Nowy raport autorstwa DFC Intelligence ujawnił, że w połowie 2020 r. na świecie jest prawie 3,1 miliarda konsumentów gier wideo, co przy prawie 8 miliardach ludzi na całym świecie oznacza, że około 40% naszej populacji gra w jakąś formę gier wideo. Najszybciej rosnącym segmentem tych konsumentów są ci, którzy grają w gry wyłącznie na swoich smartfonach. Stanowi to prawie połowę wszystkich konsumentów gier wideo.
Z tych prawie 3,1 miliarda graczy tylko około 8% to konsumenci dedykowani konsolom, ale ta grupa ma najwyższe wydatki na użytkownika.
1,5 miliarda, czyli 48% globalnych konsumentów gier wideo, to konsumenci gier komputerowych. Należy jednak zauważyć, że „obejmuje to pewne pokrywanie się z graczami, którzy również używają systemów konsolowych i urządzeń mobilnych”.
10 najlepiej sprzedających się gier wideo wszechczasów
Raport DFC przedstawia również miejsca zamieszkania tych konsumentów gier wideo. Azja jest wiodącym regionem i ma 1,42 miliarda płacących konsumentów gier.
Na drugim miejscu jest Europa z 668 milionami płacących konsumentów gier, następnie Ameryka Łacińska z 383 milionami, a następnie Ameryka Północna z 261 milionami.
Poniższy wykres przedstawia podział użytkowników korzystających wyłącznie z urządzeń mobilnych. Azja składa się z 53%, następnie w Europie 17%, 11% w Ameryce Łacińskiej, 7% w regionie MENA i 4% w Ameryce Północnej.
Sędzia federalny orzekł przeciwko Internet Archive w Hachette przeciwko Internet Archive, wytoczony przeciwko niemu pozew przez czterech wydawców książek,...
Firma Intel oraz Fundacja Gordona i Betty Moore'ów ogłosiły dzisiaj, że współzałożyciel firmy, Gordon Moore, zmarł w wieku 94 lat. Fundacja poinformowała, że...
Sędzia federalny orzekł przeciwko Internet Archive w Hachette przeciwko Internet Archive, wytoczony przeciwko niemu pozew przez czterech wydawców książek, uznając, że serwis nie...