Uptime Institute zwraca uwagę na niejednolite raporty dotyczące zużycia wody przez operatorów centrów danych


Branża centrów danych ma jeszcze więcej do zrobienia, jeśli chodzi o przyjęcie zrównoważonego rozwoju, zgodnie z wynikami globalnego badania centrum danych przeprowadzonego przez Uptime Institute w 2021 r.

W tegorocznej ankiecie wzięło udział ponad 800 operatorów i właścicieli centrów danych.

W raporcie przyjrzano się wpływowi finansowemu, jaki awarie mają na operatorów, historii sektora w zakresie różnorodności i integracji oraz sposobom reagowania społeczności centrów danych na wezwania do poprawić jego zrównoważony rozwój i przyjazność dla środowiska.

W przypadku tego ostatniego, wielu operatorów kolokacji i hiperskalowych centrów danych publicznie zobowiązało się do podjęcia kroków w celu ograniczenia emisji dwutlenku węgla oraz poprawić efektywność energetyczną swoich obiektów w ciągu ostatnich dwóch lat.

Pomimo tych deklaracji, raport Uptime Institute nakreślił obraz branży, która zmaga się z wywiązaniem się ze swoich zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju, biorąc pod uwagę, jak niewielu operatorów śledzi kluczowe wskaźniki, które wskazują, jak wydajne są ich obiekty.

Na przykład większość właścicieli i operatorów centrów danych twierdzi, że korzysta z efektywność wykorzystania energii (PUE), aby kontrolować, ile energii zużywają ich obiekty, a średni wynik w całej branży wynosi obecnie 1,57, pokazują badania Uptime.

Reklama

Wykorzystanie wskaźnika PUE jest również najbardziej rozpowszechnione wśród operatorów posiadających obiekty o wielkości przekraczającej 1 MW, chociaż Uptime twierdzi, że prawdopodobnie zmieni się to, ponieważ w nadchodzących latach pojawi się więcej mniejszych urządzeń brzegowych.

Raport Uptime Institute przedstawia obraz branży, która zmaga się z wywiązaniem się ze swoich zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju, biorąc pod uwagę, jak niewielu operatorów śledzi kluczowe wskaźniki, które wskazują, jak wydajne są ich obiekty

W międzyczasie wysiłki operatorów w celu obniżenia wyników PUE wydają się utknąć w ostatnich latach, jak wykazały badania, a Uptime przypisuje ten trend liczbie starsze centra danych nadal działa na całym świecie.

“Później duży wzrost wydajności w pierwszej połowie 2010 roku, średnie PUE pozostają względnie stabilne przez ostatnie pięć lat” – czytamy w raporcie.

„Istnieje na to jasne wytłumaczenie. Nawet biorąc pod uwagę rosnącą liczbę nowych konstrukcji sportowych o parametrach PUE 1,3 lub lepszych, dla wielu operatorów nie jest ekonomicznie ani technicznie wykonalne przeprowadzanie głównych remontów potrzebnych do znacznie lepszej wydajności w wielu starszych obiektach.

„W dużej części tej dużej populacji starszych centrów danych osiągnięto już łatwe korzyści z lepszego zarządzania przepływem powietrza, zoptymalizowanych kontroli i wymiany starzejącego się sprzętu” – dodaje raport.

Obecnie mniej powszechne jest śledzenie zużycia energii przez operatorów mniejszych obiektów, ale raportowanie innych wskaźników wydajności jest zdecydowanie niejednolite w całej branży, sugerowano w raporcie.

“Bardzo [operators] nie śledź wykorzystania serwera, prawdopodobnie najważniejszego czynnika w ogóle efektywność infrastruktury cyfrowej”, stwierdza raport. „Jeszcze mniej operatorów śledzi emisje lub utylizację zużytego sprzętu, co podkreśla ogólną niedojrzałość sektora centrów danych w przyjmowaniu kompleksowych praktyk zrównoważonego rozwoju”.

W raporcie stwierdzono, że tylko połowa operatorów ma oko na ile wody zużywają ich centra danych do celów chłodzenia. A te, które zwykle śledzą je tylko w poszczególnych lokalizacjach, zamiast monitorować, ile z tych zasobów wykorzystuje ich całe portfolio centrów danych.

Gdy firma Uptime zapytała operatorów, którzy stwierdzili, że nie śledzą nawyków dotyczących zużycia wody w swoich witrynach, 63% stwierdziło, że „nie ma uzasadnienia biznesowego”, aby to zrobić, a 23% stwierdziło, że brakuje im możliwości technicznych potrzebnych do monitorowania ilości wody zużywanej przez ich witryny .

Przyznania te pojawiają się w czasie, gdy zwyczaje związane z zużyciem wody w centrach danych są coraz częściej badane przez ekologów i decydentów rządowych w związku z przewidywaniami, w jaki sposób zmiany klimatyczne i wzrost populacji pogorszą niedobór wody w regionach świata podatnych na suszę.

