Tesla pozywa firmę produkującą złącze w stylu MagSafe, które umożliwia właścicielom pojazdów elektrycznych szybką ucieczkę ze stacji ładowania, jeśli poczują, że ich bezpieczeństwo jest zagrożone.
Producent samochodów twierdzi, że Escape Connector firmy EVject jest „bardzo niebezpieczny i stwarza duże ryzyko obrażeń ciała i/lub mienia” – wynika z pozwu złożonego w zeszłym tygodniu w amerykańskim sądzie okręgowym dla północnego okręgu Kalifornii.
Tesla wzywa sąd do uniemożliwienia firmie EVject określania produktu jako bezpiecznego, zakazania importu adaptera do USA i nałożenia na firmę obowiązku zapłaty odszkodowania w wysokości nie mniejszej niż 75 000 dolarów.
W zgłoszeniu Tesla twierdzi, że przetestowała wersję North American Charging Standard (NACS) akcesorium EVject w symulacji wysokiego prądu z kablem Supercharger firmy i portem EV pojazdu. Tesla odkryła, że produkt EVject nagrzewał się do 100 stopni Celsjusza (temperatura wrzenia wody) podczas szybkiego ładowania prądem stałym o natężeniu 420 amperów.
Tesla wskazuje również, że firma przyznała, że adapter może się nagrzewać podczas ładowania Cybertrucka. Strona internetowa EVject reklamuje produkt, przedstawiając przerażający scenariusz: właściciele pojazdów elektrycznych zostali zaatakowani podczas ładowania i nie mogą odjechać w bezpieczne miejsce bez wysiadania z samochodu i odłączenia go.
EVject reklamuje adapter jako „w pełni kompatybilny” z pojazdami NACS i wymienia wiele modeli Tesli według nazwy. Tesla, która obsługuje największą sieć ładowania pojazdów elektrycznych na świecie, twierdzi, że Escape Connector może również narazić kable ładowania na ryzyko uszkodzenia. EVject reklamuje, że zewnętrzna część adaptera typu breakaway ochroni wtyczkę stacji po odłączeniu.