Tesla zaczyna używać kamery samochodowej do monitorowania kierowcy Autopilota


Tesla zaczyna używać kamery nad lusterkiem wstecznym w Modelach 3 i Modelach Y, aby upewnić się, że ludzie zwracają uwagę na drogę podczas korzystania z Autopilota, zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy.

Do tej pory głównym sposobem, w jaki samochody Tesli mierzą uwagę kierowcy, były czujniki momentu obrotowego w kierownicy, które szukają oporu – prymitywny sposób zapewniania kierowcom trzymania rąk na kierownicy. Jeśli nie zarejestruje wystarczającej ilości informacji zwrotnych, samochód wykonuje serię narastających ostrzeżeń wizualnych i dźwiękowych.

Zmiana następuje po latach spędzonych przez organy regulacyjne i ekspertów ds. Bezpieczeństwa żebranie Tesla do dodania lepsze monitorowanie kierowców w swoich samochodach. Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, przyznał nawet, że awarie z udziałem autopilota wynikają z samozadowolenia. Ale on wcześniej odrzucił wezwania swoich inżynierów aby dodać solidniejsze monitorowanie kierowców do samochodów firmy. Musk powiedział wówczas, że technologia jest „nieskuteczna”. Firmy takie jak General Motors i Ford sprzedają obecnie samochody z opartymi na kamerach systemami śledzenia wzroku, których celem jest upewnienie się, że kierowcy zwracają uwagę podczas korzystania z funkcji prowadzenia pojazdu bez użycia rąk.

Użytkownik Twittera, który twierdzi, że właśnie odebrał dostawę nowego Modelu Y. opublikował w czwartek obraz, który pokazuje informacje o wersji oprogramowania opis nowej funkcji bezpieczeństwa:

Kamera w kabinie nad lusterkiem wstecznym może teraz wykrywać i ostrzegać kierowcę o nieuwadze, gdy włączony jest autopilot. Dane z kamery nie opuszczają samego samochodu, co oznacza, że ​​system nie może zapisywać ani przesyłać informacji, jeśli nie jest włączone udostępnianie danych.

W kolejnych tweetach właściciel Modelu Y powiedział, że alerty czujnika kierownicy są nadal aktywne.

Electrek ma również widziałem informacje o wydaniu.

Reklama

Pojazdy Model S i Model X wyprodukowane przed 2021 r. Nie mają kamery kabinowej, chociaż zapowiedziane w styczniu przeprojektowane wersje (które jeszcze nie zostały wysłane) mają je mieć.

Tesla nie definiuje terminu „nieuwaga kierowcy”, którego używa w informacjach o wydaniu, ani tego, co się stanie, jeśli zdecyduje, że ktoś nie zwraca wystarczającej uwagi. Na początku tego roku haker @greentheonly i wspólnik byli w stanie to zrobić drażnić co za wersja w toku systemu monitorowania kierowcy opartego na kamerze. Szczególnie dobrze było zauważać, kiedy kierowca patrzył na telefon, chociaż walczył w słabym świetle.

Kamera samochodowa była dość nieszkodliwa na początku pracy z Modelami 3 i Modelami Y, chociaż Tesla zaczął jej używać, aby upewnić się, że kierowcy biorący udział w testach beta wersji autopilota „w pełni samojezdnej” zwracali uwagę. droga. Musk powiedział w marcu, że Tesla usunął niektórych beta testerów z programu, ponieważ „nie zwrócił wystarczającej uwagi. ”

Dodanie funkcji monitorowania kierowcy opartej na kamerze jest również następstwem nowej fali kontroli Autopilota, która pojawiła się po dwóch śmiertelnych wypadkach, w których początkowo wydawało się, że mógł być zaangażowany system wspomagania kierowcy – chociaż w jednym przypadku, urzędnicy wycofali twierdzenie, że Autopilot był aktywnyaw drugiej wczesny raport Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu sprawiło, że wydawało się mało prawdopodobne, że system był używany. Odnotowano również wiele niedawno udokumentowanych przypadków, w których użytkownicy mediów społecznościowych publikowali filmy, które pokazują, że oszukują Autopilota, myśląc, że ktoś nadal siedzi za kierownicą.





Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Aetina przyspiesza wbudowaną sztuczną inteligencję dzięki wysokowydajnej karcie graficznej Aetina IA380E-QUFL o małej obudowie

Aetina, wiodący dostawca rozwiązań Edge AI, ogłosiła wprowadzenie na rynek Aetina IA380E-QUFL na targach Embedded World 2024 w Norymberdze w Niemczech. Ten...

Simulation Techniques: Acoustical Shape Optimization for Vibroacoustics Applications

Having detailed how formal optimization can be used for product design of audio products such as speakerphones and waveguides, in this article René...

Zasilacze Thermaltake Smart BM3 i ToughPower GF A3 dostępne w sklepach detalicznych Best Buy

Thermaltake USA, wiodący dostawca rozwiązań w zakresie obudów komputerowych, chłodzenia, zasilaczy i pamięci do komputerów stacjonarnych, ogłosił dziś ogólnokrajową premierę zasilaczy z serii...
Advertisment