The Last of Us na PC jest rzadko rozczarowującym portem PlayStation w momencie premiery


Spodziewałem się napisać o tym, jak Ostatni z nas część I przybywający na PC to najnowszy przykład świetnego pecetowego portu tytułu Sony PlayStation. Niestety tak nie jest. Ostatni z nas część I pojawił się wczoraj na PC i gracze nie są zadowoleni. Spośród ponad 9000 recenzji w sklepie Steam, 67 procent jest negatywnych.

Gracze na PC zgłaszają różne problemy, od przypadkowych zawieszeń i zacinania się po długie czasy kompilacji shaderów i postacie przypadkowo staje się mokra w wyciętych scenach. Gra wydaje się być również słabo zoptymalizowana, zajmując duże ilości pamięci VRAM w systemach i gubiąc klatki. Osobiście doświadczyłem awarii i przypadkowych spadków liczby klatek na sekundę na moim własnym systemie testowym, który jest najwyższej klasy komputerem do gier wyposażonym w RTX4090.

Wystarczy, że studio PlayStation Naughty Dog musiało wydać oświadczenie. “Ostatni z nas część I Gracze PC: usłyszeliśmy wasze obawy, a nasz zespół aktywnie bada wiele zgłoszonych przez was problemów” – napisało studio na Twitterze ze swojego oficjalnego konta. „Będziemy nadal Cię aktualizować, ale nasz zespół nadaje priorytet aktualizacjom i zajmie się problemami w nadchodzących łatkach”.

Odpowiedź pojawia się prawie dwa miesiące po Naughty Dog opóźnił wydanie z Ostatni z nas część I na PC, po mówiąc, że chce upewnić się że Ostatni z nas część I Debiut na PC jest w najlepszej możliwej formie.” Dodatkowe kilka tygodni rozwoju miało sprawić, że gra „spełni wasze i nasze standardy”.

Gra miała również wystartować na platformie Steam Deck, po współprezesie Naughty Dog, Neilu Druckmannie dokuczał w zeszłym roku a Valve użył tytułu w a najnowszy wizerunek marketingowy do przenośnego komputera do gier. Ostatni z nas część I nie jest jeszcze zweryfikowany pod kątem Steam Deck, a kompilacja shaderów na urządzeniu przenośnym zajmuje około godziny. Jeśli spróbujesz uruchomić grę wcześniej, równie dobrze możesz się poddać, ponieważ uzyskasz niewiarygodnie niską wydajność, dopóki przetwarzanie modułu cieniującego nie zostanie zakończone. Ale czekanie tej godziny na skompilowanie shaderów to połowa dwugodzinnego okna zwrotu Steam, co nie jest idealne.

Nawet po skompilowaniu shaderów na Steam Deck wydajność nadal nie jest świetna. Podczas przerywników filmowych liczba klatek na sekundę utrzymuje się na stałym poziomie, ale w początkowych scenach gry widziałem liczbę klatek na sekundę poniżej 30 klatek na sekundę, a nawet 20 klatek na sekundę z mieszanką niskich i średnich ustawień oraz włączoną jakością FSR. Inni widzą podobne wyniki. Wygląda na to, że Naughty Dog będzie musiało wykonać o wiele więcej pracy, aby zoptymalizować to na Steam Deck i uzyskać pełną weryfikację.

Reklama

Profesjonalni recenzenci i krytycy nie udało się wszcząć alarmu ponieważ nikt nie dostał kodów przed wczorajszą premierą gry. Zwykle jest to znak ostrzegawczy, że gra zbliża się wielkimi krokami, a po opóźnieniu premiery z pewnością wydaje się, że programiści powinni mieć jeszcze więcej czasu na dopracowanie tego portu na PC. Sprawiło to, że wielu fanów, w tym ja, zastanawiało się, czy port PC nie został pospiesznie wydany, aby skorzystać z HBO dobrze przyjęty Ostatni z nas Widowisko telewizyjne. Biorąc pod uwagę, że jest to już remake gry wydanej dekadę temu, nie było potrzeby spieszyć się z portem.

W końcu znalazłem zastosowanie dla 24 GB VRAM w RTX 4090.
Zrzut ekranu autorstwa Toma Warrena / The Verge

Wiele awarii i ogólnych problemów z wydajnością może wynikać z problemów z budowaniem shaderów. Wydłużone etapy kompilacji shaderów i zacinanie się gry były plagą wielu ostatnich tytułów na PC, a programiści coraz częściej zwracali się do kompilowania ich przy pierwszym ładowaniu gry, aby uniknąć zacinania się.

