Firmy ubezpieczeniowe muszą stać się bardziej atrakcyjne dla utalentowanych specjalistów w dziedzinie technologii, jeśli mają odnieść sukces, gdy obecne perspektywy gospodarcze ulegną poprawie.
Organizacje w tym sektorze ponownie oceniają swoje tradycyjne IT, aby pomóc im wyjść z obecnego kryzysu. Obejmuje to zwiększanie outsourcingu IT, konsolidację portfeli dostawców IT i rozszerzanie zwinnych metodologii, według Everest Group.
Jednak aby konkurować i rozwijać się w przyszłości, zdają sobie sprawę, że muszą ulepszyć swoją ofertę cyfrową i – aby to zrobić – muszą wypełnić lukę w umiejętnościach.
Firmy te, często jedne z najbardziej konserwatywnych przedsiębiorstw, muszą zmienić sposób pracy, jeśli mają obsadzić wolne stanowiska w branży technologicznej. Według Everest Group, 25% wymaganych stanowisk technicznych jest obecnie wolnych.
Sektor ubezpieczeniowy przeżywa gwałtowne zaburzenia w wyniku sektora insurtech, który – podobnie jak sektor fintech – wstrząsa tradycyjną branżą. Startupy technologiczne również zmuszają tradycyjne firmy do tego, aby stały się cyfrowe jako pierwsze bezpośrednio poprzez oferowanie usług siebie lub pośrednio poprzez zaopatrywanie tradycyjnych firm.
Zmiany te wymagają bardzo innych umiejętności niż tradycyjne zespoły IT w firmach ubezpieczeniowych i występują luki w sile roboczej.
„Luka talentów cyfrowych jest poważnym wyzwaniem w branży ubezpieczeniowej” – powiedział Ronak Doshi, wiceprezes ds. Usług IT w Everest Group.
Powiedział, że prawie jedna trzecia siły roboczej w branży ubezpieczeniowej zbliża się do emerytury, zabierając ze sobą wiedzę, którą można stracić, jeśli nie zostanie przekazana młodszym pracownikom.
„Ale tylko 4% millenialsów jest zainteresowanych pracą na stanowiskach związanych z technologią ubezpieczeniową z powodu negatywnego postrzegania branży, która powoli wdraża technologię i ma przestarzałą kulturę” – powiedział Doshi.
„Aby przyciągnąć talenty cyfrowe potrzebne do budowania bardziej dochodowej przyszłości, ubezpieczyciele muszą być atrakcyjni, oferując uciążliwą pracę, solidne szkolenia, atrakcyjne oferty dla pracowników oraz zwinne i oparte na współpracy sposoby pracy”.
Szybkość, z jaką zmienia się branża, oznacza, że ubezpieczyciele nie mają luksusu długiego czasu realizacji, aby znaleźć i zatrudnić odpowiednich pracowników. Jednak outsourcing IT jest wykorzystywany do krótkoterminowego wypełniania luk.
Jeden z doświadczonych informatyków w branży uzgodnił, że ubezpieczyciele muszą przeprowadzić cyfryzację, jeśli chcą się rozwijać. „Uważamy, że powinniśmy być firmą technologiczną, która sprzedaje ubezpieczenia, a nie ubezpieczycielem wykorzystującym technologię” – powiedział.
Powiedział, że firmy muszą szybko wypełnić luki technologiczne i coraz częściej to robią korzystając z usług indyjskich firm usługowych aby to zrobić. „To najlepszy sposób na szybkie dotarcie do właściwych ludzi” – dodał. „Po wdrożeniu strategii cyfrowej możesz zacząć zatrudniać odpowiednich stałych pracowników”.