Ustawa, która mogła zakończyć działalność związaną ze skuterami i rowerami w Kalifornii, została zmieniona


Ustawa w ustawodawstwie stanu Kalifornia, że firmy zajmujące się wspólnymi rowerami i skuterami obawiały się, że zakończyłyby swoje interesy został zmieniony.

Poprzednia wersja ustawy, AB 1286, zawierała sformułowania, które zabraniałyby firmom takim jak Bird, Lime i Uber korzystania ze zwolnień z odpowiedzialności – przepis, który te firmy twierdziły, zasadniczo zmusiłby je do zamknięcia, gdyby został uchwalony. Bez tych zwolnień przedsiębiorstwa współdzielonej mobilności mogłyby zostać pociągnięte do odpowiedzialności za wszelkiego rodzaju obrażenia i wypadki, w tym te wynikające ze złej infrastruktury drogowej, lekkomyślnej jazdy lub niedbałych kierowców.

Ale po ogromnym krzyku przemysłu rowerowego i skuterowego, projekt ustawy został zmieniony usunięcie sformułowania dotyczącego zwolnień z odpowiedzialności – tym samym eliminując główne zagrożenie dla dostawców usług współdzielonej mobilności. Ci operatorzy czują się tak, jakby ta ustawa była pierwszym poważnym zagrożeniem egzystencjalnym, z jakim musieli się zmierzyć, i czują się całkiem dobrze, że udało im się go pokonać.

Analiza rachunku sporządzony przez stanowy Senat na początku tego miesiąca zwraca uwagę na silny sprzeciw dostawców usług mobilności współdzielonej, a nawet przyznaje, że „takie zwolnienia są ogólnie dozwolone i szeroko stosowane”. Mimo to zwolnienia określone w umowach użytkownika i warunkach świadczenia usług z klientami muszą być „jasne, jednoznaczne i wyraźne” – konkludują senatorowie.

Ustawa ma na celu zapobieżenie nieuczciwym zakupom przez firmy zajmujące się skuterami i rowerami oraz zaśmiecanie ulicy pojazdami dwukołowymi przed ustaleniem przez władze jasnego zbioru zasad i wytycznych dotyczących bezpieczeństwa. Innymi słowy, został zaprojektowany, aby powstrzymać firmy skuterowe, takie jak Bird i Lime, przed zrobieniem dokładnie tego, co zrobiły, gdy trzy lata temu po raz pierwszy rozpoczęły koncepcję mikromobilności bezdokowej: zrzucania swoich pojazdów na ulicę przez noc wbrew lokalnym przepisom.

Miasta i hrabstwa byłyby zobowiązane do „przyjęcia zasad bezpieczeństwa, zanim e-skuter i inni dostawcy usług współdzielonej mobilności zaoferują jakiekolwiek urządzenie do wynajęcia lub użytkowania”, według członka Zgromadzenia Al Muratsuchi, głównego sponsora ustawy. „Ustawa wymagałaby również od usługodawców zapewnienia minimalnego ubezpieczenia w celu ochrony jeźdźców, pieszych i innych osób w przypadku odniesienia obrażeń”.

Reklama

Apollo, główny dostawca ubezpieczeń dla branży współdzielonej mobilności w Kalifornii, powiedział, że nie będzie w stanie ubezpieczyć firm zajmujących się skuterami i rowerami bez zwolnienia z odpowiedzialności. Ale teraz, gdy język został usunięty, prawdopodobnie nie będzie to problemem.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Insta360 Flow to gimbal do telefonu ze wszystkimi dodatkami

Insta360 wkracza na rynek gimbali smartfonów z urządzeniem, które ma ułatwić filmowanie gładkich, ustabilizowanych i dobrze wykadrowanych filmów za pomocą aparatu w smartfonie....

Focus Entertainment i Deck13 potwierdzają, że Atlas Fallen jest opóźniony, przesunięty na sierpień

Drodzy gracze - dziękujemy za ogromne wsparcie, jakie otrzymaliśmy do tej pory w grze Atlas Fallen! Od waszych entuzjastycznych komentarzy na temat...

Wypożyczanie e-książek z bibliotek będzie wymagało Libby; OverDrive przeszedł na emeryturę

Jeśli obecnie korzystasz z aplikacji OverDrive podczas wypożyczania e-booków z bibliotek, musisz się na nią przełączyć Libby od 1 maja. Firma po raz...
Advertisment

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Bardzo chcielibyśmy usłyszeć od Ciebie! Podaj swoje dane, a pozostaniemy w kontakcie. To takie proste!