AirPods udział w rynku drastycznie spadł w tym roku, według danych Counterpoint Research, z prawie 50% w 2019 roku do około 35% obecnie. Firma szacuje udział Apple w rynku prawdziwie bezprzewodowych słuchawek dousznych.
Ten spadek udziału raczej nie martwi Apple’a, ponieważ sprzedaż wygląda zdrowiej niż kiedykolwiek…
Bloomberg podaje, że Counterpoint spodziewa się wzrostu sprzedaży AirPods z 61 mln w zeszłym roku do 82 mln w tym roku, czyli o ponad jedną trzecią.
Powodem spadku udziału AirPods w rynku przy rosnącej sprzedaży jest oczywiście to, że rynek jako całość szybko się rozwija. Prawdziwie bezprzewodowe słuchawki douszne weszły do głównego nurtu dzięki stale rosnącej liczbie marek, które je oferują we wszystkich przedziałach cenowych, z wieloma w przedziale 30-50 USD.
Bardziej przystępne cenowo alternatywy od chińskich rywali osłabiły jednak przewagę Apple, a firma z Doliny Krzemowej ma teraz nieco ponad jedną trzecią rynku, na poziomie 35%, za nią plasuje się Xiaomi Corp. z 10% i Samsung Electronics Co. z 6%. , zdaniem naukowców […]
Na scenie pojawił się rosnący kontyngent wyspecjalizowanych chińskich marek, z modelami takimi jak […] the 1 Więcej prawdziwego bezprzewodowego ANC przewyższając redukcję szumów AirPods Pro za 250 USD za 180 USD.
Samsung zwiększył swój udział w rynku dzięki swoim Galaxy Buds na żywo, częściowo przez gratisów.
Firma z Korei Południowej twierdzi, że dostarczyła 300000 par Buds Live w ciągu pierwszych kilku tygodni dostępności, chociaż część z nich została dołączona do flagowego telefonu Galaxy Note 20.
Oczekuje się, że Samsung będzie mocno naciskał, oferując wiele prawdziwie bezprzewodowych modeli w różnych przedziałach cenowych. Apple już to zrobił, a opcje AirPods wahają się od 159 do 249 USD (choć dostępne za mniej).
Nic dziwnego, że największa konkurencja jest na niższym poziomie.
„Segment niskiego i średniego segmentu obejmujący chińskie marki i amerykańskich producentów, takich jak JLab, odbiera udział w rynku premium” – powiedziała Liz Lee, analityk Counterpoint.
Co ciekawe, uznanych marek audio premium wciąż nie ma na tym rynku.
Sennheiser, Beyerdynamic i Audio-Technica ledwo zarejestrowali się w najnowszych danych rynkowych, a badacze Counterpoint zidentyfikowali ich jako konkurujących w segmencie premium i posiadających 0,3% lub mniej udziałów.
Master & Dynamic MW07 pozostawać moje ulubione.
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Więcej.
Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej wiadomości Apple: