mobilny gra programiści polegający na silniku gier Unity zmusili do ponownego przemyślenia po tym, jak firma ogłosiła zmiany w swojej polityce cenowej, które dla niektórych okazałyby się katastrofą…
Jaki jest silnik gry Unity?
Unity ma na celu znaczne uproszczenie pracy przy tworzeniu środowisk gier zarówno 2D, jak i 3D, dbając o szeroki zakres prac graficznych. Obejmuje to tworzenie realistycznych tekstur, cieni i odbić. Wykonuje również wiele zadań związanych z animacjami, pozostawiając programistom więcej czasu na skupienie się na kreatywnych aspektach swojej pracy.
Unity po raz pierwszy wydano na komputery Mac w 2005 roku i jest dziś powszechnie używane przez twórców gier do wszystkiego, od iOS i Androida, poprzez konsole do gier, takie jak PlayStation i Xbox, po zestawy słuchawkowe VR.
Nowy model cenowy
Unity obecnie pobiera od programistów stałą opłatę za użytkownika. Jednak w wpis na blogu opublikowana w zeszłym tygodniu firma ogłosiła nowy model cenowy, w ramach którego programiści będą płacić opłatę za każdą instalację ich gry na urządzeniu użytkownika po przekroczeniu określonego progu.
Wielu programistów było tym zszokowanych, ponieważ drastycznie zwiększyłoby to ich koszty, a opłaty sięgały nawet 15 centów za instalację. Nie było to nawet w przeliczeniu na użytkownika, więc jeśli kupisz grę od dewelopera i zainstalujesz ją zarówno na iPhonie, jak i iPadzie, deweloper zapłaci dwa razy. Jeśli odinstalowałeś grę i później ją ponownie zainstalowałeś, deweloper zapłaci ponownie.
Nowe opłaty byłyby szczególnie problematyczne dla sprzedawców gier po bardzo niskich cenach i mogłyby sprawić, że gry finansowane z reklam staną się niewykonalne. Jeśli ktoś wypróbował darmową grę, szybko stwierdził, że to nie dla niego i ją odinstalował, programiści mogli to zrobić stracić pieniądze.
Unity będzie „wprowadzać zmiany” w polityce
Firma napisała teraz na Twitterze, że usłyszała te skargi i ponownie przemyśleła całą sprawę.
Twórcy gier mobilnych poruszeni w tym wątku nie są jednak pewni.
„Słyszeliśmy cię. Nie słuchaliśmy cię. Oto kilka pomówień marketingowych, które mają sprawić, że pomyślisz, że coś robimy, podczas gdy w rzeczywistości po prostu zastanawiamy się, jak kontynuować robienie tego, co już postanowiliśmy zrobić. Dziękujemy za szczerą i krytyczną opinię. Co? Poważnie.”
„Wiemy już, że po prostu przepiszą wszystko w sposób, który oznacza dokładnie to samo. Gdy firma podejmuje taki krok, zazwyczaj nie uczy się ani nie próbuje po prostu robić tego, co jest właściwe dla jej użytkowników”.
„Obserwuj, jak wykonują typową strategię; Ogłoś absolutnie okropną politykę, wywołaj oburzenie wszystkich, a następnie wycofaj się z niej tylko w połowie, gdy wszyscy przyzwyczają się do naprawdę złej.
„Nie ma żadnych nieporozumień, twoja chciwość była dość szczera i nawet jeśli cofniesz wszystko, potencjalnie trwale zniszczysz całą dobrą wolę i zaufanie. Twórcy gier masowo porzucają Unity i nie ma odwrotu.
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.