Dzielą nas dokładnie trzy dekady od premiery Sega Saturn w Japonii, a jeden z weteranów deweloperów świętuje ten kamień milowy, wydając udostępnianie materiału filmowego tajemnicy Megamix Wojowników etap, który pozostał niezauważony od czasu debiutu gry na niedocenianej konsoli w 1996 roku.
Megamix Wojownikówpodobnie jak krótka lekcja historii, to bijatyka typu crossover, w której występują postacie z gier Sega, takich jak Wojownik Virtua, Walka z żmijami, Sonic WojownicyI Policjant Virtua. Większość ludzi zna ją jako grę, w której możesz pokonać kultowe logo palmy Sega AM2 niczym samochód Daytona USA. To dziwna, choć zaskakująco kompetentna bijatyka 3D, która łączy nie tylko postacie z odrębnych serii, ale także ich unikalną mechanikę.
„Kiedy został wydany, Megamix Wojowników spotkało się z dużym odzewem i pojawiło się w prawie każdym magazynie o grach” Megamiks według tłumaczeń: programista Yutaka Ito wysłał post na X (dawniej Twitter) wieczorem 21 listopada Automat Zachód. „Ale gdy już mieliśmy opublikować informację o ukrytym etapie, odkryliśmy, że rozbicie ściany na scenie lub pokonanie wroga potężnym ruchem spowoduje zawieszenie gry”.
Bez możliwości naprawienia błędu – było to jeszcze przed czasami udostępniania aktualizacji wszystkim, którzy kupili grę przez Internet – oczywiście wszystkie przygotowane informacje dotyczące dostępu do Megamix Wojowników etap nie został opublikowany i pozostawał poufny przez prawie 30 lat.
Ito, który obecnie pracuje w Jak Smok deweloper Ryu Ga Gotoku Studio, a ostatnio pełnił funkcję dyrektora technicznego Jak smok: nieskończone bogactwoprzyznał, że całe fiasko było jego winą i że mimo wsparcia ze strony władz popadł potem w głęboką depresję Megamix Wojowników zespół pomógł mu przetrwać.
„To 30. rocznica Sega Saturn, więc zdecydowałem się ujawnić to po raz pierwszy” – powiedział Ito. „Ukryty etap Megamix Wojownikówzwany Etapem Ohshima, pojawia się po spełnieniu określonych warunków. Jeśli jednak zniszczysz w nim ścianę, gra się zawiesza. Będę o tym rozmyślać do końca życia”.