Uber zmienia swoją aplikację w poligon AI


Chcąc stać się najlepszą aplikacją do „elastycznej pracy”, Uber uruchomił dziś nowy program pilotażowy, który umożliwi amerykańskim kierowcom i kurierom zarabianie dodatkowych pieniędzy poprzez wykonywanie „mikrozadań” w celu szkolenia modeli sztucznej inteligencji.

Zadania te obejmują nagrywanie głosu, przechwytywanie i przesyłanie obrazów oraz przesyłanie dokumentów w określonych językach. Monity będą się różnić, ale niektóre przykłady obejmują „prześlij zdjęcia samochodów” lub „nagraj siebie mówiącego w swoim języku lub lokalnym dialekcie”. Innym przykładem jest przesłanie menu napisanego w języku hiszpańskim, na którym można zarobić nawet całego dolara.

To posunięcie może pozycjonować Ubera globalna armia niezależnych kierowców i pracowników dostawczych rzucić wyzwanie uznanym graczom, takim jak Skaluj sztuczną inteligencję oraz Mechanical Turks należący do Amazona — firmy i platformy współpracujące z firmami zajmującymi się generatywną sztuczną inteligencją, aby pomóc w szkoleniu ich modeli, prosząc ludzi o dodawanie adnotacji i etykietowanie danych, które je zasilają. Większość tej pracy jest wykonywana poprzez tanią siłę roboczą poza USA i jest postrzegany jako kluczowy w opracowywaniu potężnych modeli sztucznej inteligencji.

1/4

Kierowcy Ubera mogą teraz zarabiać, wykonując mikrozadania w celu szkolenia modeli AI.
Obraz: Ubera

Jest to także jedno z wielu ogłoszeń, które Uber ogłasza dziś w związku z ideą zbudowania „najlepszej platformy do elastycznej pracy”, jak oświadczyła dziś dyrektor generalna Dara Khosrowshahi podczas wydarzenia w Waszyngtonie. Większość ogłoszeń dotyczy interakcji kierowców i kurierów z aplikacją, dzięki czemu praca w Uberze będzie łatwiejsza, mądrzejsza i sprawiedliwsza. Oprócz cyfrowych mikrozadań Uber przeprojektowuje także karty ofert przejazdów, wprowadzając nową mapę cieplną kierującą kierowców do obszarów o dużym popycie oraz rozszerzając jej funkcje, aby zapewnić kobietom-kierowcom większą kontrolę nad przejazdami.

Według firmy Uber w przeszłości korzystał z usług niezależnych wykonawców do szkolenia modeli sztucznej inteligencji, korzystając z tak zwanych procesów „human-in-the-loop”, które łączą „ludzką wiedzę z automatyzacją maszyn”. Grupa rozwiązań AI. Firma od niedawna kupił belgijski startup Segments.ai rozwijać swoją rodzącą się działalność związaną z etykietowaniem danych. Kierowcy Ubera w Indiach otrzymali niedawno możliwość zarobienia niewielkich sum pieniędzy, po raz pierwszy odpowiadając na monity w aplikacji Uber. Teraz firma przenosi pilotażowy program dotyczący zadań cyfrowych do Stanów Zjednoczonych.

Reklama

Czas pokaże, czy kierowcy Ubera podejmą się tych mikrozadań, biorąc pod uwagę, jak wielu z nich już skarży się na niskie płace wynikające z wysokiego wskaźnika zainteresowania firmy przejazdami i dostawami. Oczywiście Uber klasyfikuje kierowców jako niezależnych wykonawców, argumentując, że prowadzą oni działalność gospodarczą na własny rachunek i w związku z tym nie kwalifikują się do tradycyjnych świadczeń, takich jak nadgodziny, ochrona płacy minimalnej i ubezpieczenie zdrowotne. Niektórzy kierowcy Ubera twierdzą, że algorytm firmy sprawuje zbyt dużą kontrolę nad ich życiem, aby można go było postrzegać jako coś innego niż zatrudnienie.

Oprócz cyfrowych mikrozadań Uber zmienia także karty ofert dla kierowców i kurierów, aby zapewnić im więcej czasu i informacji przed akceptacją przejazdu. Karty ofert to coś, co widzi kierowca, zanim zaakceptuje (lub odrzuci) prośbę o przejazd. Teraz Uber daje im więcej czasu na podjęcie decyzji, gdy karta pojawi się po raz pierwszy w ich aplikacji. Uber wprowadza także nowe rozwiązanie dla kurierów, które „upraszcza” dostawy wielu zamówień dzięki wyraźniejszym szczegółom odbioru i nadania, a także alertom dotyczącym często pomijanych pozycji.

