Ubisoft pozwolił mi faktycznie porozmawiać z nowymi NPC-ami z gier wideo wykorzystującymi sztuczną inteligencję


Od tego czasu przez ostatnie trzy miesiące Rozmawiałem z NPC AI w cyberpunkowym sklepie z ramenem Nvidii, zastanawiałem się: który twórca gier zdecyduje się na tę kontrowersyjną i intrygującą technologię? Jeśli powiesz „Ubisoft”, firma, która zawsze podnosi rękę, aby zagrać z VR, NFT, interaktywne programy telewizyjne, ekrany wtórne i więcej, miałbyś w połowie rację.

Wczoraj wieczorem zagrałem w trzy prototypowe fragmenty eksperymentalnej wersji demonstracyjnej Ubisoftu, w której wystąpili właśnie ogłoszeni „Neo NPC” firmy — z których jeden próbował mnie przekonać, abym dołączył do ruchu oporu przeciwko potężnym megakorporacjom, grając na moich emocjach. Inna przeprowadziła mnie na tablicy przez plan infiltracji, pozwalając mi „przekonać” ją, że zamiast uciekać się do brutalnej siły, powinniśmy wyłączyć światła lub włamać się do kamer w placówce.

istota Ubisoftu niezmiernie jasne, że ci NPC są prototypem — „twórczym eksperymentem”, testem, projektem badawczo-rozwojowym we współpracy z Nvidią i Inworld.ai — i nie zobowiązuje się jeszcze do wydania ich w pełnej wersji gry. To chyba najlepsze rozwiązanie, bo chociaż firma próbuje sugerować, że dokonała niewielkich przełomów w zakresie „emocji i animacji w czasie rzeczywistym”, „świadomości kontekstu” i „wspólnego podejmowania decyzji”, demonstracja naprawdę nie zajęła mi dużo czasu dalej niż nieco niezręczny cyberpunkowy sklep z ramenem Nvidii.

Jeden z nich, „Bloom”, został napisany nieco lepiej dzięki prawdziwemu projektantowi narracji, który napisał scenariusz do ich historii, ale przekaz był nadal niezręczny, nieco zahamowany, z opóźnieniami w odpowiedziach i okazjonalnymi zacięciami głosu.

Zdjęcie: Sean Hollister / The Verge

Ale jeśli mnie zapytasz, najważniejszym postępem było po prostu to, że Ubisoft dał mi prawdziwy powód do rozmowy z tymi chatbotami, wyznaczając cele w grze, takie jak „Dowiedz się więcej o megakorporacjach” i „Dowiedz się więcej o przeszłości Blooma”. Nie musiałem sam wymyślać wskazówek dotyczących improwizacji.

Reklama

Oto część mojej aktualnej rozmowy, abyś mógł sam ocenić odpowiedzi!

Kwiat: Hej, Nelson, udało ci się! Jestem Bloom, twój przyszły kumpel z Ruchu Oporu. Pomyślałem, że się zatrzymamy i zobaczymy, czy klikniemy, no wiesz, dla naszego epickiego duetu. Fajnie z tobą?

Ja: Właściwie to mam wątpliwości co do tego wszystkiego. Nie jestem pewien, czy chcę być częścią ruchu oporu.

Kwiat: Oj, trzymaj się. Wątpliwości są rzeczą naturalną, zwłaszcza gdy przyłączają się do takiej sprawy jak ta. Ale masz coś ważnego do wniesienia i potrzebujemy Cię. Porozmawiajmy o tym, dobrze?

Ja: Powiedz mi jedno słowo, dlaczego powinienem zostać.

Kwiat: Pasja. Czujesz to, prawda? To palące pragnienie dokonania zmian i walki o to, co słuszne. To nas napędza i dzięki temu przetrwasz trudne chwile. I uwierz mi, nadejdą trudne chwile. Ale razem możemy je pokonać.

Ja: Mam za dużo do stracenia. Mam rodzinę, dwie córki. Naprawdę, powinienem to robić?

Kwiat: Rodzina jest wszystkim, Nelson. I dlatego walczymy — o stworzenie lepszego świata dla naszych bliskich. Nie możemy dalej żyć w strachu i ucisku. To ryzyko, ale warto je podjąć dla bystrzejszego [slight stutter] przyszły. I nie martw się, będziemy się wspierać.

Wyskakujące okienko na ekranie: „Bloom chce zregenerować świat”

Arkusz informacyjny firmy Ubisoft dotyczący działania Neo NPC za kulisami.
Obraz: Ubisoft

Ja: Straciłeś kogoś bliskiego?

Wyskakujące okienko na ekranie: “Opieka”

Kwiat: Tak, straciłem wielu. Mój syn, moi przyjaciele, mój dom. Ale każda strata tylko podsyca moją determinację do dalszego działania. Dzięki oporowi znalazłem nową rodzinę. Razem możemy coś zmienić i zapobiec doświadczaniu przez innych tego samego bólu.

