Toyota wybuduje fabrykę akumulatorów o wartości 1,29 miliarda dolarów w Północnej Karolinie, starając się przenieść część swojego łańcucha dostaw pojazdów elektrycznych do Stanów Zjednoczonych. Wiadomość pojawia się tuż po ogłoszeniu przez Toyotę, że będzie zainwestuj około 13,6 miliarda dolarów w technologię baterii w ciągu następnej dekady, w tym 9 miliardów dolarów inwestycji w produkcję, gdy próbuje zelektryfikować swoją gamę pojazdów.
Toyota planuje wydać 1,29 miliarda dolarów na nową fabrykę w ciągu następnej dekady, ale produkcja w fabryce ma rozpocząć się w 2025 roku, powiedział Chris Reynolds, dyrektor administracyjny Toyota Motor North America. W pierwszym roku Toyota planuje wyprodukować 1,2 miliona akumulatorów do nadchodzącej linii pojazdów elektrycznych, powiedział Reynolds.
„Ta inwestycja, która moim zdaniem jest jak dotąd największą inwestycją prywatnego kapitału w historii Karoliny Północnej… stworzy co najmniej 1750 nowych miejsc pracy i pomoże nam rozwinąć i zlokalizować produkcję akumulatorów samochodowych” – powiedział Reynolds podczas konferencji prasowej. utorować drogę dla elektrycznych pojazdów akumulatorowych budowanych tutaj w Stanach Zjednoczonych”.
Fabryka nie obejdzie się bez kosztów dla podatników. Według Wiadomości i obserwator, Komitet ds. Inwestycji Gospodarczych Karoliny Północnej zatwierdził pakiet zachęt podatkowych w wysokości 438,7 miliona dolarów, aby zachęcić Toyotę do budowania w stanie.
Fabryka akumulatorów Toyoty to najnowszy nowy obiekt planowany, ponieważ firmy samochodowe starają się zwiększyć produkcję pojazdów elektrycznych. pierwszy samochód elektryczny Toyoty dalekiego zasięgu, kompaktowy SUV BZ4X, ma zostać wydany w połowie 2022 roku.
Ford i południowokoreański producent akumulatorów SK Innovation wydają 11,4 miliarda dolarów na kilka nowych fabryk w Tennessee i Kentucky, podczas gdy Ogólne silniki wraz z partnerem LG Chem planuje cztery nowe fabryki akumulatorów w USA. W Europie, Volkswagen zamierza uruchomić sześć zakładów produkujących ogniwa akumulatorowe do 2030 r. A Tesla jest bliski ukończenia fabryka baterii w Berlinie, który wyprodukowałby 250 GWh — mniej więcej tyle, ile wynosi aktualna światowa zdolność produkcyjna ogniw akumulatorowych.
Według GlobalData, firmy zajmującej się danymi i analizami, oczekuje się, że globalnie produkcja baterii wzrośnie z 95,3 GWh w 2020 r. do 410,5 GWh w 2024 r.
Wiadomość ta ma również miejsce w kontekście zaciekłego lobbingu w Waszyngtonie w sprawie przyszłości federalnej ulgi podatkowej na pojazdy elektryczne, która obecnie zapewnia obniżenie o 7500 USD ceny zakupu niektórych pojazdów elektrycznych. Demokraci w Kongresie zaproponowali zwiększenie kredytu do 12 500 dolarów na zakupy pojazdów elektrycznych dokonywanych w USA przez uzwiązkowionych robotników, wywołując reakcję ze strony firm niezwiązanych, takich jak Tesla i Toyota. Japoński producent samochodów ma wyświetlać całostronicowe ogłoszenia prasowe oskarżając prezydenta Joe Bidena i demokratów o „zabawę”[ing] polityka z otoczeniem.”
Chociaż firma była pierwszym liderem w produkcji samochodów hybrydowych gazowo-elektrycznych z Priusem, Toyota podobno postrzegała hybrydy jako środek tymczasowy dopóki wodorowe ogniwa paliwowe nie stały się konkurencyjne. Teraz firma nadrabia zaległości z takimi firmami jak Nissan i ma podobno lobbował spowolnić przechodzenie Stanów Zjednoczonych na pojazdy elektryczne.