W piątek Departament Skarbu zaktualizował sposób, w jaki klasyfikuje pojazdy, które kwalifikują się do ulgi podatkowej EV w wysokości 7500 USD w ramach ustawy o redukcji inflacji (IRA). Zmiana powinna pozwolić większej liczbie pojazdów – w tym Modelowi Y – na zakwalifikowanie się do kredytu, ponieważ nie umieszcza już niektórych SUV-ów w tej samej kategorii, co sedany.
Wcześniej niektóre modele Modelu Y, obok Cadillaca Lyriq, nie kwalifikowały się do ulgi podatkowej EV ponieważ ich ceny naklejek przekroczyły maksymalną sugerowaną cenę detaliczną sedanów wynoszącą 55 000 USD.
Ale teraz, gdy rząd stosuje do klasyfikacji pojazdów standard EPA dotyczący zużycia paliwa zamiast korporacyjnego standardu EPA (CAFE) do klasyfikacji pojazdów, Model Y i Cadillac Lyriq należą teraz do kategorii SUV-ów. Daje to Tesli większe pole manewru, jeśli chodzi o ceny, ponieważ pojazdy w tej kategorii mogą być wycenione nawet na 80 000 USD, aby kwalifikować się do ulgi podatkowej.
Nadal nie jest jasne, jak wygląda lista zakwalifikowanych pojazdów Departamentu Skarbu zmieni się jednak w marcu. Właśnie wtedy agencja ma wydać wytyczne dotyczące stosowania Surowe zasady IRA związanych z pozyskiwaniem i produkcją minerałów i komponentów akumulatorów używanych w pojazdach elektrycznych.