EcoFlow jest to urządzenie montowane w samochodzie dostawczym, furgonetce lub kamperze w celu ładowania gigantycznej elektrowni, którą ze sobą zabierasz, aby zapewnić działanie całego swojego sprzętu.
Gdy pojazd jest włączony, ładowarka alternatora wytwarza do 800 W. To około osiem razy więcej mocy niż można zazwyczaj uzyskać z gniazda zapalniczki 12 V i wystarcza do naładowania nowego EcoFlow 1kWh Delta 3 od zera do pełnego w nieco ponad godzinę jazdy. Zajmuje to pięć godzin, jeśli podróżujesz z większym EcoFlow 4kWh Delta Pro 3.
Jest też na tyle sprytny, że potrafi odwrócić przepływ elektronów, wykorzystując stację zasilania do podtrzymywania akumulatora rozruchowego za pomocą ładowania podtrzymującego lub ponownego uruchomienia. Kiedy wracasz do domu z miejsca pracy lub wakacji, te wielkie przenośne akumulatory można podłączyć do Zestaw solarny EcoFlow na balkon za 200 dolarów aby pomóc Ci zrekompensować rachunek za energię i zapewnić zasilanie awaryjne w przypadku awarii zasilania.
Ładowarka alternatora EcoFlow jest daleka od bycia pierwszą w branży i wykorzystuje zastrzeżone złącza, które działają tylko z własnymi akumulatorami EcoFlow. Jednak firma wnosi prostotę, elegancję i lepsze wrażenia użytkownika do produktu zwykle zaprojektowanego dla elektryków i mechaników.
Po 3700 milach (6000 km) testów mogę powiedzieć, że ładowarka alternatora za 599 USD może być przełomem dla wielu osób. Pozwoliła mi i mojej żonie żyć i pracować bez zmartwień w furgonetce Sprinter tego lata, korzystając z wszystkich nowoczesnych udogodnień, jakie zapewnia tak duża moc na żądanie.
Producenci kamperów często instalują ładowarki DC-DC na alternatorze pojazdu. Są one niezwykle sprawne w utrzymywaniu stosów akumulatorów rekreacyjnych naładowanych do zasilania luksusów poza siecią, takich jak rowery elektryczne, projektory, 3 w 1 lodówki-zamrażarki z kostkarką do loduekspresy do kawy i klimatyzatory. Niektóre podstawowe ładowarki kosztują mniej, a inne są mocniejsze niż EcoFlow, zwłaszcza gdy są zbudowane wokół alternatora pomocniczego — ale oferują mniej funkcji i wymagają profesjonalnej instalacji.
Aby uniknąć przeciążenia alternatora pojazdu, ładowarka EcoFlow reguluje się sama, tak aby tylko nadwyżka moc, która może być mniejsza niż 800 W, jest wysyłana do elektrowni. (Ładowarka alternatora może pobierać maksymalnie 76 amperów.) W moim przypadku solidny alternator Sprintera ma wystarczającą pojemność, aby z łatwością dostarczać niemal nieprzerwanie 800 W, nawet przy włączonej klimatyzacji oraz wycieraczkach i światłach.
Podróżuję również z panelami słonecznymi o mocy 420 W zainstalowanymi na dachu, co zapewnia dodatkowe doładowanie, co daje nieco ponad 1100 W jednoczesnego ładowania w warunkach rzeczywistych podczas jazdy w słoneczne dni. Ta kombinacja działa również, gdy furgonetka jest zaparkowana i pracuje na biegu jałowym, jeśli kiedykolwiek będę potrzebować, aby Sprinter działał jak awaryjny generator diesla.
Instalacja
Instalacja EcoFlow dla wielu osób kwalifikuje się jako projekt typu „zrób to sam” Skraj czytelników, ale w moim przypadku zwróciłem się o pomoc do eksperta: Fabiana van Doeselaara, który już wyposażał mój seryjny samochód dostawczy w swój Wnętrza solo i wcześniej pomógł mi w mojej recenzji Zestaw zasilający EcoFlow.
EcoFlow oferuje kilka pomocnych filmów pokazujących ładowarkę alternatora odbiór i inny pokazujący to .
Instalacja ładowarki alternatora wymaga podłączenia jej z powrotem do akumulatora rozruchowego, a nie do samego alternatora. Konkretne kroki dla każdego pojazdu będą się różnić, ale w przypadku mojego Sprintera poprowadziliśmy gruby 16-stopowy (pięciometrowy) kabel do szyny zbiorczej w skrzynce bezpieczników akumulatora pomocniczego, co oznaczało demontaż fotela kierowcy. Kabel był wystarczająco długi, aby sięgnąć do skrzynki ładowarki alternatora zamontowanej w szafce z tyłu, gdzie zarządzam energią elektryczną.
