Testy iPhone’a 16 Pro Max ujawniają, że A18 Pro nadal ma ograniczoną wydajność rastrową pomimo ulepszonego śledzenia promieni


Jabłko niedawno uruchomiony iPhone’a 16 Pro i Pro Max z nowym firmowym SoC A18 Pro, a w swojej prezentacji Apple stwierdził, że nowy SoC oferuje do 20% większą wydajność w grach niż poprzednia generacja. Chociaż może to być prawdą w niektórych scenariuszach, ostatnie testy w Alien Isolation wykazały, że procesor graficzny A18 Pro nadal ma pewne niedociągnięcia, jeśli chodzi o gry.

Według testów przeprowadzonych przez MrMacRightPlus, Apple iPhone 16 Pro Max ledwo jest w stanie utrzymać 30 klatek na sekundę w trybie Alien Isolation, gdy działa w natywnej rozdzielczości 2868×1320 pikseli. Chociaż Alien Isolation to tytuł AAA przeniesiony na iPhone’a, to wciąż gra mająca 10 lat, co oznacza, że ​​powinna być dość łatwa w obsłudze. Obniżenie rozdzielczości w grze skutkuje jednak znaczną poprawą wydajności A18 Pro, a po zmianie gra osiąga 60 FPS. Jednak to ograniczenie do 30 klatek na sekundę nie musi wynikać wyłącznie z braku wydajności A18 Pro SoC.

Alien Isolation nie pozwala graczom dostosowywać rozdzielczości w grze, zamiast tego oferuje jedynie wstępne ustawienia „Grafika” i „Wydajność”, które dostosowują ustawienia rozdzielczości i jakości w grze. Na iPhonie 16 Pro Max przełączenie na Wydajność nadal pozwala grze osiągnąć maksymalną liczbę 60 klatek na sekundę, w przeciwieństwie do limitu 30 klatek na sekundę narzuconego przez ustawienie wstępne „Grafika”.

Pomimo niższej rozdzielczości i zmniejszonych szczegółów, Alien Isolation nadal spadało do 30 FPS w niektórych scenach, co głównie wyglądało na skutek wczytywania tekstur i nowych modeli środowiska. Wydaje się, że Apple w przypadku A18 Pro skupiło się głównie na technologii śledzenia promieni i skalowania z akceleracją sprzętową, które nie zostały wdrożone w momencie premiery Alien Isolation.

MrMacRightPlus zauważa również, że telefon rzeczywiście nagrzał się po pewnym czasie grania w grę, co wskazuje, że sprzęt był obciążany, choć wyraźnie nie do granic swoich możliwości. Interesujące jest również to, że tryb „Grafika” zużywa znacznie więcej pamięci GPU w porównaniu z trybem „Wydajność” – około 500 MB w porównaniu z bliżej 400 MB.

Tak czy inaczej, dla niektórych posiadaczy iPhone’a 16 Pro może być rozczarowujące, że ich nowe urządzenia nie będą w stanie w pełni wykorzystać wyświetlaczy ProMotion 120 Hz w starszych tytułach. Wydajność powinna jednak znacznie wzrosnąć w bardziej nowoczesnych tytułach, ponieważ częściej wykorzystują one techniki śledzenia promieni i skalowania, z których może skorzystać A18 Pro.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Apple Watch Series 10, AirPods Max, sprzęt HomeKit, więcej 9to5Mac

Jesteśmy teraz gotowi, aby podsumować kilka nowych, świeżych transakcji, które zauważyliśmy dziś rano, aby dołączyć do utrzymującego się najniższego poziomu w historii czarny...

Duchowy następca Disco Elysium w fazie rozwoju w New Studio, Longdue

Z okazji piątej rocznicy Disco Elysium na horyzoncie, Longdue z dumą ogłasza swoje powstanie jako nowego niezależnego studia, które pozyskało zalążki inwestycji w...

Głośnik Beats Pill jest jeszcze tańszy niż podczas Prime Day

Już dawno za nami Powtórka z okazji Dnia Prime teraz, ale kilka wyjątkowych ofert z wyprzedaży nadal jest aktualnych. W rzeczywistości niektóre są...
Advertisment