CEO Epic Games Tim Sweeney ma wydał szereg publicznych komentarzy na swoim osobistym koncie na Twitterze dotyczącym walki prawnej z Fortnite twórca zainicjowany wczoraj z Apple, po usunięciu gry przez producenta iPhone’a z App Store. W czteroczęściowym wątku Sweeney mówi, że walka nie dotyczy pieniędzy. Mówi raczej, że Epic walczy o „podstawowe wolności wszystkich konsumentów i programistów”.
„Na najbardziej podstawowym poziomie walczymy o wolność ludzi, którzy kupili smartfony, do instalowania aplikacji z wybranych przez siebie źródeł, swobodę twórców aplikacji w dystrybucji ich według własnego uznania oraz swobodę prowadzenia interesów przez obie grupy. bezpośrednio ”- napisał na Twitterze Sweeney. „Podstawowym argumentem przeciwstawnym jest:„ Znaczniki na smartfony mogą robić, co chcą ”. To okropna myśl. Wszyscy mamy prawa i musimy walczyć, aby bronić naszych praw przed każdym, kto by ich odmówił. Nawet jeśli oznacza to walkę z ukochaną firmą, taką jak Apple ”.
Wreszcie, nie ma nic złego w walce o pieniądze. Ciężko pracujesz, aby zarobić na te rzeczy. Kiedy je wydasz, sposób ich podziału decyduje o tym, czy Twoje pieniądze finansują tworzenie gier, czy też są zabierane przez pośredników, którzy wykorzystują swoją moc, aby oddzielić graczy od twórców gier.
– Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) 14 sierpnia 2020 r
Wczoraj firma Epic zaaranżowała wyliczoną publiczną wydajność mającą na celu podkreślenie rzekomych monopolistycznych praktyk Apple. Epic nie zgadza się z działaniem Apple w App Store i zasadami, które zabraniają programistom korzystania z zewnętrznych systemów płatności, które omijają standardowe 30-procentowe cięcie rynku, a także ograniczenia zakazujące programistom dystrybucji oprogramowania bezpośrednio do konsumentów.
Spór zaczął się, gdy twórca gry wdrożyła własny system płatności do wersji iOS i Android Fortnite. Kiedy Apple (a później w Google) usunął aplikację za naruszenie jej wskazówek dla programistów, Epic uruchomił wybuchową kampanię w mediach społecznościowych pod hasłem #FreeFortnite, wraz z plikiem 62-stronicowa skarga prawna i pozew oprócz a wideo parodiujące kultową reklamę Apple „1984” na komputery Macintosh które pojawiły się w YouTube i były odtwarzane w świecie Fortnite samo.