Testy iPhone’a 16 Pro Max ujawniają, że A18 Pro nadal ma ograniczoną wydajność rastrową pomimo ulepszonego śledzenia promieni


Jabłko niedawno uruchomiony iPhone’a 16 Pro i Pro Max z nowym firmowym SoC A18 Pro, a w swojej prezentacji Apple stwierdził, że nowy SoC oferuje do 20% większą wydajność w grach niż poprzednia generacja. Chociaż może to być prawdą w niektórych scenariuszach, ostatnie testy w Alien Isolation wykazały, że procesor graficzny A18 Pro nadal ma pewne niedociągnięcia, jeśli chodzi o gry.

Według testów przeprowadzonych przez MrMacRightPlus, Apple iPhone 16 Pro Max ledwo jest w stanie utrzymać 30 klatek na sekundę w trybie Alien Isolation, gdy działa w natywnej rozdzielczości 2868×1320 pikseli. Chociaż Alien Isolation to tytuł AAA przeniesiony na iPhone’a, to wciąż gra mająca 10 lat, co oznacza, że ​​powinna być dość łatwa w obsłudze. Obniżenie rozdzielczości w grze skutkuje jednak znaczną poprawą wydajności A18 Pro, a po zmianie gra osiąga 60 FPS. Jednak to ograniczenie do 30 klatek na sekundę nie musi wynikać wyłącznie z braku wydajności A18 Pro SoC.

Alien Isolation nie pozwala graczom dostosowywać rozdzielczości w grze, zamiast tego oferuje jedynie wstępne ustawienia „Grafika” i „Wydajność”, które dostosowują ustawienia rozdzielczości i jakości w grze. Na iPhonie 16 Pro Max przełączenie na Wydajność nadal pozwala grze osiągnąć maksymalną liczbę 60 klatek na sekundę, w przeciwieństwie do limitu 30 klatek na sekundę narzuconego przez ustawienie wstępne „Grafika”.

Pomimo niższej rozdzielczości i zmniejszonych szczegółów, Alien Isolation nadal spadało do 30 FPS w niektórych scenach, co głównie wyglądało na skutek wczytywania tekstur i nowych modeli środowiska. Wydaje się, że Apple w przypadku A18 Pro skupiło się głównie na technologii śledzenia promieni i skalowania z akceleracją sprzętową, które nie zostały wdrożone w momencie premiery Alien Isolation.

MrMacRightPlus zauważa również, że telefon rzeczywiście nagrzał się po pewnym czasie grania w grę, co wskazuje, że sprzęt był obciążany, choć wyraźnie nie do granic swoich możliwości. Interesujące jest również to, że tryb „Grafika” zużywa znacznie więcej pamięci GPU w porównaniu z trybem „Wydajność” – około 500 MB w porównaniu z bliżej 400 MB.

Tak czy inaczej, dla niektórych posiadaczy iPhone’a 16 Pro może być rozczarowujące, że ich nowe urządzenia nie będą w stanie w pełni wykorzystać wyświetlaczy ProMotion 120 Hz w starszych tytułach. Wydajność powinna jednak znacznie wzrosnąć w bardziej nowoczesnych tytułach, ponieważ częściej wykorzystują one techniki śledzenia promieni i skalowania, z których może skorzystać A18 Pro.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

M4 MacBook Pro: cztery rzeczy, których można się spodziewać po kolejnym laptopie Apple Pro

Oczekuje się, że Apple zorganizuje kolejny Wydarzenie Apple pod koniec tego miesiącaz potencjalnymi aktualizacjami dla różnych modeli komputerów Mac i iPadów. Jedną z...

Zwiastuny tygodnia: Nosferatu, Franczyza i Squid Game 2

Czy to czujesz? W powietrzu czuć lekki chłód, słońce chowa się wcześniej i liście zaczynają się zmieniać (przynajmniej w moim mieście na Środkowym...

Najlepsze horrory dla mięczaków grozy

Październik to straszny sezon, a chęć zadomowienia się przy świecach pachnących dynią i sezonowo pasującej grze jest najwyższa w historii. Ale chociaż istnieje...
Advertisment