Tytułowa sekwencja Rings of Power zawiera tajemnice dotyczące serialu


Otwarcie dla Władca Pierścieni: Pierścienie Mocyoryginalna seria Prime Video, to jedna z najbardziej efektownych wizualnie sekwencji tytułowych, które miały swoją premierę telewizja w tym roku. W ciągu 90 sekund seria delikatnych żył granitu, kamyków i posoki zmienia się i przepływa przez ekran w siatkę skomplikowanych symboli inspirowanych twórczością JRR Tolkiena, łącząc się w sekwencję, która wydaje się jednocześnie starożytna i ponadczasowa w jego wykonanie.

Sekwencja, wyreżyserowana przez Katrinę Crawford i Marka Bashore ze studia filmowego Plains of Yonder z Seattle, była jednym z pięciu pomysłów, które ich zespół przedstawił showrunnerom.

„Był przyklejony bezpośrednio do wszechświata Tolkiena, a dźwięk i muzyka były fundamentalne dla jego świata” – powiedział Bashore w wywiadzie dla Polygon. „Jedną z pierwszych rzeczy, które powiedzieliśmy, kiedy pokazaliśmy showrunnerom kilka obrazów, było:„ A co, jeśli stworzymy sekwencję tytułową, która została zbudowana ze świata dźwięku?”

Aby to osiągnąć, Crawford, Bashore i ich zespół czerpali inspirację z dziedziny cymatyki, badania zjawisk fal dźwiękowych i ich wizualnej reprezentacji. Ukuta przez XX-wiecznego przyrodnika dr Hansa Jenny’ego, najbardziej powszechną i najbardziej znaną iteracją cymatyki jest płyta Chladni, urządzenie wynalezione przez XVIII-wiecznego niemieckiego fizyka Ernsta Chladniego do wizualizacji trybów wibracji.

“Koncepcja [of cymatics] był naprawdę bardzo kochany” – powiedział Bashore Polygon. „Ale oczywiście na początku mieliśmy wiele chwil paniki, próbując dowiedzieć się, jak to zrobić. Więc zaczęliśmy od stołu kuchennego. Katrina zainstalowała tę naprawdę podstawową platformę naukową złożoną z tanich części i iPhone’a, a my posypaliśmy ją piaskiem i odtwarzaliśmy przez nią różne tony. Pieśni gregoriańskie, muzyka aniołów, rock and roll – co tylko chcesz. A piasek przesuwał się i poruszał zgodnie z dźwiękiem. Kiedy spojrzeliśmy na nagranie, wiedzieliśmy, że jesteśmy na czymś.”

Reklama

Sekwencja tytułów otwierających trwała w sumie siedem miesięcy, od pierwszej propozycji do ostatecznej edycji. Rezultatem jest połączenie materiału filmowego na żywo i animacji komputerowej z naciskiem na naśladowanie niedoskonałości charakterystycznej dla samej cymatyki.

„Prawdziwa cymatyka jest trochę szalona, ​​trochę brzęcząca i prawie zdziczała. I my [were] zawsze komponując to z powrotem w kółko” – powiedział Bashore Polygon. „Nawet w przypadku najbardziej ciężkich ujęć komputerowych staraliśmy się przywrócić więcej tego wadliwego, dzikiego ruchu”.

Zdjęcie: Plains of Yonder/Amazon Studios

Szerokie ujęcie dwóch symetrycznych, poziomych drzew obok siebie.

Zdjęcie: Plains of Yonder/Amazon Studios

Crawford zacytował tekst z „Hymnu” Leonarda Cohena — „Wszystko jest pęknięcie, pęknięcie/W ten sposób wpada światło” — jako kolejną inspirację do początkowej sekwencji tytułowej. „Uwielbiamy ten cytat i wiąże się on zarówno z tym, czego chcieliśmy od sekwencji, jak i z mitem stworzenia Śródziemia. To prawie jak przeformułowanie Tolkiena. Jest ta dysharmonia, która jest włączona do muzyki, która istnieje obok harmonii. Tak budujesz rzeczy; są te różne strony i ta dwoistość jest tym, co przynosi piękno. Kochaliśmy to.”

Oczywiście każda sekwencja tytułowa warta zapamiętania jest nierozerwalnie związana z partyturą muzyczną; jest to szczególnie prawdziwe w przypadku urządzenia zaprojektowanego do wizualizacji samego dźwięku. W przeciwieństwie do serii, której partyturę skomponował Bóg wojny kompozytor Bear McCreary, temat tytułowy Pierścienie Mocy napisał Howard Shore, znany z pracy nad trylogią Władca Pierścieni Petera Jacksona.

