Jeśli szukasz smoków w The Sims, będziesz musiał pominąć skromną opcję Simsy 4 i wróć do Simsy 3. Wydana w 2013 roku gra Dragon Valley dodaje nowy świat fantasy do gry symulacyjnej życia. To inspirowana średniowieczem dzielnica z historią i dziedzictwem, w której pełno jest smoków. W większości gier z serii Sims występowały smoki, z wyjątkiem tego Simsy 2Ale Simsy 3Świat Dragon Valley zbudowany jest na micie stworzeń w sposób, w jaki nie zrobiły tego gry z przeszłości i teraźniejszości.
Dragon Valley ma swoją historię: Chociaż smoki są teraz małymi zwierzątkami, które można nosić na ramieniu, ich większe odpowiedniki były kiedyś zagrożeniem dla krainy. Miasto wciąż dochodzi do siebie po masakrze, ale od lat nie widziano dorosłych smoków. Dzięki odkryciu naukowemu dokonanemu przez nową rodzinę, O’Connellów, smoki ze Smoczej Doliny pozostają małe i teraz są po prostu nieco złośliwe, a nie wręcz niszczycielskie. Elfie rodziny, które nazywają Dolinę Smoczą domem, obawiają się smoków, co powoduje spór między nowymi i starymi: „Nie pozwól im zamydlić ci oczu” – elfia postać Mithrilen mówi fragment historii opublikowany na stronie sklepu Dragon Valley. „Wystarczy spojrzeć na smoki. Mają być „dziećmi”, ale każde z nich robi coś bardziej podłego niż poprzednie.
Jest wyraźna różnica pomiędzy Simsy 3świat smoków i Simsy 4‘S Kraina Magii rozszerzenie, które pozwala graczom mieć małego fioletowego smoka jako swojego towarzysza. Nawet Simowie i jego Tworzymy magię W dodatku pojawiły się kultowe smoki, którymi można było się opiekować jak dziećmi. Smoki wykluwają się z jaj, którymi również należy się opiekować i uspokajać, rozmawiając z nimi przez skorupę. Od tego momentu stają się słodkimi dziećmi, które mogą rozpalać ogień i palić Simów na popiół.
Na to mówię: Przyprowadźcie Dolinę Smoków Simsy 4. Idealne rozszerzenie smoka dla Simsy 4 byłaby mieszanką domowych smoków The Sims: Tworzymy magię i budowanie świata Simsy 3Dolina Smoków.
Chociaż Dolina Smoków dodała głęboką wiedzę, jej smoki tak naprawdę nie zrobiły zbyt wiele; po zaopiekowaniu się jajkiem wykluły się i po prostu kręciły. Smokami nie trzeba było się opiekować, jak np The Sims: Tworzymy magię. Ale były pomocne: jeśli miałeś czerwonego smoka, nie musiałeś spać. Z zielonym smokiem nie było potrzeby jedzenia. Każdy ze smoków miał zdolności, które mógł wspierać (rozmawiając z nimi na różne tematy), na przykład podpalając ludzi lub nadając właścicielowi charyzmę. Smoki w Tworzymy magię musiały zostać zaspokojone i odejdą, jeśli się nimi nie zajmiesz, co uczyni system bardziej interesującym. W Simsy 4smoki w zasadzie nie robią nic poza dodaniem wizualnego akcentu.
Electronic Arts jednak jedynie zanurzyło swój metaforyczny palec w fantastyce: Jest tylko siedem małych paczek w porównaniu z dziesiątkami zbudowanymi wokół rodziny, przyjaciół, kariery, projektowania i mody. Simsy 4oferta fantasy daje graczom duchy, kosmitów, magię i wilkołaki – ale nie solidne, znaczące smoki, jak miało to miejsce w przeszłości serii.
Simsy 4‘S Życie w domku ekspansja wydawało mi się, że to punkt zwrotny w grze, przynajmniej z perspektywy opowiadania historii; dało mi to powód, aby wyciągnąć moich Simów z domów i wyruszyć w świat, aby wyświadczać drobne przysługi i realizować historie wbudowane w grę. Widzę powrót smoków Simsy 4 jako sposób na wykorzystanie tego postępu – dla programisty Maxisa jest to sposób na udoskonalenie narzędzi narracyjnych, zapewniając jednocześnie zupełnie inny fantastyczny plac zabaw, na którym ludzie mogą iterować. Do tego czasu znajdziesz mnie z powrotem The Sims: Tworzymy magię rozmawiam z moimi smoczymi jajami.