Iron Galaxy i Naughty Dog połączyły siły Ostatni z nas część I PC i wygląda na to, że wadliwa wersja biblioteki dekompresyjnej Oodle, z której korzysta zespół, może powodować problemy z wydajnością i budowaniem shaderów. Niektórzy użytkownicy Reddita odkryli, że zastąpienie biblioteki starszą wersją poprawiło wydajność i radykalnie przyspieszyło czas budowania shaderów.

Jeśli biblioteka dekompresji Oodle rzeczywiście powoduje problemy, może to być stosunkowo szybka i łatwa naprawa niektórych początkowych problemów, ale podejrzewam, że kompilacja shaderów podczas uruchamiania nie zniknie całkowicie. Firma Iron Galaxy wcześniej zdecydowała się na takie podejście Uncharted: Dziedzictwo złodziei na PC. Cyfrowa odlewnia nazwał ten wysiłek „udany, ale mało ambitny port na PC” i zauważył problemy z jąkaniem i czasem ładowania.

The Last of Us Part I wygląda świetnie na PC, ale wydajność może losowo ucierpieć.
Zrzut ekranu autorstwa Toma Warrena / The Verge

Rozczarowująca premiera Ostatni z nas część I na PC jest następstwem kilku imponujących ostatnich portów z gry Sony na PlayStation PC. Marvel’s Spider-Man Remastered I Spider-Man Marvela: Miles Morales są zarówno świetnymi portami PC, jak i zeszłorocznymi Bóg wojny wydanie na PC był jednym z najlepszych. Chwila Powrotny I Sackboy’a obaj cierpieli na pewne jąkanie podczas swoich debiutów na PC, obaj byli lepszymi przykładami portów PlayStation PC niż problemy techniczne to nękane Horyzont zero świtu na PC prawie trzy lata temu.

Sony chce teraz połowę swoich gier być na PC i urządzenia mobilne do 2025 roku, z ambitnymi planami rozszerzenia swojej obecności w grach poza konsole PlayStation 4 i PlayStation 5. „Mamy możliwość przejścia od sytuacji obecności w bardzo wąskim segmencie całego rynku oprogramowania do gier do obecności praktycznie wszędzie” – powiedział w zeszłym roku szef PlayStation, Jim Ryan.

Odniesienia do Program uruchamiający PlayStation na PC zostali również zauważeni Zremasterowany Spider-Man na PC, co sugeruje, że Sony może przyglądać się integracji PlayStation Network dla przyszłych gier na PC. Sony zaczęło również używać Etykieta PlayStation PC w 2021 r., przejął dewelopera portów PCi uruchomił własny Monitory do gier komputerowych.

Ten nacisk na PlayStation PC brzmi obiecująco dla graczy na PC, ale wielu będzie teraz czekać, aby zobaczyć, co zrobi Sony. Cały Ostatni z nas franczyza sprzedała się w ponad 37 milionach egzemplarzy, a ten rok był już ogromny Ostatni z nas dzięki adaptacji telewizyjnej. Premiera w tym tygodniu miała być kolejnym wielkim momentem dla gier PlayStation na PC.

Czerwiec to także 10-lecie gry, co oznacza, że ​​port na PC załączył tymczasowy tłumik Ostatni z nas‘wielki rok. Przenoszenie gier konsolowych na PC nigdy nie było łatwą przejażdżką dla żadnego programisty, a Iron Galaxy i Naughty Dog będą teraz musiały działać szybko, aby to naprawić.





Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

YMTC twierdzi, że 3D QLC NAND oferuje wytrzymałość porównywalną z 3D TLC NAND

Jak podaje ITHome, firma twierdzi, że chipy flash YMTC X3-6070 3D QLC NAND oferują wytrzymałość porównywalną z chipami flash 3D TLC NAND oferowanych...

Praktyczne: jak korzystać z SharePlay w CarPlay z Apple Music

Jedna z dużych zmian w iOS 17 dla CarPlay użytkowników jest dodanie obsługi SharePlay dla Apple Music. Dzięki tej funkcji każda osoba...

Rozdanie TechPowerUp-Arctic: nie przegap szansy na wygranie kombinacji Coolers+Fan+TIM

Jeśli przegapiłeś, rozdanie TechPowerUp x Arctic trwa od 22 marca. Aż sześciu szczęśliwych zwycięzców może otrzymać kombinacje chłodnic procesora Arctic, wentylatorów obudowych i...
Advertisment