Oprócz partytury Shore’a i koncepcji cymatyki, wizualizacje dla Pierścienie Mocyczołówka jest mocno przesiąknięta tradycją uniwersum Tolkiena, a Crawford bezpośrednio cytuje boskiego Ainura jako wpływ, który pokonuje przepaść między inspiracją z prawdziwego życia sekwencji a światem serialu. „Kiedy czytasz historię pochodzenia, Tolkien bardzo wyraźnie pisze, że masz Eru Iluvatara, tego boskiego ojca, który stworzył Ainurów i mówi im, aby przejęli swoje moce i umieścili własny rodzaj osobowości i rzeczy we wszechświecie. Budują, harmonizują i splatają razem wszechświat poprzez piosenkę. Więc to poczucie podziwu i zachwytu jest bardzo fajne i bardzo zainspirowało nas do zastanowienia się, jak moglibyśmy to przedstawić w sekwencji”.

Szerokie ujęcie koncentrycznych, falujących kręgów uformowanych z piasku i kurzu.

Zdjęcie: Plains of Yonder/Amazon Studios

Zbliżenie na piasek, który zgina się i formuje w okrągłe wzory.

Zdjęcie: Plains of Yonder/Amazon Studios

Koncepcja rezonansu pojawiła się w drugim odcinku serialu, kiedy krasnoludzka księżniczka Disa opowiada o tym Elrondowi o krasnoludzkiej zdolności do wyczarowywania znaczenia z „pieśni” śpiewanych przez góry Khazad-dûm. Te paralele, jakkolwiek niesamowite, nie były planowane.

„To był po prostu szczęśliwy zbieg okoliczności; nic nie widzieliśmy podczas tworzenia sekwencji” – powiedział Crawford Polygon. „Nie widzieliśmy żadnych scenariuszy, nic. Wszystkie nasze pomysły oparliśmy głównie na samych pismach Tolkiena”.

Crawford dostrzega podobieństwa między sekwencją tytułową a początkiem odcinek 4, „Wielka fala”, gdzie królowa Númenorejczyków, regentka Míriel, marzy o zniszczeniu swojej ojczyzny. „Cała scena o przejściach i nietrwałości nawiązuje z powrotem do tematu naszej sekwencji i tematu pisarstwa Tolkiena. Tworzymy coś, a potem to natychmiast zostaje zmiażdżone i może coś zajęło eony, ale zawsze istnieje elastyczność we wszechświecie. Coś może być „na zawsze”, ale nie jest trwałe”.

Oczekiwanie na każdy aspekt spektaklu, w tym sekwencję tytułową, osiągnęło gorączkę w dniach poprzedzających premierę Pierścienie Mocy. Tak bardzo, że montaż bohaterów serialupochodzący z okładki Entertainment Weekly, został zdezorientowany na otwarcie i stał się wirusowy.

„Ktoś wysłał to do nas, kiedy zapaliło się i stało się wielką zabawną rzeczą” – powiedział Bashore Polygon. „I to jest zabawne. Najlepszym, jaki widziałem, był ktoś, kto opisał to jako spacer po centrum Portland o 23:00. Jeśli kiedykolwiek zrobią serial komediowy Władca Pierścieni, byłby to doskonały tytuł główny.

Ostatecznie Crawford i Bashore odczuwają ulgę i radość z przyjęcia faktycznego otwarcia tytułu. „Skończyliśmy to dość dawno temu, ponieważ musi zostać przetłumaczone na 60 języków i tak dalej”, powiedział Bashore Polygon. „Więc dobrze jest w końcu go mieć”.

Ostatecznie to, z czego Crawford i Bashore są najbardziej dumni, to stworzenie abstrakcyjnego i pomysłowego wstępu do tak głośnego serialu telewizyjnego, zwłaszcza takiego o tak bogatej i ugruntowanej historii, jak Władca Pierścieni.

„Staramy się bardzo szanować fakt, że widzowie mogą nacisnąć przycisk „pomiń intro”. Chcemy szanować tę istniejącą inteligencję i wiedzę, jeśli chodzi o program taki jak ten” – mówi Crawford. „Są ludzie, którzy przychodzą na ten program, nie wiedząc o Tolkienie, i są ludzie, którzy przychodzą na ten program, którzy są profesorami świata Tolkiena. Czy czujesz poczucie epickiej aktualności podczas oglądania sekwencji? Czy jesteś gotowy, kiedy serial się zacznie? Jeśli to zadziała, wykonaliśmy swoją pracę.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Co oznacza restrukturyzacja Google dla Pixela i Androida?

Kluczowe dania na wynos Wewnętrzne zmiany Google pod rządami Ricka Osterloha mają na celu usprawnienie działania Pixela i Androida oraz usprawnienie...

Recenzja Rebel Moon 2: The Scargiver: płaskie linie franczyzy Netflix

Zeszłego grudnia Rebeliancki Księżyc, część pierwsza: Dziecko ognia była wypełniona malowaną po numerach operą kosmiczną Zacka Snyderamaksymalistyczne kolory. Rozstawiony jako...

Możesz kupić odnowiony Steam Deck za prawie połowę zniżki

Nie często widzimy doskonały przenośny komputer do gier, taki jak Pokład parowy w promocji prawie o połowę taniej, ale dzisiaj jest twój...
Advertisment