Mój van Sprinter został zaprojektowany od podstaw tak, aby mógł być zasilany dowolnym przenośnym generatorem słonecznym, który jest po prostu dużą elektrownią zawierającą regulator ładowania MPPT dla paneli słonecznych. W tej recenzji podłączyliśmy obwody mojego vana do oryginalnego EcoFlow Delta Pro który z kolei został podłączony do ładowarki alternatora za pomocą opatentowanego kabla EcoFlow i adaptera.
Delta Pro ładuje moje laptopy, telefony, drony i słuchawki, a także zasila moje Internet Starlinkoświetlenie, lodówka, pompa wodna, płyta indukcyjna i wentylacja dachowa, a także Kombinacja klimatyzatora i ogrzewania Wave 2 firmy EcoFlow Właśnie zrobiłem recenzję. Więc posiadanie sposobu na niezawodne ładowanie było kluczowe tego lata, ponieważ chciałem żyć i pracować jak najbardziej zdalnie.
Wydajność
Po prostej instalacji nadszedł czas na skonfigurowanie ładowarki alternatora w doskonałej aplikacji EcoFlow, dzięki której monitorowanie wydajności staje się zarówno przyjemne, jak i wciągające.
Ładowarka alternatora przesyła energię do stacji zasilania dopiero po spełnieniu dwóch warunków. Po pierwsze, ładowarkę należy włączyć przyciskiem na samym urządzeniu lub za pomocą przełącznika „start working” w aplikacji EcoFlow. Następnie napięcie zmierzone na akumulatorze rozruchowym musi przekroczyć próg „start voltage” ustawiony w aplikacji EcoFlow. Jeśli pozostanie włączona, powinna automatycznie ładować podłączoną stację zasilania podczas jazdy — ale to nie do końca działało w moim przypadku.
Początkowo wybrałem domyślne napięcie początkowe aplikacji 13,0 V. Uruchomienie furgonetki powoduje skok napięcia akumulatora rozruchowego z około 12,6 V – 12,8 V do ponad 14 V, co uruchamia sesję ładowania 800 W. Jednak mój van jest wyposażony w inteligentny alternator, który powoduje wahania napięcia w czasie, czasami spadając poniżej progu 13,0 V. Powoduje to wielokrotne wyłączanie i włączanie ładowarki alternatora, co zmniejsza prędkość ładowania Delta Pro.
Aby to „naprawić”, obniżyłem napięcie początkowe ładowarki do 12,5 V (ograniczenie do regulacji wynosi 0,5 V) w aplikacji, co miało przewidywalny efekt uboczny — gdy przyjechałem i wyłączyłem silnik, ładowarka alternatora zaczęła rozładowywać akumulator mojego vana i kontynuowałaby to, aż osiągnęłaby próg 12,5 V i przestałaby.
To nie koniec świata, ale jest to poniżej progu spoczynkowego 12,6 V, który jest uważany za zdrowy dla akumulatora rozruchowego kwasowo-ołowiowego. EcoFlow ułatwia ręczne przenoszenie zmagazynowanej energii z akumulatora Delta Pro z powrotem do Sprintera poprzez przełączenie ładowarki alternatora w tryb ładowania wstecznego lub konserwacji akumulatora 100 W — ale jest to dalekie od ideału.
W idealnym przypadku wszystko to działałoby automatycznie, dzięki czemu za każdym razem, gdy jadę, wiem, że 800 W jest przekazywane z powrotem do mojej elektrowni, a ja nie muszę się martwić o stan akumulatora rozruchowego po zaparkowaniu. Ponieważ nie miałem takich zapewnień, postanowiłem grać bezpiecznie i pozostawić napięcie początkowe na poziomie 12,5 V, ale ręcznie przełączać przełącznik „start working” w aplikacji za każdym razem, gdy ruszałem i zatrzymywałem się.
Mimo wszystko, po przetestowaniu ładowarki alternatora EcoFlow, mogę powiedzieć, to niewielka cena za spokój ducha, jaki daje posiadanie całej tej mocy dostępnej w każdej chwili, kiedy jej potrzebuję, przez dwa miesiące tego lata — bez względu na pogodę, nawet na odludziu. Szkoda, że w moim przypadku trzeba ją włączać i wyłączać ręcznie, a działa tylko z własnymi bateriami EcoFlow.
Produkty EcoFlow można często znaleźć w sprzedaży przez cały rok, a w pakietach można znaleźć również obniżki w tym ładowarka alternatora i nowy wygląda całkiem zachęcająco jak na generator słoneczny o mocy 1 kWh, który można rozbudowywać w miarę potrzeb.
Wszystkie zdjęcia autorstwa Thomasa Rickera / The Verge