Apple wprowadził etykiety prywatności aplikacji, aby pomóc ludziom lepiej zrozumieć, jakie dane może gromadzić aplikację, w tym, jakie dane są z nimi powiązane lub używane do śledzenia ich w Internecie. Gdy Wydany w 2020 rokuEtykiety ustanowiły precedens w branży i były głównym pierwszym krokiem w zwiększaniu świadomości aplikacji niezależnych od prywatności. Użytkownikom było teraz łatwo porównywać coś takiego jak sygnał, który w ogóle nie zbiera danych, oraz Facebook Messenger, który pochłania wszystko, czego może użyć do sprzedaży reklam lub lepszych usług. Funkcja ustalona w celu pomocy użytkownikom w tworzeniu świadomych pobrań.
Jednak w ostatnich latach widziałem rosnącą rozmowę wokół tego, czy te całkowicie zgłoszone przez siebie etykiety znajdują się dalej na stronie Aplikacji App Store, nadal wpływają na decyzję użytkownika, zanim osiągną „Get” do zainstalowania.
9to5mac Security Site jest wyłącznie przyniesiony Mosyle, jedyna zunifikowana platforma Apple. Sprawienie, by urządzenia Apple są gotowe do pracy i bezpieczne dla przedsiębiorstw to wszystko, co robimy. Nasze unikalne zintegrowane podejście do zarządzania i bezpieczeństwa łączy najnowocześniejsze rozwiązania bezpieczeństwa specyficzne dla Apple dla w pełni zautomatyzowane stwardnienie i zgodność, nowej generacji EDR, Zero Trust zerowe i wyłączne zarządzanie przywilejami z najpotężniejszym i nowoczesnym MDM Apple na rynku. Rezultatem jest całkowicie zautomatyzowana platforma Unified Apple, która jest obecnie zaufana przez ponad 45 000 organizacji, aby miliony urządzeń Apple były gotowe bez wysiłku i po przystępnych cenach. Poproś o przedłużoną próbę Dzisiaj i zrozum, dlaczego Mosyle jest wszystkim, czego potrzebujesz do pracy z Apple.

Istnieją trzy główne grupy, które nazywa Apple „Etykiety żywieniowe prywatności”:
- Dane powiązane z Tobą: Są to dane zebrane przez aplikację i powiązane z tożsamością użytkownika, zazwyczaj do reklamy lub personalizacji innych firm. Może to obejmować pełne imię i nazwisko, adres fizyczny, adres e -mail, precyzyjną i grubą lokalizację, historię zakupu w aplikacji, historię przeglądania, informacje finansowe i wiele innych. Apple wymaga, aby programistów ujawnili to, gdy dane mogą być powiązane z użytkownikiem.
- Dane nie są z tobą powiązane: Są to zebrane dane, ale nie powiązane z użytkownikiem, zwykle używane do analizy w celu ulepszenia produktu. Apple wymaga, aby programiści przetwarzają dane w sposób zapobiegający ponownej identyfikacji, zapewniając, że nie można ich przypisać indywidualnego użytkownika.
- Dane używane do śledzenia: Jest to gromadzone i używane do śledzenia użytkowników w innych aplikacjach i stronach internetowych. Pomyśl o Google lub Meta za pomocą identyfikatora urządzenia użytkownika, aby obsługiwać spersonalizowane reklamy w swoich aplikacjach. Informacje te można również sprzedać brokerom danych.
Uwaga opinii publicznej na temat gromadzenia danych ma tendencję do wzrostu, gdy nowa aplikacja hitowa budzi obawy dotyczące prywatności, ale szybko się opiera. Widzieliśmy to z uruchomieniem wątków kilka lat temu, kiedy użytkownicy zapytane Dlaczego jego etykiety prywatności w App Store obejmowały kategorie danych, takie jak „zdrowie i sprawność” – pomimo nie ma oczywistej potrzeby tego rodzaju danych. Jednak z perspektywy czasu nie miało to praktycznie żadnego wpływu na rozwój usługi. Dzisiaj wątki to najważniejsza usługa mediów społecznościowych w App Store. Co rodzi pytanie: czy etykiety prywatności aplikacji wpływają na decyzję użytkownika o jej pobraniu?
Wielkim nieporozumieniem na temat etykiet żywieniowych prywatności jest to, jak są one ustalone. Apple pozostawia deweloperowi, aby dokładnie ustalić i deklarować, co aplikacja może zebrać od użytkowników. Chociaż daje to programistom elastyczność i prawdopodobnie utrzymuje czas przeglądu App Store, budzi pewne obawy dotyczące przejrzystości i odpowiedzialności.
Co to oznacza dla użytkowników? Etykiety prywatności są niezaprzeczalnie przydatne – jeśli wiesz, gdzie je znaleźć i jak je interpretować. Ale tylko dlatego, że są zadeklarowane, niekoniecznie oznacza, że są wdrażane. Ponieważ Apple nadal pozycjonuje prywatność jako podstawową wartość, większe pytanie brzmi, w jaki sposób może działać z programistami w celu zwiększenia przejrzystości, lepszej komunikacji praktyk danych i utrzymywania tych nadmiernych deklaracji, aby pokryć ich ASSETs prawnie odpowiedzialny.
Z przyjemnością słyszałbym inne myśli i opinie na ten temat! Czy patrzysz na nie przed zainstalowaniem? Czy istnieje sposób, w jaki Apple może się tutaj poprawić? Zostaw komentarz poniżej.
FTC: Używamy dochodów z automatycznych linków partnerskich. Więcej.