a nie w weekendy, kiedy ryzyko zakłócenia działalności przez użytkowników byłoby mniejsze.

Computer Weekly skontaktował się z firmą Microsoft w celu uzyskania dalszych informacji na temat awarii, ale nie otrzymał odpowiedzi w momencie publikacji.





Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Photomator otrzymuje nowy eksplorator plików z nieniszczącą edycją

Jak już zapewne wiesz, Photomator to edytor obrazów autorstwa tych samych twórców, co popularna aplikacja do ilustracji Pixelmator. Po aktualizacji z grudnia...

Feud’s Chris Chalk on playing Baldwin vs Capote and making it look easy

James Baldwin is, to put it mildly, foundational. Oft-quoted and adapted across media, Baldwin’s work still forms the spine of our...

iOS 17.4 pojawi się w przyszłym miesiącu: oto wszystko, co do tej pory nowe

iOS 17.4 jest obecnie w fazie testów beta z programistami i publicznymi użytkownikami wersji beta. Wiąże się to z szeregiem poważnych zmian...
Advertisment