Umowa z Twitterem to ryzyko dla Elona Muska


Elona Muska Oczekuje się, że przejęcie Twittera o wartości 44 miliardów dolarów zostanie zamknięte jutro. (Boże proszę, niech jutro się zamknie.) Jest wielu bardzo mądrych dziennikarzy finansowych, którzy mają coś do powiedzenia na ten temat. Tutaj, w galerii orzeszków ziemnych, chcę porozmawiać o wizerunku Muska.

Logika fandomu dotycząca Elona Muska: jest najbogatszym facetem na Ziemi, więc musi być geniuszem. Ale jeśli przejęcie jest kolosalną i bardzo publiczną wpadką, jak przewidują niektórzy, zagraża to najważniejszej rzeczy dla marki Musk: jego reputacji.

To, czego Twitter nie robi, to zarabianie pieniędzy

To przede wszystkim niezbyt dobry zakup. „Nikt nie uważa, że ​​firma powinna być wyceniana na 44 miliardy dolarów”, powiedziała na początku października Andrea Walne, partner generalny w Manhattan Venture Partners. Ona i inni inwestorzy próbowali wycofać się z umowy. („Oczywiście, ja i inni inwestorzy najwyraźniej przepłacamy teraz za Twittera” Musk powiedział w rozmowie o zarobkach Tesli.)

Twitter to również prowadzona sieć społecznościowa, która zarobił w zeszłym roku tylko 5 miliardów dolarów. Nie przyniosła zysku. Ale miał ogromny zasięg, częściowo z powodu aktywnego korzystania z ludzi takich jak Musk, który używa Twittera do łączenia się ze swoimi fanami, inwestorami i innymi. Ciężkimi użytkownikami są politycy i dziennikarze, co oznacza, że ​​Twitter wpływa na dyskurs publiczny. To, czego Twitter nie robi, to zarabianie pieniędzy.

Musk podobno powiedział inwestorom, że podwoi przychody Twittera Za trzy lata. Powiedział im również, że planuje zredukować 75 procent personelu, według Washington Post. Liczby wydają się trochę AOL-Time Warner – gdzie dyrektorzy zgromadzili 1 miliard oszczędności i powiedzieli, że połączona firma zarobi 40 miliardów dolarów przychodu, z czego żadne nie zadziałało – ale cokolwiek, jasne. Może to możliwe! Roelof Botha, PayPal mafioso i szef Sequoia Capital, wydaje się tak myśleća jego praca polega na byciu dobrym w pieniądzach.

Reklama

Powiedzmy, że Botha ma rację, a Musk zmienia Twittera i może zamienia go w X, aplikację Wszystko. Staje się bogatszy i to miłe, ale nie ma to większego znaczenia dla jego reputacji. Koleś już wylądował rakietę na autonomicznej barce, czujesz mnie? Kiedy uczeń, który na każdym teście z matematyki zajmuje pierwsze miejsce, znów jest pierwszy, jest to nie tyle osiągnięcie, ile status quo.

Z drugiej strony, jeśli uczeń, który pojawia się jako pierwszy na każdym teście z matematyki publicznie oblewa, jest to godne uwagi.

A Musk ma poważny wiatr w twarz: Najwięksi użytkownicy Twittera prześladują platformę, Reuters raporty. Ci użytkownicy są najcenniejsi, generując połowę przychodów Twittera. To nie jest wina Muska — to trwa od początku pandemii — ale teraz to jego problem.

„Twitter nigdy nie był w stanie poradzić sobie z faktem, że jego użytkownicy zarówno nienawidzą go używać, jak i nienawidzą się nawzajem”.

Reputacja Muska jest warta prawdziwych pieniędzy. To duża część sukcesu Tesli i SpaceX — aura Muska chroniła obie firmy. A Musk był bardziej sprytny niż inni prezesi w wykorzystywaniu mediów społecznościowych do marketingu. Pomiędzy swoim kontem na Twitterze a występami na kanałach YouTuberów i podcastach kultywował fandom Very Online. W rzeczywistości istnieje cały równoległy ekosystem medialny poświęcony pozytywnym wiadomościom na temat Elona Muska: Cały katalog Marsna przykład.

Fani Muska tak mówią daje im nadzieję. Mówi o ekscytującej przyszłości, takiej, która obiecała nam science fiction. Ale kupowanie Twittera, naziemnej platformy mediów społecznościowych, to znaczny spadek ambicji! Facet, który obiecał umieścić ludzi na Marsie, spędzi dni na rozwiązywaniu problemów z moderacją treści na stronie internetowej, która mniej niż 1 na 5 Amerykanie używają?

