Wi-Fi w samolotach United Airlines przechodzi dużą modernizację dzięki satelitom Starlink firmy SpaceX. Po przekomarzanie się „coś wielkiego” dla nieba, United twierdzi, że rozpocznie testowanie szybkiej usługi Wi-Fi Starlink na początku 2025 r., a pierwszych lotów pasażerskich spodziewa się pod koniec przyszłego roku.
United instaluje Starlink Wi-Fi we wszystkich swoich samolotach, ponad 1000 samolotów, w ciągu najbliższych kilku lat, a usługa będzie bezpłatna dla pasażerów. „Wszystko, co możesz zrobić na ziemi, wkrótce będziesz mógł zrobić na pokładzie samolotu United na wysokości 35 000 stóp, niemal w dowolnym miejscu na świecie” .
Raporty z jednej mili na raz że United ma obecnie czterech różnych dostawców Wi-Fi, przy czym odrzutowce regionalne wykorzystują Intelsat (dawniej Gogo), a większość szerokokadłubowych odrzutowców korzysta z Wi-Fi Panasonic. United używa również Wi-Fi Viasat w większości samolotów 737 MAX, niektórych A319 i A321neo. Viasat jest najlepszy pod względem prędkości i jest powszechnie spotykany również w lotach American i Delta.
To ogłoszenie jest bardzo ważne dla podróżnych, ponieważ obecnie sieć Wi-Fi na pokładzie samolotów bywa zawodna i wolna. Dziennik Wall Street jak Starlink i inni zamierzają to zmienić, osiągając prędkości ponad 100 Mb/s na współdzielonym połączeniu Starlink z opóźnieniem poniżej 100 ms w locie w świecie rzeczywistym. To pozwala na nieprzerwane strumieniowanie Netflix, a nawet możliwość dołączania do wideokonferencji. Starlink mówi może oferować prędkość do 220 Mb/s na płaszczyznę.
Usługa szybkiego łącza Starlink jest obecnie dostępna tylko w JSX lub Hawaiian w USA, więc rozszerzenie do United niewątpliwie wywrze presję na rywali, aby ulepszyli swoje Wi-Fi w trakcie lotu. Wiele międzynarodowych linii lotniczych ogłosiło również plany zainstalowania Wi-Fi Starlink w ostatnich miesiącach, a Planowanie WestJet zacznie używać Starlink na pokładzie niektórych swoich samolotów od grudnia i planuje wprowadzenie darmowego Wi-Fi Starlink na pokładzie trzech samolotów Boeing 777-300 w dalszej części roku. Air Nowa Zelandia planuje wprowadzić Starlink do swojej krajowej floty w 2025 roku.
Wiadomość o umowie United ze Starlink pojawiła się w tym samym tygodniu, w którym Jessica Rosenworcel, przewodnicząca Federalnej Komisji Łączności, powiedziała, chciałem zobaczyć więcej konkurencji do Starlinka SpaceX. Starlink Elona Muska wystrzelił na orbitę około 7000 satelitów od 2018 r., a SpaceX kontroluje „prawie dwie trzecie satelitów, które są obecnie w kosmosie”, według Rosenworcela. „Nasza gospodarka nie korzysta z monopoli. Musimy więc zaprosić o wiele więcej podmiotów kosmicznych, o wiele więcej firm, które mogą rozwijać konstelacje i innowacje w kosmosie”.
T-Mobile ogłosiło w tym tygodniu również, że niedawno przetestowano alarm awaryjny pomyślnie za pośrednictwem satelity Starlink. W 2022 r. T-Mobile i SpaceX ogłosiły partnerstwo, które umożliwi ludziom wysyłanie wiadomości tekstowych, wykonywanie połączeń i korzystanie z telefonów T-Mobile za pośrednictwem satelitów Starlink. AT&T I Verizon również opracowują podobne usługi łączności satelitarnej ze smartfonami, przy czym Apple i Google oferują usługi satelitarne dla swoich najnowszych smartfonów.