Firma TikTok eksperymentuje z przesyłaniem 60-minutowych filmów potwierdzone TechCrunch. Ta funkcja jest dostępna tylko dla niektórych użytkowników i nie ma bezpośrednich planów szerszego jej rozszerzenia.
Firma stopniowo zwiększała długość filmów: w styczniu udostępniła je niektórym twórcom 30-minutowe klipyi obecnie użytkownicy mogą przesyłać treści o długości nawet 10 minut. Dostęp do mają także twórcy treści, którzy sprzedają subskrypcje Przesyłane pliki trwające 20 minut.
Pojawienie się TikToka zapoczątkowało erę krótkich, pionowych treści wideo, ale obecnie platforma skłania się ku dłuższym materiałom bardziej przypominającym YouTube. Na początku tego roku niektórzy twórcy TikTok otrzymali powiadomienia, że ich treść zyskałaby „wzmocnienie” jeśli udostępnili klipy poziome zamiast pionowych. Platformy program monetyzacji teraz, aby się zakwalifikować, twórcy muszą udostępniać filmy dłuższe niż minuta.
Wybuchowa popularność TikToka spowodowała, że powstało wiele innych firm — od Meta i YouTube nawet na LinkedIn — aby dodać krótkie kanały wideo do swoich platform. Jednak gdy wszyscy inni próbują odtworzyć atrakcyjność strony Dla Ciebie, TikTok kładzie nacisk na dłuższe treści i transmisje na żywo, czyli formaty silniej kojarzone z YouTube i Twitchem. TikTok regularnie organizuje wydarzenia transmitowane na żywo, w tym w zeszłym roku konkurs muzycznyponieważ wykracza poza treści o rozmiarach kęsa.