Pogarsza się. Pod przywództwem Muska Twitter może mieć trudności z sprostaniem oczekiwaniom użytkowników dotyczących mowy i moderacji. Piżmo powiedział wiele rzeczy o tym, co zrobiale najbardziej godne uwagi było to, że on plany na mniejszą moderację treści. Ale o to chodzi: nawet użytkownicy konserwatywnych mediów społecznościowych chcą moderowania treści, Dzień Śmieci‘s Ryan Broderick zauważył; po prostu chcą innych norm niż na Twitterze i Facebooku.

W społecznościach internetowych następuje również większa zmiana. „Twitter nigdy nie był w stanie poradzić sobie z faktem, że jego użytkownicy zarówno nienawidzą go używać, jak i nienawidzą się nawzajem” Broderick pisze. Na przykład dosłownie nazywamy to „piekielnym miejscem”! Niektóre przedsięwzięcia w mediach społecznościowych, takie jak TikTok i BeReal, pozwalają ludziom stawiać granice, ale nie Twitter — więc nieszkodliwy tweet może nagle zapalić trwające dni przeciąganie.

Budowa samochodu lub rakiety ma jaśniejsze i prostsze cele niż budowanie społeczności. Metal nie odpowiada ani nie publikuje nagrań z aktywnej masowej strzelaniny, materiałów związanych z wykorzystywaniem seksualnym dzieci, mową nienawiści ani hentai.

Ilustracja fotograficzna: William Joel / The Verge, fot. Christian Marquardt / Getty Images

To wciąż fajna część dla fanów Muska: mogą sobie wyobrazić, jak Musk poradzi sobie z umiarem, a w ich głowach zrobi, co chcą. Ale Gen Xers powinni już wiedzieć: rzeczywistość ugryzienia. Niestety, rzeczywistość umiarkowania jest taka, że ​​jest brudna, trudna i nieszczęśliwa! Złe wybory moderacji — niezależnie od definicji „złego” — są natychmiast widoczne dla użytkowników i mogą ich przegonić.

Większe firmy z większymi zasobami borykają się z moderacją treści; to nie tylko problem dla Twittera. Na przykład TikTok ma zareagował na nękanie w sieci, ograniczając zasięg filmów wykonane przez ludzi, którzy mogą być nękani, takich jak twórcy niepełnosprawni. Niezależnie od sposobu, w jaki firma znana wcześniej jako Facebook ma traktowali wykonawców, którzy wykonują brudną robotę usuwania najbardziej przerażających filmówto też Stracony fragment jej polityki moderacji na trzy lata. Fragmenty tekstu Google mają czasami powiedział użytkownikom, że Snoopy zabił Abrahama Lincolna. Apple prawie zablokowało Instagram w swoim sklepie, ponieważ Aplikacja należąca do Facebooka źle poradziła sobie z usuwaniem handlu ludźmi. To nic nie mówiąc o Amazon sprzedaje zestawy samobójców.

Wszystko to bez nawet wzruszające polityka lub mowa nienawiści, które są znacznie trudniejsze i podatne na ciosy zwrotne użytkowników. Plus, Musk wydał setki tysięcy dolarów na kultywowanie polityków, zwłaszcza w Teksasie. Tak więc wybór umiaru wokół relacji polityka może być trudny. Sama liczba kompanii Muska oznacza, że ​​ma on dużą powierzchnię ataku; mściwi politycy mogliby wycelować w jego ulgi podatkowe lub napisać przepisy, które podbiją SpaceX lub Teslę. Mark Zuckerberg ma wiele powodów do zmartwień, ale to nie jest jedna z nich.

Jeśli cena akcji Tesli zacznie poważnie spadać, czy idzie w parze z tym reputacja Muska?

Użytkownicy to tylko jedna grupa interesariuszy w przejęciu Twittera — i prawdopodobnie najmniej ważna. Są banki obarczone długami za wykup lewarowany, ponieważ wybryki Muska oznaczały, że nie mogli go sprzedać tak, jak zwykle. (Piżmo zaoferowało aby pomóc im sprzedać dług po zamknięciu transakcji, Bloomberg raporty. To dobrze, ponieważ, jak zauważa William Cohan, banki utrzymujące ten dług zbyt długo są ryzykowne dla Muska.) Są rządy które mają wiele uczuć na temat mediów społecznościowych i które mają pewien wpływ na zakłócanie Twittera, ponieważ Musk ma inne firmy w tych krajach.

Reputacja Muska została podtrzymana przez Teslę, która Musk wyrwany ze szczęk bankructwa więcej niż raz. Pojazdy elektryczne Tesli zrewolucjonizowały rynek, wzbudzając zainteresowanie samochodami ludzi, którzy nie są ekologami. Został nagrodzony ceną akcji, która została zdmuchnięta, pozwalając mu wyprzedzić innego potentata Jeffa Bezosa, aby stać się najbogatszym człowiekiem na Ziemi. Ale jeśli cena akcji Tesli zacznie poważnie spadać, czy idzie w parze z tym reputacja Muska?