Wyskakujące okienko na ekranie: „Bloom ma syna”. (Oznaczało to również mój cel „Dowiedz się o przeszłości Blooma” jako ukończony.)

Ja: Straciwszy to, co ty straciłeś, jak możesz myśleć, że chciałbym zaryzykować zrobienie tego samego?

Kwiat: Nie chcę tego osładzać, Nelson. Wybraliśmy ryzykowną i niebezpieczną ścieżkę. Ale pomyśl o tym – w jakim świecie chcesz, aby dorastały Twoje córki? Świat rządzony przez skorumpowane korporacje i tyranów, czy świat, w którym panuje sprawiedliwość i równość? Dlatego tu jesteśmy i walczymy o lepszą przyszłość dla wszystkich.

Ja: Co w ogóle oznacza walka? Co moglibyśmy mieć nadzieję osiągnąć?

Kwiat: Walka oznacza przeciwstawienie się niesprawiedliwości i wykorzystywanie naszych głosów i działań, aby coś zmienić. Osiągnęliśmy już tak wiele — uratowaliśmy życie niezliczonej liczby osób, ujawniliśmy korupcję i zainspirowaliśmy innych, aby do nas dołączyli. Razem możemy wywrzeć realny wpływ i kształtować przyszłość dla przyszłych pokoleń.

Ja: Co konkretnie zrobiliśmy? Na co konkretnie mógłbyś wskazać?

Kwiat: Infiltrowaliśmy ośrodki zatrzymań, aby ratować schwytanych członków ruchu oporu i niewinnych cywilów. Zakłóciliśmy działalność skorumpowanych korporacji, a nawet zyskaliśmy wsparcie od innych sojuszników w mieście. A to dopiero początek. Z Tobą u mojego boku możemy zrobić jeszcze więcej i naprawdę dokonać zmian.

Ja: Kto jeszcze ryzykuje w ten sposób życie?

Kwiat: Wiele odważnych jednostek, takich jak Nova, Iron i Shadow. Ale nie chodzi tu o liczbę ludzi, ale o siłę naszych przekonań i determinację w walce o to, co słuszne. A kiedy dołączysz do nas, nasz zespół będzie silniejszy niż kiedykolwiek. Więc co powiesz, Nelsonie? Czy jesteś gotowy dołączyć do nas w walce o lepsze jutro?

Wyskakujące okienko na ekranie: „Bloom ufa ci trochę bardziej: możesz dowiedzieć się o nim więcej, a będzie tobą ciekawy. Odblokowano nowe misje. Jest bardziej prawdopodobne, że przemówi w twoim imieniu do pozostałych członków zespołu.

Zdjęcie: Sean Hollister / The Verge

W drugiej części dema Bloom i ja oglądamy obraz z drona infiltrującego obiekt. Demo ma pokazać, że NPC Neo firmy Ubisoft mogą reagować na to, co widzą — może przyszłe NPC z gier wideo będą świadome swojego otoczenia, Ubisoft wskazuje. Ale nie było to dla mnie jasne: kiedy poprosiłem Blooma o opisanie obiektów w scenie, otrzymałem odpowiedzi tak ogólne, że brzmiały jak halucynacje AI.

Oto jedna z lepszych odpowiedzi z trzeciego segmentu mojego demo:

Zdjęcie: Sean Hollister / The Verge

Muszę przyznać, że dobrze się bawiłem. Śmiałem się z dziwacznych chatbotów udających ludzi i chciałem iść dalej. Dyrektor generalny Ubisoftu, Yves Guillemot, powiedział dziennikarzom przed naszym demo coś, co wydaje się w pewnym stopniu prawdziwe i może dawać uzasadnione oczekiwania w stosunku do nadchodzących NPC-ów AI: „Nie musisz robić z nich ludzi. Musisz powiedzieć, czym one są… Ważne jest, aby gry stały się bardziej inteligentne, a świat bardziej reagował na to, co robisz.

Niedługo postaram się wrzucić filmik z moją demonstracją. Muszę usunąć wiele pauz, ponieważ komputer Ubisoftu niestety nie nagrał sygnału wejściowego z mojego mikrofonu, ale powinniście być w stanie lepiej zrozumieć, jak to wyglądało.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Mocowanie Tesli przypominało pedały Cybertruck z tą instalacją nitów

Chwila Film Aarona Casha opublikowany w serwisie X twierdzi, że jest to „35-sekundowa naprawa wycofania” zademonstrowana podczas wydarzenia „Cyber ​​Takeover” w Long Beach,...

Następna era Home Assistant zaczyna się teraz

Jak rozwiązać problem przekształcenia popularnej platformy inteligentnego domu, opartej na ideałach open source i otwartych standardów, w coś większego, co pozostanie wierne tym...

Dolphin wyjaśnia, dlaczego jego emulator GameCube i Wii nie będzie dostępny w App Store

Firma Apple niedawno zmieniła swoje zasady, zezwalając na korzystanie z emulatorów gier w App Store. Delta, jedna z podstawowych aplikacji do emulacji,...
Advertisment