Dokładnie rok od ogłoszenia Unity model cenowy opłat za czas wykonaniaprogramista oprogramowania czy program ten zostanie natychmiast anulowany„Po szeroko zakrojonych konsultacjach z naszą społecznością graczy i klientami postanowiliśmy anulować opłatę za czas wykonania” — powiedział CEO Unity Matt Bromberg we wpisie na blogu ogłaszającym tę wiadomość. Zamiast opłaty za czas wykonania Unity powróci do modelu subskrypcji za stanowisko.
W zeszłym roku Unity wywołało poruszenie w społeczności twórców gier, wprowadzając kontrowersyjną aktualizację swojego modelu cenowego. Zamiast pobierać od twórców ustaloną miesięczną stawkę na podstawie liczby użytkowników korzystających z oprogramowania, wdrożyło schemat płatności za pobranie, który pobierał opłatę od twórców za każdym razem, gdy ich gra została pobrana. Oznaczało to, że zamiast płacić Unity stałą, przewidywalną stawkę, wypłaty mogłyby się wahać, co skutkowałoby potencjalnie wyższymi opłatami.
Ta wiadomość wywołała ogromne poruszenie w społeczności twórców gier, a deweloperzy dali wyraz swojej frustracji w mediach społecznościowych. Deweloperzy argumentowali, że model cenowy został wdrożony bez odpowiedniego ostrzeżenia, zmuszając ich albo do płacenia nowych opłat, na które nie można odpowiednio przeznaczyć budżetu, albo do kosztownego i czasochłonnego przejścia na nowe oprogramowanie. Twierdzili również, że model „per-download” może zostać wykorzystany przez złośliwych aktorów do naliczania opłat deweloperom, których nie lubią.
Ten nowy model cenowy przywraca Unity do modelu subskrypcji na stanowisko, ale jest pewien haczyk: od 1 stycznia 2025 r. ceny wzrosną dla poziomów Unity Pro i Unity Enterprise. Możesz sprawdzić szczegóły Tutaj.