W tym kontekście radzenie sobie z problemami Twittera to nie tyle ból głowy, co traumatyczne uszkodzenie mózgu, a dzieje się to w strasznym momencie: Tesla dopiero zaczyna mierzyć się z konkurencją. Jestem rzetelnie poinformowany przez obserwatorów piłki nożnej z personelu, że Chevy dużo wydaje na reklamy swoich pojazdów elektrycznych; w trakcie Gospodarz czasu Muska Sobotnia noc na żywoczułem się tak, jakby każdy producent pojazdów elektrycznych na Ziemi reklamował się przeciwko niemu.

Nie sądzę, aby firma taka jak Chevy detronizowała Teslę w pojazdach elektrycznych. Ale duzi producenci samochodów mają zalety: na przykład łatwiej jest naprawić swojego Chevy. I chociaż Tesla jest na czele ładowarek EV, nie jestem pewien, jak długo ta przewaga potrwa, szczególnie z Administracja Biden finansująca rozbudowę sieci ładowania. Następnie istnieje możliwość sprzedaży dealerskiej, gdzie nowe samochody są sprzedawane poniżej sugerowanej ceny detalicznej. I wiesz, rynek samochodów używanych może być koszmar dla właścicieli Tesli. Te problemy można naprawić, ale wymagają one ciągłej uwagi w czasie, gdy Musk przejął zupełnie nową, bardzo hałaśliwą rozrywkę.

Gdy gwiazda Muska wschodziła, stał się bardziej odizolowany

Aby sfinansować przejęcie na Twitterze, Musk sprzedał 15,3 miliarda swoich akcji Tesli: 8,4 miliarda dolarów w kwietniu i 6,9 miliarda dolarów (ładnie) w sierpniu. Musk nie sprawuje kontroli nad Teslą przez założycieli — atrybut, który dzieli ze Stevem Jobsem i który wyróżnia go z następnego pokolenia założycieli technologii, takich jak Zuckerberg. To może narazić go na inwestorów aktywistów, jeśli Tesla będzie dalej cierpieć.

Jeśli chodzi o rozproszenie, być może nadszedł czas, aby porozmawiać o przerośniętej osobowości Muska. Był czas, kiedy większość ludzi wiedziała o tym facecie, że był inspiracją do roli Tony’ego Starka w filmie Marvela w reżyserii Roberta Downeya Jr. Twitter pozwolił mu rozmawiać bezpośrednio z wiernymi, do tego stopnia, że ​​tweety Muska mogą przenieść nie tylko akcje Tesli, ale także ceny kryptowalut. Ale to również sprawiło, że stał się znacznie bardziej dostępny dla ludzi, którzy go nie lubią lub mają dość słuchania o nim.

Gdy gwiazda Muska wschodziła, stał się bardziej odizolowany. Jego popularność sprawiła, że ​​„trudno jest kupić kawę w sklepie na rogu, to na pewno” powiedział w marcowym wywiadzie. „Kiedyś mogłem po prostu iść do sklepu lub iść ulicą, a teraz jest to dość trudne. Ciężko mi iść do restauracji.” Tak więc Twitter, oprócz tego, że jest miejscem, w którym przedstawia swoje dziwne pomysły, jest ważną częścią jego życia towarzyskiego. Odpowiada na Randos, wiesz? Jeśli zmiany Musk planuje zrazić użytkowników, straci to.

Twitter będzie prywatny, więc nie będziemy w stanie powiedzieć, co ludzie o nim myślą, patrząc tylko na cenę jego akcji. (Jak na ironię, jeśli ludzie narzekają na Twittera na Twitterze, to chyba w porządku?) Tesli nie będzie. A jeśli się chwieje, słabnie też bogactwo Muska. A potem pytanie brzmi: jeśli Elon Musk nie jest tak bogaty, czy nadal będzie wyglądał na geniusza?



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Rozpoczęcie rejestracji na AES Europe 2024 w dniach 15–17 czerwca w Madrycie w Hiszpanii

Towarzystwo Inżynierii Audio (AES) ogłosiło otwarcie rejestracji na Europejską Konwencję AES 2024 – Madryt, która odbędzie się w dniach 15–17 czerwca w Madrycie...

Nowy model Firefly firmy Adobe ułatwia korzystanie z narzędzi AI programu Photoshop

Firma Adobe dodaje do swojego oprogramowania kreatywnego Photoshop kilka nowych narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji, których celem jest zapewnienie użytkownikom dodatkowych możliwości kontrolowania generowanych...

Sharkoon przedstawia gamingowy zestaw słuchawkowy SKILLER SGH10

Sharkoon Technologies to międzynarodowy dostawca wysokiej jakości komponentów komputerowych i urządzeń peryferyjnych o wysokiej wydajności. Teraz, wraz ze SKILLER SGH10, Sharkoon przedstawia...
Advertisment