To skłoniło kilku członków społeczności chmury hiperskalowej (Microsoft, Google i Facebook), aby określić plany, aby do 2030 r. stać się podmiotami „wodopozytywnymi” poprzez zobowiązanie się do zapewnienia, że ​​ich globalne operacje będą uzupełniać więcej wody niż zużywają do tego dnia.

Jest prawdopodobne, że inni operatorzy centrów danych będą zmuszeni do naśladowania w nadchodzących latach w odpowiedzi na presję regulacyjną, czytamy w raporcie Uptime.

„Rosnąca liczba gmin pozwoli na rozwój nowych centrów danych tylko wtedy, gdy są one zaprojektowane z myślą o minimalnym lub prawie zerowym bezpośrednim zużyciu wody”, stwierdza raport Uptime. „Tego rodzaju zasady będą miały duży wpływ na projekt obiektu i wybór produktów w przyszłości, nakazując sprzęt chłodzący oszczędnie (lub wcale) zużywający wodę).”

W centrach danych nadal występują wyzwania kadrowe

W raporcie zwrócono również uwagę na problemy kadrowe, z którymi borykają się operatorzy, a prawie połowa respondentów przyznaje się do trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych specjalistów z centrów danych, którzy zapełnią wakaty w ich firmach. To wzrost z 38% w 2018 roku.

Sytuacja pogarsza się, ponieważ liczba i wielkość placówek wciąż rośnie, a raport stwierdza, że ​​tworzyło to miejsca pracy w tempie, z którym rekruterzy trudno było dorównać.

Jest potencjał na technologie sztucznej inteligencji (AI) „oddzielić” zapotrzebowanie na pracowników centrów danych z ogólnego wzrostu rynku, stwierdzono w raporcie.

Respondenci twierdzili jednak, że zajęłoby prawdopodobnie kilka lat, aby sztuczna inteligencja miała bezpośredni wpływ na wymagania kadrowe na rynku centrów danych.

„Wszelkie zastąpienie personelu centrum danych sztuczną inteligencją będzie wymagało większego zaufania do technologii” – czytamy w raporcie. „Większość operatorów traktuje sztuczną inteligencję i związane z nią zagrożenia – niektóre wciąż nieznane – z ostrożnością”.

W szczególności w Ameryce Północnej i Europie istnieje również dodatkowa presja, że wiele organizacji traci doświadczonych pracowników na emeryturę, dodano raport.

„Istnieje dodatkowe zagrożenie starzeniem się siły roboczej, a wielu doświadczonych specjalistów przechodzi na emeryturę w tym samym czasie – pozostawiając więcej nieobsadzonych miejsc pracy, a także brak doświadczenia” – stwierdzono. „Dążenie do przyciągnięcia większej liczby pracowników i większej różnorodności w całej branży nie przyniosło jeszcze powszechnych zmian”.

Przestoje centrum danych coraz bardziej szkodliwe

Z perspektywy awarii tegoroczny raport powtórzył ustalenia z zeszłego roku w tym, kiedy zdarzają się przestoje, stają się coraz bardziej szkodliwe i kosztowne dla operatorów.

Jedna trzecia operatorów stwierdziła, że ​​nie doświadczyła żadnych przestojów w ciągu ostatnich trzech lat, a 69% stwierdziło, że w tym czasie doświadczyło „jakiś przestoju”, co oznacza spadek z 78% w 2020 roku.

Raport przytoczył początek Pandemia koronawirusa Covid-19 jako możliwa przyczyna tego spadku, ponieważ operatorzy wprowadzili limity liczby osób, które mogą uzyskać dostęp do ich witryn z powodu dystansu społecznego i opóźnionych aktualizacji, które mogły spowodować incydenty przestojów.

„Wciąż jednak występuje niepokojąca liczba przestojów i innych poważnych awarii i przerw. Część z nich powoduje znaczne zakłócenia i jest kosztowna” – czytamy w raporcie. „W miarę jak świat staje się coraz bardziej zależny od usług IT, niezawodność zostanie dokładniej zbadana i będzie wymagać dalszych ulepszeń”.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Pixel 6, 6 Pro pojawi się 28 października, tanio, przeciek sugeruje

Google Pixel 6 jest już prawie tutaj. Gigant z Mountain View organizuje jutro swoje wirtualne wydarzenie, aby ogłosić nową serię smartfonów. ...

Jak firmy na nowo zastanawiają się nad cyfrowymi doświadczeniami klientów w obliczu pandemii

Obsługa klienta się pogarsza. Wiele organizacji nie zapewniło klientom pozytywnych doświadczeń podczas szczytu pandemii i wykazuje niewielkie oznaki poprawy, gdy zaczynamy stawiać...

M1X MacBook Pro może być wyposażony w wycięcie, twierdzi wyciek w ostatniej chwili

Apple już dziś zapowiedziało swoje nowe modele MacBooka Pro M1X. Przedsiębiorstwo wysłał zaproszenia na swoje „Uwolnione” wydarzenie w zeszłym tygodniu, a wydarzenie...
Advertisment

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami?

Bardzo chcielibyśmy usłyszeć od Ciebie! Podaj swoje dane, a pozostaniemy w kontakcie. To takie proste!