Mapa cieplna Ubera przed i po.
Obraz: Ubera

Opracowano nową mapę cieplną, aby zapewnić kierowcom większą przejrzystość w zakresie obszarów o dużym popycie. Czerwone obszary wskazują najkrótszy czas oczekiwania, następnie pomarańczowe i żółte. Fioletowe obszary to obszary, w których obowiązują podwyższone ceny, które pokazują, jak długo kierowcy średnio czekali na przejazd, na podstawie najnowszych danych. Kierowcy dojeżdżający ze swoich domów do obszaru o dużym popycie, np. do centrum miasta, mogą teraz wybierać między trasą, która dotrze tam tak szybko, jak to możliwe, a trasą, która maksymalizuje opłaty po drodze.

Uber wprowadza również pewne zmiany, które według niego sprawią, że jego aplikacja będzie bezpieczniejsza zarówno dla pasażerów, jak i kierowców. Po pierwszym uruchomieniu Women Rider Preferences pojawiło się w USA w lipcu ubiegłego rokufirma udostępnia ją obecnie w większej liczbie miast, w tym w Baltimore, Minneapolis, Filadelfii, Seattle, Portland i Waszyngtonie. Ta funkcja pozwala kobietom-kierowcom ustawić swoje preferencje tak, aby obsługiwały wyłącznie kobiety i odwrotnie.

Według Ubera na rynkach, na których ta funkcja jest dostępna, kobiety skorzystały z niej podczas ponad 100 milionów podróży. Jedna czwarta kobiet-kierowców włącza go co tydzień, a ponad połowa włącza go przez ponad 90 procent swoich podróży.

Uber umożliwia teraz kierowcom ustalanie minimalnych ocen dla pasażerów na podstawie ich poziomu komfortu, włączając lub wyłączając tę ​​funkcję w zależności od sytuacji – na przykład, jeśli korzystają z niej późno w nocy i odpoczywają w ciągu dnia. Uber twierdzi, że w połączeniu z weryfikacją konsumencką dla pasażerów narzędzia te pomagają „zapewnić kierowcom większy spokój ducha podczas każdej podróży”.

I na koniec, Uber wprowadza kilka nowych aktualizacji związanych z uczciwością. Kierowcy od dawna narzekają, że czują się bezradni w obliczu masowych dezaktywacji aplikacji i żmudnego procesu cofania tych decyzji. Uber twierdzi teraz, że słyszy te skargi i postara się je złagodzić, ale nie całkowicie wyeliminuje potrzebę dezaktywacji:

Wiemy, że utrata dostępu do Ubera może wiązać się z prawdziwymi wyzwaniami, dlatego pracujemy nad ułatwieniem kierowcom i kurierom dalszego zarabiania, nawet jeśli pojawią się problemy. Tam, gdzie to możliwe, ograniczymy dostęp tylko do określonych rodzajów możliwości zarobku, a nie do pełnej platformy. Na przykład, jeśli zgłoszono problem z dostawą alkoholu, kierowcy nadal mogą korzystać z posiłków lub wspólnych przejazdów. Jak zawsze poważne naruszenia, w tym kwestie bezpieczeństwa, mogą skutkować całkowitą utratą dostępu do Ubera.

Jeśli Uber otrzyma od pasażera skargę dotyczącą kierowcy, pozwoli mu również przedstawić swoją wersję wydarzeń przed podjęciem decyzji. A jeśli pasażer złoży fałszywe raporty na temat kierowcy, naraża się on na ryzyko dezaktywacji.

Uber wprowadza także nową gwarancję opóźnionego przejazdu, w ramach której kierowcy mogą zarobić więcej, jeśli podróż zostanie opóźniona z winy klienta lub z przyczyn wyjątkowych, takich jak ruch uliczny lub objazdy. Udoskonala także przypomnienia o napiwkach dla pasażerów, rozszerzając je o aktywności na żywo na iPhonie, dzięki czemu pasażerowie otrzymują więcej wskazówek dotyczących dawania napiwków kierowcom lub kurierom.

Śledź tematy i autorów z tej historii, aby zobaczyć więcej takich wydarzeń w swoim spersonalizowanym kanale strony głównej i otrzymywać aktualizacje e-mailem.




Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Cherry Falls at 25: Wciąż wywrotowy slasher

„Jeśli do tych dzieciaków dotrze wiadomość, że ktoś morduje dziewice, będziemy mieli cholerną… kurwafest na naszych rękach” – dyrektor szkoły ledwie szepcze z...

TiVo wygrało bitwy sądowe, ale przegrało wojnę telewizyjną

W pierwszej dekadzie XXI wieku TiVo osiągnęło wyżyny, jakie osiąga niewiele firm. Podobnie jak Google i Xerox, jego nazwa stała się czasownikiem. Ludzie...

Nowe zadanie Warframe odpowiada na ważne pytanie: jak modować?

Warframekosmiczna gra ninja, w której możesz nakarmić gigantyczną paszczę i prowadzić motocykl w roku 1999, ma nową aktualizację. Undermind Vallis jest przykładem fantazji,...
Advertisment