Tesla wycofała ponad 200 000 pojazdów elektrycznych ze względu na problem z najnowszym sprzętem komputerowym, który może powodować zwarcie i wyłączać niektóre funkcje bezpieczeństwa, w tym kamerę cofania.
Tesli złożony wycofanie z dnia 6 stycznia, w którym potwierdzono, że wadliwe komputery znajdują się w niektórych z najnowszych wersji pojazdów Model 3, Model Y, Model S i Model X. Obejmuje modele, których daty produkcji sięgają już 25 stycznia 2023 r. w przypadku niektórych Modeli X i dopiero 16 grudnia 2024 r. w przypadku niektórych Modeli Y (z innymi modelami nakładającymi się pomiędzy nimi).
Ostatnie wycofanie wynika z nieprzestrzegania przepisów amerykańskiej Agencji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Ruchu Drogowego (NHTSA), która ma rygorystyczne zasady dotyczące niezawodności kamery cofania. Wydano Teslę osobne wycofanie problematycznych kamer cofania w styczniu 2024 r. i jeden dla Cybertrucks z opóźnionymi kamerami cofania w październiku. Obydwa zostały naprawione za pomocą aktualizacji oprogramowania drogą bezprzewodową (OTA).
Jak wynika z raportu dotyczącego bezpieczeństwa, Tesla ponownie wykorzystuje swoje możliwości OTA, aby zaradzić temu nowemu wycofaniu, które rozpoczęło się 18 grudnia i zostało dodane do nowo wyprodukowanych pojazdów 16 grudnia.
Ale jako Elektrek Według raportów aktualizacja nie rozwiązuje szerszego problemu z komputerem, który według stanu na 30 grudnia stwierdzono w 887 zgłoszeniach gwarancyjnych i 68 raportach terenowych. Według doniesień problemy dotyczą najnowszych komputerów Tesli HW4 (znanych również jako AI4), które mają wspierać przejście firmy na pełną autonomię.
Tesla twierdzi, że zastąpi komputery w samochodach, które nie zostaną naprawione za pomocą aktualizacji OTA. Ale firma niewątpliwie będzie wkrótce musiała je wymienić, zwłaszcza jeśli dyrektor generalny Elon Musk będzie chciał je rozbudować usługa robotaxi obiecał od lat.