Uber wprowadził nową funkcję zaprojektowaną, aby ułatwić osobom niepełnosprawnym jeździć ze zwierzętami serwisowymi.
Przez lata polityka Ubera wobec zwierząt służbowych jest zgodna z prawem stanowym i federalnym: mogą jeździć przez cały czas bez dodatkowych kosztów. Ale teraz firma pozwala klientom na samodzielne identyfikację jako właściciele zwierząt usługowych, aby zapewnić kierowcom większą widoczność, kiedy spodziewać się futrzanego towarzysza. Nowa funkcja obejmuje również ostrzeżenie dla kierowców, aby uniknąć anulowania przejażdżek lub dyskryminacji klientów za pomocą zwierząt usługowych.
Nowa funkcja została „opracowana w ciągu ostatnich dwóch lat we współpracy z wiodącymi organizacjami rzeczniczymi i obsługami zwierząt, które pomogą ulepszyć wrażenia Uber”, Chris Yoon, Product Managver for Equity w Uber, powiedział w poście na blogu.
Właściciele zwierząt usług mogą teraz przejść do swoich ustawień w aplikacji Uber i wypełnić formularz kwalifikowalności i wybrać opcję, która zidentyfikuje je jako kogoś, kto będzie jeździł z zwierzęciem serwisowym. Mogą również wybrać, czy powiadomić kierowców o tym fakcie – choć nie jest to wymagane.
Jeśli jeździec zdecyduje się na powiadomienie kierowców, a kierowca prosi o anulowanie podróży podczas odbioru, kierowca otrzyma powiadomienie przypominające im, że nie jest sprzeczne z prawem, aby odmówić transportu kogoś z powodu zwierząt usługowych i potwierdzając, że chce kontynuować anulowanie . „Każdy kierowca, który narusza tę politykę, może trwale stracić dostęp do platformy”, mówi Yoon.
Uber już oferuje przejażdżki przyjazne dla zwierząt w niektórych miastachwięc mam nadzieję, że klienci nie będą próbować nadużywać tej funkcji, rejestrując zwierzęta niebędące usługami. Mimo to Ustawa o niepełnosprawności Amerykanów zabrania w szczególności żądania dokumentacji lub specjalnej identyfikacji zwierząt usługowych.
Jak zauważa rzeczniczka Uber Sarah Casanovas: „Federalne wytyczne ADA sugerują zadawanie następujących pytań, gdy nie jest oczywiste, jakie usługi świadczy zwierzę: 1) Czy twoje zwierzę jest wymagane z powodu niepełnosprawności, a 2), jaką pracę lub zadanie zostało przeszkolone przez twoje zwierzę. wykonać. ” Uber ma również zasady związane z „zwierzętami wspierającymi emocjonalne”, do których kierowcy mają swobodę zaprzeczania przejażdżkom, jeśli zdecydują.
Ale podczas gdy kierowcy zwierzaków Uber mogą również obciążyć jeźdźców opłatę sprzątania, jeśli ich furry towarzysze zrzucą lub, um, zdeponują jakieś niespodzianki na tylnym siedzeniu, Kierowcy nie mogą zrobić tego samego dla jeźdźców z zwierzętami serwisowymi. W rzeczywistości, jeśli kierowcy z zwierzętami serwisowymi zostaną niewłaściwie obciążeni opłatą czyszczącą przez kierowcę, mogą poprosić o zwrot pieniędzy od firmy.