Tym razem Hyperloop naprawdę nie żyje


Hyperloop One, futurystyczny startup transportowy, który obiecał przewieźć nas przez prawie pozbawione powietrza rury z prędkością linii lotniczych, zostaje zamknięty, według Bloomberga.

Firma wyprzedaje majątek, zamyka biura i zwalnia pracowników. Zostanie formalnie zamknięty pod koniec roku, kiedy to cała jego własność intelektualna zostanie przeniesiona na głównego udziałowca, głównego operatora portu w Dubaju, DP World. Ktokolwiek kupi tor testowy na pustyni w Nevadzie, będzie miał cholernie dobry Slip ‘N Slide, jeśli będzie chciał.

Od założenia w 2014 roku firma zebrała około 450 milionów dolarów w funduszach venture capital i innych inwestycjach. Chociaż wciąż istnieje niewielka grupa start-upów próbujących zbudować Hyperloop, upadek jednej z największych firm zajmujących się Hyperloopem oznacza koniec marzenia, które zrodziło się dzięki tzw. „papier alfa” w 2013.

Ktokolwiek kupi tor testowy na pustyni w Nevadzie, będzie miał cholernie dobry Slip ‘N Slide, jeśli będzie chciał

Musk wysunął teorię, że aerodynamiczne aluminiowe kapsuły wypełnione pasażerami lub ładunkiem mogą być napędzane przez prawie pozbawioną powietrza rurę z prędkością do 1200 km/h. Rury te, wznoszone na słupach lub zagłębiane pod ziemią, można było budować w miastach lub pomiędzy nimi. Nazwał to „piątym środkiem transportu” i argumentował, że może pomóc zmienić sposób, w jaki żyjemy, pracujemy, handlujemy i podróżujemy.

Najbardziej rzucającym się w oczy scenariuszem, jaki zaproponował, była podróż z Los Angeles do San Francisco w zaledwie 30 minut. Pomysł poruszył wyobraźnię inżynierów i inwestorów na całym świecie.

Reklama

Firma Virgin Hyperloop została pierwotnie założona jako Hyperloop Technologies, zanim zmieniła nazwę na Hyperloop One w 2016 r a potem znowu do Virgin Hyperloop One po byciu przejęta przez firmę Richarda Bransona. Firma wyszła z założenia silna, dysponując dziesiątkami milionów dolarów finansowania i odważną wizją systemów Hyperloop na całym świecie.

W 2017 roku firma zawarła pozew z jednym ze swoich współzałożycieli, Broganem BamBroganem, w związku z konkurencyjnymi roszczeniami dotyczącymi molestowania i sabotażu. Rok później inny współzałożyciel, Shervin Pishevar, został usunięty z pracy w związku z zarzutami o napaść na tle seksualnym i niewłaściwe postępowanie.

Firma była też wiecznie pozbawiona środków pieniężnych. Branson pomógł pozyskać nową inwestycję o wartości 50 milionów dolarów od dwóch istniejących inwestorów, co pomogło spełnić zobowiązania dotyczące wynagrodzeń. Firma podniosła Nowe fundusze o wartości 172 milionów dolarów w 2019 r. 90 mln dolarów pochodziło od DP World, które wcześniej zainwestowało w spółkę 25 mln dolarów i ma już dwa miejsca w zarządzie startupu.

Firma poczyniła kilka ważnych postępów, w tym zbudowała tor testowy w Nevadzie, aby przetestować bezpieczeństwo i wykonalność tej technologii. W 2020 roku przeprowadziła swój pierwszy – i jedyny – przetestować na ludzkich pasażerach. Kapsuła osiągnęła prędkość maksymalną zaledwie 160 km/h, czyli znacznie poniżej pierwotnej obietnicy, że prędkość będzie siedmiokrotnie większa.

Krytycy twierdzili, że chociaż hyperloop może być technicznie wykonalny, nadal jest to jedynie oprogramowanie vaporware. Nazywa się to A „utopijna wizja” byłoby to niemożliwe ze względów finansowych. To jedna z tych technologii, która również jest “tuż za rogiem,” według jego wspomagaczy – mimo że na zewnątrz wydawało się, że do ukończenia jeszcze wiele lat. W 2017 r. najwyższa kadra kierownicza Virgin Hyperloop powiedział Krawędź spodziewają się „działających hyperloopów na całym świecie… do 2020 roku”. Termin ten został później przesunięty na rok 2021.

Podczas pandemii prawie wszyscy członkowie kadry kierowniczej i założyciele opuścili Hyperloop One, który również usunął Virgin ze swojej nazwy po tym, jak firma zdecydowała się zrezygnować z podróży pasażerskich na rzecz cargo.

Obecnie na świecie nie istnieją pełnowymiarowe hiperpętle. Tunel testowy Muska w Kalifornii zniknął. Samego człowieka bardziej rozkochało w popieraniu teorii antysemickich niż w rozwiązaniu problemu ruchu samochodowego.

The Boring Company, firma zajmująca się drążeniem tuneli Muska, nadal kopie podziemne przejścia w Las Vegas — ale dla Tesli, nie hyperloopów. Wydaje się, że przyszłość jest prawie taka sama jak teraźniejszość.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Największe zwiastuny tygodnia: od 23 czerwca do 29 czerwca

Jeśli chodzi o filmy i telewizję, obecnie utknąłem w dziwnym miejscu. Z jednej strony ciągła wymiana remake'ów, restartów, filmów franczyzowych i sequeli...

Connect Pro: Pierwszy na świecie 100W magnetyczny kabel USB z czytnikiem LED [Video]

Chargeasap właśnie przedstawił swoją nowość Kable ładujące Connect Pro Magnetic. Kable te zostały zaprojektowane, aby rozwiązać kilka różnych problemów, z którymi boryka...

Oto ponad 20 stanów, które rozważają wprowadzenie obsługi cyfrowych identyfikatorów Apple w funkcji Portfela

Jedną z najbardziej oczekiwanych funkcji ogłoszonych na WWDC w 2021 roku była obsługa przechowywania identyfikatorów w aplikacji Apple Wallet. Ta funkcja, reklamowana...
Advertisment